Egy személyvonatnak mik a specifikációi?
Személyvonat alatt mit értesz? Motorvonatot, vagy mozdony vontatta vonat?
Amúgy meg ami aktív most fővonali dízelmodonya a MÁV-nak, azok 1800-2000Le között vannak.
418 100 és 418 200-as sorozat 1800Le, egy 60 literes 12 hengeres, 4 ütemű Pielstick motor hajtja.
418 300 200Le, külsőleg mint a fentebbi sorozat, de remotorizált, Caterpillar motor van bennük egy kivételével, hengerürtartalmat nem tudok, de 200Le teljesítményre vannak beállítva, ellenben a motorok ha minden igaz 2400-at tudnak, csak a hajtómű nem bírna el nagyobb teljesítményt.
628-as sorozatból a 000, 100, 200-as darabokban 12 hengeres, kétütemű dízelmotor van, 150 literes lökettérfogattal ( Nem elírás ), 2000Le-vel.
628 300-as sorozat többségében ugyanaz a Caterpillar motor van mint a 418 300 sorozat esetében, azonos teljesítménnyel.
Ami még régen elterjedtebb sorozat volt, a Nohabok, azokban 16 hengeres, 2 ütemű motor van, 149 egész pár tized literes lökettérfogattal, 1950Le teljesítménnyel.
Fogyasztás itt meg nagyon olyan dolog, hogy terheléstől függ, ráadásul itt jobban szeretik kw/óra/g-ban megadni a fogyasztási adatokat.
De azt el lehet mondani, hogy ennél a három mozdonynál üresjáratban ketyeregve motortól függően 20-40 liter fogy el egy óra alatt.
Folyamatos teljesen terhelésen dolgozva mind 400-450 liter körül képesek egy óra alatt elégetni, még az újabb motorral szereltek is. Azoknak az előnyeik inkább a részterhelésen kisebb fogyasztásuk és a kisebb karbantartásigényük.
Amit még tudok fogyasztás tekintetében az a Bz motorkocsi, vagyis most 117-es sorozat.
Ott attól is függ, hogy szólóban mennek, vagy épp 1, esetleg 2 mellékkocsival, a legkevesebb amit hallottam 35 liter volt, a legtöbb közel 80, itt elég nagy a szórás, értelemszerűen a fentebbiek függvényében.
Villanygépeknél meg értelemszerűen max a teljesítményt érdemes megnézni, illetve ott a fogyasztást is máshogy mérik, illetve van amelyik gép képes fékezéskor visszatáplálásra, magyarul mint egy hatalmas generátor dolgozik.
De egyébként amik személyvonatokon előfordulnak nálunk villanymozdonyok azok 3000 és 8500Le között mozognak.
Na meg amit elfelejtettem, a lökettérfogatok között azért vannak akkora eltérések, mert a nagy lökettérfogatú motorok mind alacsony fordulatszámúak 800-850/perc-es maximális fordulattal, míg a 418-as sorozatban levők " magas " fordulatszámúak, itt 1500-on adják le a maximális teljesítményt.
Illetve a Caterpillar motorok is 1500-as fordulatra vannak korlátozva, 1800-on adná le a 2400Le-t.
Minden "ipari" motornál g/kWh-ban adják meg a fogyasztást, még a kamionoknál is.
A Cat 3215 fogyasztása 199g/kWh ami teljesen jónak számít, a személyautók vagy kamionok fajlagos fogyasztása sem lényegesen jobb.
Viszont én nem látom a műszaki leírásban a fordulatszám korlátozását. A motor is 1800rpm-es és az új AVK DSG86 is 1800rpm-es, viszont a motorból az 1250kW-os változat került beépítésre -bár rendelkezésre állt volna erősebb CAT 3512 vagy akár a 3516 is.
Korlátozva vannak mivel a hidraulikus hatómű primer oldala a régi Pielstick motorok 1500-as fordulatszámához volt tervezve, illetve nagyobb teljesítmény átvitelére sem alkalmas. Az 1800 helyett 2000Le-s teljesítmény a nagyobb fűtési generátor miatt kell csak.
628-nál meg az eredeti TC-ket meghagyták itt emiatt maradt meg a teljesítmény, viszont itt elméletileg ki elhetett volna teljesen használni a motort, ha új TC-ket kap, mivel a főgenerátort is lecserélték, mondjuk annak nem tudom mekkora a teljesíménye, de mivel egybeépítve érkezett a főgépcsoport, arról el tudom képzelni, hogy bírná a névleges teljesítményét a motornak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!