Miért mennek lassan a vonatok a Székesfehérvár - Pest Déli vonalon?
1-es, az érintett szakaszt néhány éve újították fel, tehát a te verziód kizárt.
Kérdező, Érd felső és Kelenföld között a párhuzamos 40a vonalon teljes kizárásos vágányzár mellett folyik a szakasz felújítása, így zsúfoltabb a 30a vonal érintett szakasza. Ha bármi nehézség, késés adódik, az óhatatlanul kihat a te vonatodra is. Ráadásul a munkaterület közelsége miatt időszakosan a te vonalakon is sebességkorlátozásra lehet szükség, főleg Háros-Kelenföld között. Ez a munkafázis várhatóan 2019 márciusáig tart, de ugye ebben van egy kiszámíthatatlan időjárású téli időszak is, szóval mérget ne vegyél rá.
Tegyük hozzá, hogy a személyforgalom csak marginálisan nőtt meg a 30a-n a 40a miatt, hiszen a régi martonvásári Z30-asok helyett vannak az S40/42-es vonatok Tárnokig. Van 1-2 plusz százhalombattai S40-es csúcsidőben, az az összes növekedés.
A teherforgalom egy kicsit erősebben nőtt, mivel ott kicsit jobban fizetnek. A normális számú személyvonat nem kifejezetten célja a MÁV-csoportnak, sőt ott sikernek számít, ha csökkenhet a vonatok száma.
Érden most kb. fele annyi vonat áll meg, mint azelőtt (sovány vigasz, hogy a 40a-n eddig sem volt sok értelme utazni a pálya állapota miatt), illetve Martonvásár is erősen megsínyli ezt a vágányzárat. Arról nem is beszélve, hogy a 40a utasainak milyen kellemes most: +15 perc menetidő, az amúgy is igen hosszú menetidőhöz képest.
Aztán jönnek még az olyan dolgok, hogy Pusztaszabolcsnál elég sokszor befigyel +15-30 perc késés, ami így a 30a-ra is kihat.
Érdekes ez a vágányzár, megnézem, hogy a 100a-n vagy a 120a-n mikor szülnek meg egy ilyet. Sajnos túl "csábító" lehetett, hogy ott van közel a 30a, ami alapvetően ebben a formában alkalmatlan a 40a pótlására, de el lehet adni, hogy minden rendben lesz...
Reméljük, nem marad álom, mert az anyag, amit beleraktak, az 160 km/h-ra teszi alkalmassá a vonalat, jelenleg csak szoftveres okai vannak, hogy ez nem lehetséges. Ha mégsem lesz 160-as pálya belőle, az felveti a hűtlen kezelés gyanúját is, hiszen akkor bőven elég lett volna 120-asra megépíteni.
Valóban szinte csak a FLIRT-ek képesek 160-as sebességre, de az is valami, ha azok mehetnek ennyivel, aztán majd szépen cserélik a kocsikat és a mozdonyokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!