Budapesten miért van sok metrómegálló tök értelmetlenül elnevezve?
Szerintem egy kétmillás világvárosban, ahol a turistaforgalom is jelentős és létszükséglet a tömegközlekedés, alap lenne, hogy a megállók nevei ne legyenek félrevezetőek, és legalább a fontosabbak könnyen megjegyezhetők legyenek. Ezzel szemben itt van pár példa.
Puskás Ferenc Stadion. A megállótól pont a legmesszebbi stadion a Puskás. Ott konkrétan a Budapest Aréna és a Stadion szálló van. A Stadionok sokkal találóbb volt, ezt minek kellett átnevezni? Vagy ha már mindenképpen, akkor miért nem inkább Aréna lett? Annál is inkább mert szerintem manapság az Aréna sokkal jelentősebb létesítmény, ráadásul a Népstadi évek óta nem működik, sőt nem is létezik konkrétan, az új meg ki tudja mikorra készül el.
A 4-es vonalán lévő akármilyen pápatértől még én is fejreálltam amikor hallottam, nemhogy egy külföldi, aki nem beszél magyarul.
Az Árpád híd megálló sem szerencsés, valami egy kilométerre van a hídtól, de legalább rövid volt és úgy kábé betájolható. Ezt most át akarják nevezni Göncz Árpád Városközpontra, ami megintcsak az előző eset, hosszú és nehezen kiejthető, arról nem is beszélve, hogy én pl nem is tudtam, hogy egyáltalán létezik ilyen városrész :-D Kíváncsi lennék a véleményetekre, szerintetek is zavaró-e, iletve miért nem figyel a város az ilyesmire?
"Akkor a 14-es villamosnak is csak "Lehel utca" lesz a megállója"
Nem. A 14-esnek Róbert Károly körút a neve. A megálló elnevezése az adott járaton utazónak szól, nem annak, aki egy másik járatról száll át. Ha én az 1-esen utazok, akkor felőlem akármi lehet a 14-es megállójának a neve, nekem elég azt tudni, hogy az 1-esről a Lehel utcánál kell leszállnom. Ez a rendszer működött évtizedekig, amíg a BKK be nem hozta ezt a fölösleges perjelezést.
"Nem. A 14-esnek Róbert Károly körút a neve."
És akkor el is jutottunk oda, hogy az egy közterületen lévő megállók nevei eltérnek... Szervezései szempontból sokkal könnyebb kezelni az ilyen megállócsoportokat, mintha mindegyiknek saját neve lenne.
A betűjelzések pedig a tévesztés lehetőségét zárják ki, ugyanis így garantálva van, hogy nincs 2 ugyanolyan viszonylatszám (Az M2 metró, a 2 villamos; a H5 HÉV, az 5 busz; de még a D11 hajó vs. 11 busz is idefér).
"És akkor el is jutottunk oda, hogy az egy közterületen lévő megállók nevei eltérnek..."
Na és?
"Szervezései szempontból sokkal könnyebb kezelni az ilyen megállócsoportokat, mintha mindegyiknek saját neve lenne."
Konkrétan milyen szervezési feladatban? Egyébként lehet adni ezeknek a csoportoknak egy közös kódot mondjuk, és akkor megvan a csoport, de a csoporton belül lévő megállóknak van egy név attribútumuk, amivel az utas találkozik. Megint mondom, évtizedekig működött perjelek nélkül. A megálló neve (legtöbbször) a keresztező utca neve, és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!