Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 40a-n lévő vágányzárat...

A 40a-n lévő vágányzárat másképp kellett volna megoldani?

Figyelt kérdés

Ugye most az a helyzet, hogy Kelenföld - Érd felső között teljes vágányzár van, így ott nem közlekednek a vonatok. Mivel rendkívül sürgős volt még az Érd - Érd alsó vágánykapcsolat elkészülte előtt belekezdeni a munkálatokba, elég ramaty helyzet állt elő.


A MÁV-csoport úgy gondolta, hogy nem csesz ki nagyon az utasokkal: eleve Kelenföld - Érd között lett volna vágányzár, végül szerencsére Érd felsőig elmehetnek a vonatok. Megerőltették magukat, és azt találták ki, hogy Budapest - Érd alsó - Tárnok - Érd felső - Pusztaszabolcs útvonalon fognak járni a vonatok. Ez egy elég érdekes útvonal, és először jó ötletnek is tűnik, de aztán belegondolva valahogy mégsem.


Szerintem egy sokkal egyszerűbb pótlási terv kellett volna: Érd felső - Pusztaszabolcs között járatni a vonatokat, Érd felső - Érd alsó között meg séta + tárnoki betétjárat a pusztaszabolcsi vonat kapacitásának pótlására. Ezáltal a vonat majdnem fél órás bolyongása Érd/Tárnok térségében megszűnne, kb. 10 perc alatt átértének az utasok a másik vonathoz, és negyed órával kevesebbet utaznának, ráadásul a vonatkövetés is sokkal jobb lenne, mint így.


Mert a MÁV jól kitalálta, hogy így pótol, de ezzel a menetidő növekedés mellett jelentősen csökkentette a vonatkínálatot is. Érdet kb. feleannyi vonat érinti, ráadásul a G43-as és a százhalombattai S40-esek Érd alsón nem állnak meg. (Most a 40a budapesti szakaszáról nem beszélve.) Martonvásár is rosszul járt azzal, hogy a Z30-as betétjáratok idejében közlekednek a bolyongó S40/42-esek, így már csak Tárnoktól. Mindezzel jól meg senki nem jár, mert egy 3 perces sétát lehet megspórolni, helyette meg minimum +15 perces városnézés van, és a 30a vonal teljes függésbe hozása a 40a-val, ami a MÁV-os megbízhatóság miatt nem túl jó.


Mit gondoltok, nem lehetne egyszerűsíteni ezen a pótlási terven?


2018. máj. 12. 13:30
 1/3 A kérdező kommentje:
Megjegyzem, az egész most a mai gázolásról jutott eszembe. Országos napilapok rinyálnak azon, hogy Érd alsó - Érd felső között nem intézett vonatpótlást a MÁV (valószínűleg fingjuk sincs a helyzetről), miközben a két állomás közötti járatoknak értelmük sincs.
2018. máj. 12. 13:33
 2/3 anonim ***** válasza:
53%
Mindenki tudja, hogy mi lett volna a jó, optimális megoldás, de mivel Mo.-n élünk, így senki sem csodálkozzon, hogy a gyakorlatban mégis minden fordítva sül el.
2018. máj. 12. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Csak megsúgom:


Nem találtad fel a melegvizet az érdi átszállással, a MÁV is ezt tervezte, de a KTI mint a megrendelő képviselője (Állam) ehhez nem járult hozzá.


Ezért is volt az, hogy utolsó pillanatig húzták a vágányzári menetrend meghirdetését, mert a MÁV ezt szorgalmazta a KTI meg mást...


Csak a fejekben él még ez, hogy a MÁV azt csinál amit akar, valójában néha sokkal jobb ötleteket kasználnak el a KTI szakértői.

2018. máj. 12. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!