Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek melyik busztípusok...

David82 kérdése:

Szerintetek melyik busztípusok a legjobbak? Kifejezetten helyi járatos buszokra gondolok.

Figyelt kérdés

Ha én csinálnék egy listát, akkor az így nézne ki:

1. Mercedes-Benz Conecto G

2. Mercedes-Benz O530 Citaro (ebből van G-gázüzemű is)

3. Mercedes Benz Citaro C2 és G2

4. Volvo 7700A

5. Volvo 7000A

6. MAN Lion's City A21

7. Ikarus 280

8. Ikarus 260


(A Skoda csehszlovák, az Ikarus szovjet gyártmányú és tervezésű buszok nagyon rosszak, abszolút rontják a közlekedés minőségét. Csak hát, mivel a rendszerváltás előtt csak szocialista országoktól vásárolhattunk ilyen járműveket, ezért volt ennyi ócskavas Magyarország útjain. Örömmel látom, hogy kezdenek az Ikarus és Skoda buszok és trolik eltűnni a helyi járatos tömegközlekedésből.


2018. márc. 7. 11:37
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
2018. márc. 8. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem tudom, melyik Mercedes jár a 30-30A vonalon, de rettenetes fapados-rázós, mindennek az alja.
2018. márc. 8. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Így igaz, kinek a pap, kinek a papné. Én szegedi vagyok, de Pesten is szoktam utazni, és szerintem a legszebb/legjobb buszok a Mercedesek. Most vett a BKV pár éve Mercedes-Benz Conecto G buszokat, és szerintem nagyszerűek. Szegeden a legjobbnak számomra a Mercedes-Benz csuklós Citaro O530G és Conecto tűnik. Csak sajnos keveset vettek ezekből. Az igazság az, hogy az Ikarus 260G-n utálok a legjobban utazni: hangos, nem stabil a menettartása, kicsi a hely a dupla soros ülések miatt, tehát ha hátra akarok menni, és táska van a hátamon, azzal lekaszálom a középen ülők fejét. Nem egyszer volt, hogy a sofőrnek padlóig kellett nyomnia a gázt lámpánál való várakozás közben, hogy ne álljon le a motor. Amint abbahagyta a túráztatást, azonnal lefulladt. Négyszer-ötször is újra kellett indítania, mire megtett két megállót. Sok az ilyen hiba az Ikarus buszokban, és hiába magyar, nekünk olyan, mint a románoknak a Dacia. Tudjuk, hogy a Dacia milyen a nyugat-európai autókhoz képest. Olyan, mint az Ikarus egy Mercedeshez. Az oroszok is mondhatják, hogy de a Moskvich milyen jó volt, vagy a lengyelek a Polski Fiatra, hiába ezek már a múlté. A szocialista tömbön belül persze, hogy jónak tűnt a hazai busz. De a rendszerváltás után, mikor megjelentek a nyugati járművek a palettán, eltörpült ezekhez képest. Nem modern, és kész, ennyi. :)
2018. márc. 8. 14:43
 14/15 anonim ***** válasza:
100%
Hát, azért a Daciát és az Ikarust ne vedd egy kalap alá. A Dacia a járművek szemete, már akkor rossz volt, mikor kijött a gyárból. Az Ikarus pedig egy igazi gyártmány, ami megállta a helyét a piacon. A világ bármely pontján láthatsz ilyen buszokat. Még most is szívesebben dolgozok ilyenekkel, mint a nyugati vackokkal.
2018. márc. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
100%

Hát hallod van bőr a képeden! Előbb leírod, hogy:

"az IKARUS SZOVJET gyártmányú és tervezésű buszok"

majd már arról magyarázkodsz, hogy MI MAGYAROK azért szeretjük, mert hazai.

Őszinte leszek veled, te vagy az első ember, akivel találkozom és nem tudja, hogy az Ikarus magyar gyártmány, ez egy annyira ismert dolog, hogy az utolsó általános iskola alsó osztályait ki nem járt putris cigány is ismeri, hogy a büdös francba sikerült neked ennyi időn keresztül egy olyan burokban élned, ami szerint az Ikarus szovjet? Vagy most hozott ki Morpheus a Mátrixból, amiben az Ikarus egy szovjet márka vagy mi a fene történt?

Kíváncsiságból beírtam A Googlebe, hogy Ikarus 260 rögtön az első találatok közt ott a 260-as wiki oldala

"A 200-as buszcsaládot Bálint György főkonstruktőr, Oszetzky Károly, Mádi Jenő és Varga Papp József vezető tervezők és Finta László formatervező"

Ezek olyan oroszos nevek? De, hogy életedben TV-t, újságot, semmi nem olvastál? Közben meg itt írod a busztípusokat, tehát valószínűleg alapfogalmaid vannak a buszgyártásról, ezt, hogy sikerült?


Amúgy gratulálok, látom szegedi vagy vagy minimum olyan, akinek van köze a városunkhoz, nagyszerű...


Első kör őrjöngés a részemről letudva, most jön a második!


A 200-asokról megállapítod, hogy nem modern...

Azt a nem jóját, komolyan, tényleg? Ebben segített valaki vagy magadtól jöttél rá? Egy 67-es tervezésű járműcsaládról van szó, ami összehasonlítasz az 1997-ben elkészült Mercedes Citaroval, és megállapítod, hogy nem modern.

Modernebb Ikarus kéne?

Tessék:

[link]

[link]

[link]

[link]


A 412-es és a 417-es sorozat még ki sem forrotta magát, mikor az egész gyártás megszűnt 2002-ben. A 412-es, 417-esek a világ első alacsonypadlós buszai közt voltak. Már gyártották őket, mikor még a Citaro tervezési fázisban volt, ha nem ment volna tönkre az Ikarus még láttunk volna tőlük ezt-azt, elhiheted.


Az Ikarusok megbízhatósága és elnyűhetetlensége, egyszerű javíthatósága, jó menettulajdonságai, és vezethetősége, főleg épp a 200-asoké pedig legendás volt, amikor még több futott belőlük. Bár gondolom ebből is kimaradtál, és ezt nem azért mondjuk mert magyar, hanem azért, mert így volt.

A rendszerváltás után pedig egészen az Ikarus összeomlásáig rengeteg 256.42, 260, 263, 280, C56, 415, 435, és a végén a BKV megrendelésére 412-es is került forgalomba, épp azért, mert a nyugati gyártók sem tudtak jobbat kínálni ilyen árért meg főleg nem. Egyáltalán nem derült ki, hogy az Ikarus elavult lett volna, sőt erre a legjobb példa, hogy még Németországba is vittek 417-esekből, ez persze érthető is, akkor ugyanis még se a MAN, se a Mercedes nem tudott hazai alacsonypadlós csuklóst kínálni a németeknek. Ennyire volt elavult az Ikarus.


Az meg külön tetszik, hogy az a bajod a 260G-vel, hogy 2+2 üléskiosztása van, mesélj már a Citaroknak nem? Minden alacsonypadlós busznak ilyen üléselrendezése van az utastérbe belógó kerékdobok miatt, a 260G-nél és 280G-nél pedig a tetőn lévő gáztartályok miatt megnövekedett tömeg miatt kellett csökkenteni az álló utasok helyeit.

Ha már annyira szereted a gázos Citaroinkat, mássz már be hátra a harmadik ajtó mögé a "kakasülőre" az oldalra fordított ülésekre, és próbálj meg gyorsan leszállni onnan. A hat darab gázos Citaro a szegedi tömegközlekedés legkevésbé ergonómikus buszai, mintha nem is utasszállításra tervezték volna őket. Nem is csoda, hogy kivágták helyközizni őket, de azt meg nem bírták váltóval, és vissza kellett tenni őket helyibe. A beszerzésük is hiba, volt, mit gondolsz miért nem vettek belőlük többet?

Visszatérve a 260G-re, belefutottál egy rosszul karbantartott és/vagy tapapsztalatlan buszvezető kezében lévő példányba, ami gyakran lefulladt, hát te szegény, én is rengeteget utaztam meg utazok a szegedi helyi közlekedésben, és nekem érdekes módon nem volt rossz tapasztalatom a púpos Ikaruszokkal. De mondjuk te alapból onnan indulsz, hogy "elavult, szovjet szar" akkor nem is csoda, hogy így állsz hozzájuk.

2018. márc. 8. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!