A közlekedéssel kapcsolatban lennék a véleményetekre kíváncsi, mit javítanátok, cserélnétek le, mit tartanátok meg (egy-két hazai jellemvonás)? :D
Én lecserélném a kicsinyes, lámpától lámpáig helyzekedős, nyomulós versengést; a követési távolságot be nem tartókat; a minél nagyobb hangerőre tuningolt kocsikat és hangrendszereket; valamint a kategóriákban (csak autós, csak gyalogos, csak bringás, stb.) gondolkodást és a gyalogosok zebránàl tőrténő magasból leszårását.
Megtartanàm a kelet-európai viszonylatban relatíve kooperatív jatmuvezetoi hozzáállást, a részletekre érzékeny és progresszív forgalomtechnikai kialakításokat és a néhány kivétellel jó minőségű gyorsforgalmi úthálózatot.
Mea culpa, szóval tömegközlekedés.
Lecserélném a bunkó járművezetőket és forgalmi személyzetet (de csak a bunkókat), a szolgáltatók válsàgkezelő procedúráit és a finanszírozási rendszert.
Megtartanam a kiváló hálózati lefedettséget, a sűrű kovetest, az ütemes menetrendet, a regionális szinten elég jól fejlett utastájèkoztatást (legalábbis amikor minden terv szerint megy nagyjából, akkor ez jó szokott lenni).
A villamosok pályáját karbantartanám. Első körben nem kell a prágai száguldás, jó az 50. De annyi legyen meg! Váltókon is, ne csak 10/15.
Lámpa villamosbarát legyen vagy a villamos állítsa / nyugaton van ilyen állítólag.
Elővárosi vasutak bevonása még jobban a városi közlekedésbe.
HÉV-ek gyorsítása. Ahol gyakran megáll, 70-80, ahol már ritkán, 100-120 km/h.
Amúgy én metróvonalakat hosszabbítanék és behoznám a déli HÉV-eket, akár összekötném a H5-tel.
Amúgy én annak a híve vagyok, hogy minden menjen a belvárosba/belvároson át.
Mindent kiraknának Kelenföldre, holott a 4-es metró lassab (azért egy vonatnál) és elkerüli a belvárost. Pedig még egész központot is építenek Kelenföldre - de attól még szerintem az már a külváros kapuja.
Én nem bánnék egy Kelenföld-Nyugati alagutat, a BELVÁROS alatt állomással.
Tudom, ez utópia, rettentő drága lenne és nem a legfontosabb. Amúgy szerintem se a legfontosabb, de akkor ne rakjunk ki mindent Kelenföldre.
Az utastájékoztatás szerintem is 5*. Amúgy. A FuTÁR is jó szerintem és a Vonatinfó is.
Borzalmas az egész. A fővárosban egyedül a sűrű hálózatot tartanám meg.
A Momentum párt programjában szereplő intézkedések viszont teljesen lefedik azokat a dolgokat amiket eszközölnék.
Ilyen jellegű dolgokra kell gondolni.
„A jelenlegi technológiák okos használatával is sokat lehet javítani a közlekedésen. Alacsony népsűrűségű régiókban akár egy állami támogatással működő, igényvezérelt taxi- vagy mikrobusz-szolgáltatásnak is nagyobb létjogosultsága lehet, mint a menetrend szerint naponta kétszer végigzötykölődő távolsági busz finanszírozásának."
Be kellene vezetni az egész országban az integrált ütemes menetrendet, a buszokat is ebbe beleépíteni, a helyi buszoknál megoldani hogy a vasútra hordjon rá. Illetve ehhez tartozna még a tarifaközösség is, illetve az egységes utastájékoztatás (pl. pesten ha a nyugatiban valami gikszer van, akkor a futáron is tájékoztatnának, hogy a vonattal utazóknak érdemes kökire kimenni stb.)
Látványberuházások helyett pedig a menetrend alapú infrastruktúra fejlesztést előtérbe helyezni, illetve vasúton komolyabb felújítás a lajosmizsei illetve a Mátészalka környéki vonalakra férne rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!