Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten miért van sok...

Budapesten miért van sok metrómegálló tök értelmetlenül elnevezve?

Figyelt kérdés

Szerintem egy kétmillás világvárosban, ahol a turistaforgalom is jelentős és létszükséglet a tömegközlekedés, alap lenne, hogy a megállók nevei ne legyenek félrevezetőek, és legalább a fontosabbak könnyen megjegyezhetők legyenek. Ezzel szemben itt van pár példa.

Puskás Ferenc Stadion. A megállótól pont a legmesszebbi stadion a Puskás. Ott konkrétan a Budapest Aréna és a Stadion szálló van. A Stadionok sokkal találóbb volt, ezt minek kellett átnevezni? Vagy ha már mindenképpen, akkor miért nem inkább Aréna lett? Annál is inkább mert szerintem manapság az Aréna sokkal jelentősebb létesítmény, ráadásul a Népstadi évek óta nem működik, sőt nem is létezik konkrétan, az új meg ki tudja mikorra készül el.

A 4-es vonalán lévő akármilyen pápatértől még én is fejreálltam amikor hallottam, nemhogy egy külföldi, aki nem beszél magyarul.

Az Árpád híd megálló sem szerencsés, valami egy kilométerre van a hídtól, de legalább rövid volt és úgy kábé betájolható. Ezt most át akarják nevezni Göncz Árpád Városközpontra, ami megintcsak az előző eset, hosszú és nehezen kiejthető, arról nem is beszélve, hogy én pl nem is tudtam, hogy egyáltalán létezik ilyen városrész :-D Kíváncsi lennék a véleményetekre, szerintetek is zavaró-e, iletve miért nem figyel a város az ilyesmire?



2018. febr. 19. 22:24
1 2
 11/16 anonim válasza:
79%
Egyetertek, hogy sok megnevezes hulyeseg, de puskas ferenc stadion, helyett nem lehetne arena mert az mar van. Arena plaza troli megallo.
2018. febr. 20. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
47%

"Akkor a 14-es villamosnak is csak "Lehel utca" lesz a megállója"


Nem. A 14-esnek Róbert Károly körút a neve. A megálló elnevezése az adott járaton utazónak szól, nem annak, aki egy másik járatról száll át. Ha én az 1-esen utazok, akkor felőlem akármi lehet a 14-es megállójának a neve, nekem elég azt tudni, hogy az 1-esről a Lehel utcánál kell leszállnom. Ez a rendszer működött évtizedekig, amíg a BKK be nem hozta ezt a fölösleges perjelezést.

2018. febr. 21. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
74%
Egyébként tény, hogy a BKK megjelenésével sokat javult az utastájékoztatás, de szerintem kicsit átestek a ló túloldalára. Kb félbolondoknak nézik az utasokat, annyira szájbarágós az egész. A perjelezés egy dolog, aztán ott van az M betűzés, a zárójelezés, stb.
2018. febr. 21. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
81%

"Nem. A 14-esnek Róbert Károly körút a neve."

És akkor el is jutottunk oda, hogy az egy közterületen lévő megállók nevei eltérnek... Szervezései szempontból sokkal könnyebb kezelni az ilyen megállócsoportokat, mintha mindegyiknek saját neve lenne.

A betűjelzések pedig a tévesztés lehetőségét zárják ki, ugyanis így garantálva van, hogy nincs 2 ugyanolyan viszonylatszám (Az M2 metró, a 2 villamos; a H5 HÉV, az 5 busz; de még a D11 hajó vs. 11 busz is idefér).

2018. febr. 21. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
75%

"És akkor el is jutottunk oda, hogy az egy közterületen lévő megállók nevei eltérnek..."


Na és?


"Szervezései szempontból sokkal könnyebb kezelni az ilyen megállócsoportokat, mintha mindegyiknek saját neve lenne."


Konkrétan milyen szervezési feladatban? Egyébként lehet adni ezeknek a csoportoknak egy közös kódot mondjuk, és akkor megvan a csoport, de a csoporton belül lévő megállóknak van egy név attribútumuk, amivel az utas találkozik. Megint mondom, évtizedekig működött perjelek nélkül. A megálló neve (legtöbbször) a keresztező utca neve, és kész.

2018. febr. 21. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 eddiboy ***** válasza:
71%
Igen, régen a keresztező utca neve volt a megálló neve, hacsak nem volt ott tér vagy valami nevezetesség (pl. stadion, pályaudvar), így a metrón pl. Ferenc körút volt, a villamoson Üllői út. Ez speciel logikusan lett Corvin negyed, de a "/" jeles megállók tényleg fölösleges bonyolítások, inkább tényleg lehetne mindegyik megállóhelynek egy kódja, a konkrét megálló neve meg járatonként változhatna, ahogy #15 javasolja. Amúgy régebben (5-10 éve) egy járaton két szemben lévő megálló neve sem volt ugyananaz, ha a keresztező utcát másképp hívták a két oldalon: pl. a Fehérvári úton a villamosmegállók neve Bártfai u./Hauszmann Alajos u., Etele út/Hengermalom út, Andor u./Galvani u., Fonyód u./Vegyész u. volt, de nem perrel írva, mint most szokás, az egyik irányba csak az egyik nevet, a másikba csak a másikat használták, amelyik utca az adott oldalon volt.
2018. febr. 22. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!