Gyakran előfordul, hogy akár 10 percig semmi, aztán egyszerre megérkezik 3-4 busz. Így utolérik egymást a forgalomban, vagy csak nincs összehangolva az indulásuk?
2017. dec. 9. 20:28
1/8 anonim válasza:
úgy vannak összehangolva, mintha egy metrószerelvény menne, hiszen az jóval több utast elszállít. ha egyetlen busz jönne úgy, mint ahogy a metró jár 2-3 percenként, akkor arra nem fog felférni 5-6x annyi ember.
meg egyébként is annak lehet örülni, hogy ennyi buszt össze bírtak kaparni a pótlásra.
2017. dec. 9. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
A menetrendek - az első válaszoló állításával szemben - ütemes indítást írnak elő (a legsűrűbb időszakban 45 másodpercenként történik a buszok indítása), azonban a lámpafázisok miatt ez a gyakorlatban 2 autóbusz párban közlekedését jelenti. Ha pedig a 2 busz (vagy legalább az egyik) lekési valamely lámpaváltást, már utol is éri őket a következő páros és kialakul a 3-4 buszból álló konvoj.
Például az egyik legkülönlegesebb "elverődési pontja" a vonalnak az Árpád hídmegállónál, a Róbert Károly körút keresztezésénél, déli irányba haladva van: itt a két, párban közlekedő metrópótlóbusznak egymás mellett haldava kell(ene) áthaladni a kereszteződésen, annyira rövid a zöldidő.
2017. dec. 9. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Össze vannak hangolva, 45 másodpercenként indulnak. Nem is kell sokat gondolkozni, hogy ez elég viccesen kevés idő, elég egy rosszul ütemezett piros lámpa, és máris 3 busz össze is ér. Nem beszélve arról, mikor dugó van, stb.
2017. dec. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Kérdező, épp az a helyzet, hogy annyira sűrű a követési idő, hogy a lámpafázisok miatt elkerülhetetlen minimum két busz egyszerre közlekedése. Sőt, a forgalmasabb megállókban akár az utascsere ideje is hosszabb lehet az indítási időköznél, ami automatikusan konvojozást eredményez. Aztán ha a buszpárok egyikét nem engedi besorolni egy kevésbé kooperatív közlekedő, vagy mondjuk a rámpát kell kezelni, netán gyerekcsoport miatt kell tovább állni egy megállóban, aztán máris 3-4 busz jön egyszerre, előttük pedig hízik a menetrendi lyuk.
2017. dec. 10. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Igazából nem is lenen ez olyan nagy gond, ha nem mindenki az első buszra akarna feltolakodni, mint a heringek, aztán az utolsó busz meg szinte üres.
2017. dec. 10. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Azért ezek a költői túlzások, hogy 10 percig nem jön semmi... Persze, ha vasárnap késő este kimarad 2 indulás, akkor ez még hihető is, de egyéb időkben teljesen irreális, hogy 10 perc teljen el busz nélkül. Csúcsidőben még az 5 perc is sok lenne, olyankor 2-3 perc busz nélkül már kirívó.
2017. dec. 10. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
15:17-nél a pont. Hiába indulnak tökéletes ritmusban a buszok a végállomásról. Ha nem lenne forgalom, se lámpák, akkor is kialakulna a konvoj-jelenség. Mert ha az egyik megállóban egy busznak valami miatt 5 másodperccel tovább tart az utascsere, a következő megállóban már 5-tel több utas fog várni, mire odaér. Ezért ott megint csak tovább tart az utascsere, így sosem dolgozza le a hátrányát. Ellenben a mögötte jövő busz meg annyival kevesebb utast fog vinni, a rövidebb utascsere miatt jobban fog haladni, ezért "feljön" az első busz seggére.
2017. dec. 11. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Azért mert csak az első buszban van sofőr, a többit vontatja xD A metróban sincs minden kocsiban masiniszta :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!