Miért nem állítják meg az intercityket Karcagon, Kisújszálláson, Törökszentmiklóson?
Lenne rá igény,Karcagról is sokan utaznak,a többi két felsorolt városból is és már szóvá tették többen is,hogy megállhatna az ic ezeken az állomásokon is.
Kiszámoltam,egy percet tartózkodna,mind a három állomáson,a lefékezés egy fél perc kb,a gyorsítás is vissza 120-ra,kb az is fél perc,tehát hat perccel több lenne az intercity ideje a mostanihoz ami még mindig sokkal több a sebesvonatokénál,hat perc szinte nem is sok és nyerne -e városokból is utasokat a máv.
Lehet ők máshogy számolnak,a véleményük is más lehet.
Karcag,Miklós 25-25 ezer lakosú,Kisúj 14 ezer,Tokaj 4.500 lakosú és megállnak az intercityk,Kisvárda is sokkal kisebb város és ott is megállnak.
Miért nem állítják meg a felsorolt állomásoko
n az intercityket,mikor már sokan felvetették és érzelme is lenne?
Ott van a Békéscsabai ic.
Lőkösházától Szolnokig csak Békéscsabán állt meg régen,mostmár megáll Lőkösházától Mezőtúrig mindenhol és csak 1 perccel hosszabb a menetidő ugyanis már folyamatosan 120-szal megy a vonat,hogy új a pálya.
#4-nek igaza van, a plusz 6 perc miatt borulna a menetrend, főleg most, vágányzár idején. Eddig ugye Nyíregyházán volt egy hosszabb pihenője a Ceglédről érkező személyeknek és a Nyugatiból érkező sebeseknek, óra 20-ra ideért Nyíregyre, és 48-kor indult tovább Záhonyba, közben még megérkezett az IC is a Nyugatiből és bőven volt idő átszállni. A május 6-ig tartó vágányzári menetrend szerint viszont az IC már csak minden óra 40-45-kor ért ide, 3-8 percet hagyva az átszállásra, így ha az IC késett, onnantól borult a menetrend. És volt, hogy nem csak 6 perccel ért ide később, úgyhogy a záhonyi vonatot elengedték, az átszállók meg vártak egy órát a következőre. Most a személy és sebesvonat ér ide 40-45-re, közben pedig Hajdúhadháznál vagy Újfehértónál előztetik ezeket az IC-kkel. Ha még rászámolom a +6 percet, akkor már rögtön nincs meg a 48-as indulás a záhonyi vonatoknak, ezzel együtt Debrecenben borult a 106, 109, 110-es vonalak menetrendje, az egészet újra kéne írni, és Nyiregyen ugyanígy a 80, 113, 116-os vonalak menetrendje. Pont ugyanezen ok miatt szedték szét a kör IC-t is a vágányzár idejére, hogy ne kelljen az összes csatlakozó vonal menetrendjét újraírni, a vágányzár után viszont ugyanúgy lesz kör IC, nem szünt meg. Talán a felújítás után lehet róla érdemben beszélni, és lehet, hogy tervben is van amúgy, az új IC+ vonatnem bevezetésével elvileg a sima IC-k több helyen fognak megállni, így akár az általad felsorolt helyek is bekerülhetnek a menetrendjükbe.
Egyébként szerintem ezeknek a megállásoknak még mindig több értelme lenne, mint a Kassára közlekedő IC-ket megállítani Forró-Encsnél, ahol a környékbeli települések össz lélekszáma talán eléri a 10ezret.
"a vágányzár után ugyanúgy lesz kör IC"
Igen úgy 10-12 év múlva.
Három év múlva talán befejezik a 100-as vonal felújítását ,2021-re ígérték.
Akkor oké lesz kész lesz a pálya,össze lehet megint pakolni a kör ic-t,de nem igen fogják ugyanis most tavasszal meg elkezdődött a Budapest-Miskolc-Szerencs -Nyíregyháza vasútvonal felújítása ami Hatvanig is három év múlva tervezett kész lenni,ez 2021,utána mennek tovább Miskolcig,az több az akár 5 év is lehet,ezután mennek tovább Nyíregyházáig ami még vagy 5-7 év ,mert ott Szerencstől -Nyíregyig második vágányt is meg akarják építeni,ez ha jól számolom,innentől úgy 13-15 év múlva készül el,addig míg a 80-as vonalon dolgoznak,de a 100-ason már nem,akkor azért nem lesz kör ic,mert a 80-as igényel állandó vágányzári menetrendet.
Tehát lehet majd olyan 2033-körűl újra lesz kör ic,ha addig meg nem gondolja a máv magát,hogy véglegesen beszüntesse,mert a máv utálja a kör ic-t,csak az utasok miatt csinálta meg ezelőtt is.
Ja és a 100-as vonallal kapcsolatban még nem is említettem a Debrecen és Szolnok pályaudvar felújítását. Gondolj bele,hogy az is vágányzári menetrendet fog igényelni.
Amúgy csak leírom,hogy nekem szúrja a szemem,ha valaki azt írja,hogy nem szünt meg a kör ic. Miért? Gyakorlatilag,ha felűlök rá Budapesten nem tudok vele eljutni Budapestre,Nyíregyházán vége. Akkor megszűnt vagy nem? Megszűnt igen.
Egy ismerősöm arcképese van csak helyjegyet pótjegyet kellett rá venni neki,anno 2006-ban mikor beindult ,kíváncsiságból letesztelte,mivel ő budapesti,felűlt a keletiben és leszállt a nyugatiban,egy fél napot rááldozott,hogy körbeutazta a fél Magyarországot vele,hosszú volt,mesélte.
Namost nincs ilyen kör ic.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!