Pusztán elméleti kérdés, szerintetek ha az Ikarus korábban készíti el Ikarus 725-t, akkor ma az lenne a vasúti mellékvonalak meghatározó járműve?
Az Ikarus 725 vagy pályaszámán Bzmot 601, az Ikarus vasúti motorkocsija volt, amit 1983-ban mutattak be
logikus lett volna, hogy a MÁV ilyeneket vegyen, hiszen ezek méretük és felszereltségük alapján is ideális mellékvonali vonatok lettek volna, csakhogy 1977-1982 között érkezett meg a 205db háromrészes csehszlovák Bzmot szerelvény, így pont mikorra lett volna hazai gyártású mellékvonali dízel motorvonat már nem volt szükség rá.
Szóval szerintetek ha nem lett volna a csehszlovák beszerzés, vagy az Ikarus 5-6 évvel korábban áll elő ezzel, akkor az Ikarus 725 lenne a meghatározó mellékvonali vonat?
A kérdés pusztán elméleti, csak belebotlottam ebbe az Ikarus vonatba a neten, és elgondolkodtam, hogy mi lett volna ha akkoriban ilyeneket vesznek a ma ismert Bzk helyett.
A magyar hülye, ami jó az nem kell neki....
lásd pl. Ikarus buszok, Csepel teherautók
a rendszerváltással bejött sajna a nyugati "szenny"
az Ikarus buszok egy teljesen jó vonal lett volna, de a fent említett dolog miatt ugye megszűnt, holott Oroszországban a mai napig használják őket...
igaz karban kell tartani de ha foglalkoznak vele akkor strapabíró
Ilyen biztosan nem lett volna korábban, mivel ilyen erős dízelmotort nem tudtuk gyártani, az amerikai import motor beszerzése esélytelen lett volna a 70-es 80-as években.
Szerkezetileg talán jó lett volna, jobban pörgött volna az Ikarus elemek gyártása :D
Szerintem ez csak egy rendszerváltás előtt késői próbálkozás, hogy összedobjunk valamit a meglévő anyagból minimális innovációval - el is bukott.
Az #1-essel meg nem kell foglalkozni. Hülyeséget ír :D
Érdekes érv, amit írsz, és részben jogos, de 1983-ban mutatták be még 6-7 évvel -attól függ mikorra teszed a rendszerváltást- előtt, és végül egy tíz darabos széria készült külföldi megrendelésre.
Mint írtam ez egy részben jogos érv, de ha azt nézed, hogy a Bzmotokban is eredetileg csak egy 141Kw-os motor volt, és így vettük meg a csehszlovákoktól a 20 tonnás motorvonatokat, és ennek a motornak elvileg el kellett bírnia még két kocsit utasokkal, tehát 40 tonnát, és bár szenvedett vele a MÁV, míg nem volt Rába D10, de csak szolgáltak rendesen már ekkor is.
Nem tudom, hogy az Ikarus motorvonat milyen tömegű volt, ezt pont nem találtam meg róla, de a 25.4 méteres hosszából szerintem ez is maximum 35-45 tonna közt lehetett, tehát két hazai motor is, ha ez lett volna a szempont az akkori csúcs Rába D2156 turbó 162KW-os változata szerintem elég erőt meg nyomatékot adott volna neki, ne felejtsd el, hogy motorvonatoknál nem ritka több motor alkalmazása, az uzsgyikban is két 300Kw-os motor van, igaz az egy 80t-s 45 méteres vonat, akkor szerintem egy fele akkora motorvonatba két 162Kw-os D2156 turbó elég lett volna. Persze ez csak feltételezés.
Még a wikin is azt írják, hogy csak szívtak a Skoda motorokkal,tehát volt benne, de minek.. :D
Nem tudom pontosan mikortól gyártották a 250lovas D2156-okat, azok talán jobbak lettek volna.
És mire elég a teljesítmény? Ha esősebb a motorod akkor akár két fokozatú hidraulikus hajtóművel is le lehet fedni a teljes menettartományt, ha nem elég erős akkor azért a 3-4 fokozat nem árt. Minél bonyolultabb a hajtómű annál drágább és a motor-hajtómű a motorvonat legbonyolultabb és legdrágább része.
Mondjuk nálunk a mellékvonalak elég hányatott sorsúak voltak mindig is, ezért volt szükség az MDmotra és a Bzkre, alacsony sebesség, alacsony tengelyterhelés.. Ha nem ragaszkodunk a nagy tempóhoz akkor Rába motorral megoldható lett volna a dolog szerintem.
Ha több motorról beszélünk, akkor szerintem nagyobbat kellett volna álmodni és a maiakhoz hasonló két részes nem szétszedhető motorvonatokat gyártani, középen jacobs futó forgóvázzal, a két végén hajtott tengelyekkel. Adtak volna neki valami formát és szerintem ment volna a dolog- bár az meg homlokegyenes mást, mint az Ikarus project :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!