Mi az akadálya, hogy az összes budapesti HÉV vonalon holnaptól FLIRT vonatok közlekedjenek?
Ha jól tudom teljesen kompatibilisek egymással. A 3-as metrót nem lehet lecserélni rá, mert nem felső áramszedős, de a HÉV-et átvette a MÁV pár hónapja, úgyhogy most már az ő döntési jogkörük az egész. Szóval akár holnaptól lecserélhetnék az összes múzeumi csotrogányt új, klimatizált FLIRT vonatokra.
Mi az akadálya?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Csak hogy a legtriviálisabbakat mondjam:
-Máról holnapra nem szállít a gyártó
-Ha a meglévő állományt csoportosítja át, akkor az elővárosi hálózaton valamivel pótolni kell a járműveket.
-A 123 darabos flottából 63 olyan támogatási konstrukcióban érkezett, mely szerint csak az előre meghatározott vonalakon közlekedhetnek
-A HÉV utazószemélyzete nem rendelkezik a FLIRT-ekhez szükséges vizsgákkal
-A FLIRT-ek utazószemélyzete nem rendelkezik HÉV-es vizsgákkal
-A HÉV peronok a HÉV szerelvények 53,5 méteres (nagyegységnél ennek a duplája) hosszához vannak igazítva, míg a FLIRT szólóban 75, csatolva 150 méter hosszú
-A HÉV hálózat 1000 V DC kialakítású, míg a FLIRT-ek 25 kV 50 Hz AC üzenműek
-A HÉV űrszelvénye szűkebb, mint a nagyvaasúti
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Abszolút nem kompatibilisek egymással, ez egy téves értesülés.
De még ha olyan járműveket is vennének, amik alkalmasak a HÉV pályájára, nem a FLIRT az ideális a HÉV utasforgalmához. Metró-szerű szerelvények kellenének oda.
Meg amúgy most azért, mert MÁV-os lett, miért kapna hirtelen más vonalakról FLIRT vonatokat a HÉV? Szerinted akkor a más vonalakon járjon múzeumi csotrogány, vagy hirtelen varázsoljon új járműveket a MÁV? A MÁV-nak úgy kellett a HÉV, mint púp a hátára, csak egy idióta szakmaiatlan kormányzati döntés volt. Ami fejlesztés az elmúlt években elmaradt, azt nem a MÁV-on kell leverni, sajna a MÁV-nak is sok fejlesztése elmaradt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bár már elhangzott más formában, de nem árt megismételni:
HÉV: 1000 voltos egyenárammal működik.
FLIRT: 25 ezer voltos váltakozó árammal működik.
Ez ordító különbség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mi az akadálya?
Kb minden amit leírtak.
Nyomtávon kívül minden.
Utas oldalról csak annyi látszik, hogy jé a flirtben van WC, de kevesebb az ajtó (jóval távolabb vannak egymástól, ami a hévnél nagy hátrány utascsere miatt).
Üzemeltető oldalról egész más.
Ahogy már leírták előttem, teljesen más az áram ellátó rendszere. Azaz az egész áramellátó hálózatot le kellene cserélni.
+ A biztosító rendszert is át kellene építeni.
A Flirtnek teljesen más a menetdinamikája. Nem percenkénti megállásra tervezték.
Tegyük fel átalakították. Mehet a vonat.
Kérdés az űrszelvény. Tud e akadálytalanul haladni?
Azaz befér normálisan a megállókba/állomásokba, elfér e 2 szerelvény egymás mellett.
+ Ahogy említették a személyzetet.
Nem csak Pista bácsi hév vezetőt kellene átképezni, hanem minden alkalmazottat, a fenti okok miatt. Béla bácsi forgalmi irányító nem tudna mit kezdeni az új rendszerrel. Ráadásul az egész menetrendet át kellene szabni.
Egyébként amikor az északi vasúti hidat újították fel, akkor közlekedtek vonatok Hév vonalon. De azok Desirok voltak, azaz dízel motorvonatok. Szerintem azokkal se volt probléma mentes a dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!