A Kőbánya-Kispestről Fehárvár felé induló G43-as személyvonatok be szokták várni a Záhony felől érkező IC-ket?
A tendencia az, hogy ha közös peronról indulnak, és az IC épp gurul be 27-kor, akkor a G43-ast simán elindítják, úgyhogy láthatod a vonat ajtajából, ahogy elmegyünk.
Ha épp olyan kedvük van - valószínűleg csókost várnak - akkor simán váratják 5 percig is.
Hát az az alapszabály, hogy Budapesten nem várnak a vonatok csatlakozásra (néhány kivétel akad).
Ebben az esetben célszerű jelezni a kalauznak, aki esetleg tud segíteni ebben néhány telefonhívással. Nyilván ez csak pár perc esetén alternatíva.
Az a baj, hogy a Kökin kevés a vágány, és ha nem megy el a G43-as, akkor nem tud bejárni a Kelenföld felől érkező G43-as, így azok utasai maradnak le a Budapestről induló IC-ről. Ez a 22-es csapdája.
Ésszerű megoldás lehetne, ha a G43-as Vecsésről indulna az IC nyomában, az érkező meg az IC előtt menne Vecsésig.
Így egyrészt tehermentesítődne KÖKI, másrészt Ferihegy közvetlen elérhető lenne Szfvár felől.
Viszont nyilván ez több szerelvényt, hosszabb fordulóidőt, munkaidőt stb. eredményezne, többletköltséggel járna.
Másrészről pedig el kellene gondolkodni a fővároscentrikusságon, miért nem mehetne Szolnokról vonat Szfvárra, vagy Tatabányára. Vagy az IC-k mennének Kelenföldig, mint amikor a Nyugati zárva volt, vagy például a Szolnoki vonatok el tudtak menni Vácig közvetlenül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!