Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Pusztán elméleti kérdés,...

Pusztán elméleti kérdés, szerintetek ha az Ikarus korábban készíti el Ikarus 725-t, akkor ma az lenne a vasúti mellékvonalak meghatározó járműve?

Figyelt kérdés

Az Ikarus 725 vagy pályaszámán Bzmot 601, az Ikarus vasúti motorkocsija volt, amit 1983-ban mutattak be

[link]


logikus lett volna, hogy a MÁV ilyeneket vegyen, hiszen ezek méretük és felszereltségük alapján is ideális mellékvonali vonatok lettek volna, csakhogy 1977-1982 között érkezett meg a 205db háromrészes csehszlovák Bzmot szerelvény, így pont mikorra lett volna hazai gyártású mellékvonali dízel motorvonat már nem volt szükség rá.


Szóval szerintetek ha nem lett volna a csehszlovák beszerzés, vagy az Ikarus 5-6 évvel korábban áll elő ezzel, akkor az Ikarus 725 lenne a meghatározó mellékvonali vonat?


A kérdés pusztán elméleti, csak belebotlottam ebbe az Ikarus vonatba a neten, és elgondolkodtam, hogy mi lett volna ha akkoriban ilyeneket vesznek a ma ismert Bzk helyett.



2017. okt. 20. 15:56
 1/6 anonim ***** válasza:
41%

A magyar hülye, ami jó az nem kell neki....


lásd pl. Ikarus buszok, Csepel teherautók

a rendszerváltással bejött sajna a nyugati "szenny"

az Ikarus buszok egy teljesen jó vonal lett volna, de a fent említett dolog miatt ugye megszűnt, holott Oroszországban a mai napig használják őket...

igaz karban kell tartani de ha foglalkoznak vele akkor strapabíró

2017. okt. 20. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Első! Ennek mi a köze a témához, a 70-es 80-as évekről van szó.
2017. okt. 20. 16:35
 3/6 anonim ***** válasza:
78%

Ilyen biztosan nem lett volna korábban, mivel ilyen erős dízelmotort nem tudtuk gyártani, az amerikai import motor beszerzése esélytelen lett volna a 70-es 80-as években.


Szerkezetileg talán jó lett volna, jobban pörgött volna az Ikarus elemek gyártása :D


Szerintem ez csak egy rendszerváltás előtt késői próbálkozás, hogy összedobjunk valamit a meglévő anyagból minimális innovációval - el is bukott.


Az #1-essel meg nem kell foglalkozni. Hülyeséget ír :D

2017. okt. 20. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Érdekes érv, amit írsz, és részben jogos, de 1983-ban mutatták be még 6-7 évvel -attól függ mikorra teszed a rendszerváltást- előtt, és végül egy tíz darabos széria készült külföldi megrendelésre.

Mint írtam ez egy részben jogos érv, de ha azt nézed, hogy a Bzmotokban is eredetileg csak egy 141Kw-os motor volt, és így vettük meg a csehszlovákoktól a 20 tonnás motorvonatokat, és ennek a motornak elvileg el kellett bírnia még két kocsit utasokkal, tehát 40 tonnát, és bár szenvedett vele a MÁV, míg nem volt Rába D10, de csak szolgáltak rendesen már ekkor is.

Nem tudom, hogy az Ikarus motorvonat milyen tömegű volt, ezt pont nem találtam meg róla, de a 25.4 méteres hosszából szerintem ez is maximum 35-45 tonna közt lehetett, tehát két hazai motor is, ha ez lett volna a szempont az akkori csúcs Rába D2156 turbó 162KW-os változata szerintem elég erőt meg nyomatékot adott volna neki, ne felejtsd el, hogy motorvonatoknál nem ritka több motor alkalmazása, az uzsgyikban is két 300Kw-os motor van, igaz az egy 80t-s 45 méteres vonat, akkor szerintem egy fele akkora motorvonatba két 162Kw-os D2156 turbó elég lett volna. Persze ez csak feltételezés.

2017. okt. 20. 20:05
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Még a wikin is azt írják, hogy csak szívtak a Skoda motorokkal,tehát volt benne, de minek.. :D


Nem tudom pontosan mikortól gyártották a 250lovas D2156-okat, azok talán jobbak lettek volna.

És mire elég a teljesítmény? Ha esősebb a motorod akkor akár két fokozatú hidraulikus hajtóművel is le lehet fedni a teljes menettartományt, ha nem elég erős akkor azért a 3-4 fokozat nem árt. Minél bonyolultabb a hajtómű annál drágább és a motor-hajtómű a motorvonat legbonyolultabb és legdrágább része.


Mondjuk nálunk a mellékvonalak elég hányatott sorsúak voltak mindig is, ezért volt szükség az MDmotra és a Bzkre, alacsony sebesség, alacsony tengelyterhelés.. Ha nem ragaszkodunk a nagy tempóhoz akkor Rába motorral megoldható lett volna a dolog szerintem.


Ha több motorról beszélünk, akkor szerintem nagyobbat kellett volna álmodni és a maiakhoz hasonló két részes nem szétszedhető motorvonatokat gyártani, középen jacobs futó forgóvázzal, a két végén hajtott tengelyekkel. Adtak volna neki valami formát és szerintem ment volna a dolog- bár az meg homlokegyenes mást, mint az Ikarus project :D

2017. okt. 20. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Már az eredeti Bzmotokba a 180 lóerős Škoda ML 634 motorokhoz is csak 2 fokozatú Praga 2M70 hajtóművet szereltek (igen, ugyanez a váltó ment a BKV-s Ikarusokba is 1985-ig).
2017. okt. 21. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!