Citaro vagy Conecto? Valaszodat indokold!
De amúgy az ablakokat bárhogy meg lehet oldani, ott van példának a volvo 7700A. keskenyebb nyitható ablakfelület az FJX-eken, a többin meg nagyobb van (FKU FLR). Bár tény, hogy a felújított FJX-eken is akad még keskenyebb nyitható ablak.
Németországban fut olan Citaro, aminek nem olyan ablakai vannak, mint amilyenek pesten járnak.
Na hát akkor hol is kezdjem. Nyomós érvek, teljesen egyetértek a kérdezővel. Én sem vagyok VanHool-párti, de nem tetszenek többek között a Volvo 7000/(A) szériája, a VanHool, a Karsan összes buszai.
A (már szintén TÖRÖK, korábban lengyel-német) MAN Lion's City buszai valahogy elmennek, de kicsit unalmasnak tartom őket és a kapaszkodók kezdenek elválni egymástól...
Ha német, ha nem, nem jött náluk össze a minőség.
Ami tetszik: MODULO-ARC-IKARUS v127, v134, m108d, m168d, IKARUS 200-400, MB Citaro C2 (szóló+csuklós, 2012-2013 edition.), Volvo 7900 (Hazánkban csak csuklós 7900A közlekedik...)
Hogy miért nem csípem a Conectokat?
A motorhang zajos(abb), a kasztni jóval gyengébb, kapaszkodók és minden csak csörög-zörög, és a mennyezet jelentősen rázkódik - FŐLEG KÁTYÚ VAGY MACSKAKŐ ESETÉN - , konkrétan már tetőlámpák szakadtak le a BKK-nál az O345g csuklósának 2. generációjában, (rendszáma egyébként asszem PDB-xxx volt).
Namármost, egy minőségi, német szerelésű Citaro C2 esetében ilyen nincsen. Bár életemben csak 6x utaztam C2-n, azt biztosra állítom, hogy minden utazáskor egy teljesen vadiúj busz komfortérzetét szolgáltatta a C2 (közel 9-10 évesen), míg egy Conecto (pl BKK 2. gen.) 3-4-5 évesen 10-15 éves busznak volt érezhető.
A Citaro C2 menet közben csak szélzajt bocsát ki, kellemesen süvít, susog, alig zúg a motor, kellemesebb a rugózása a lengéscsillapítóknak, jobban gyorsul és lassul, (vagy ha közel ülsz hozzá és ott ha zúg is, van egy kellemes, élvezhető, ritmikus váltóhangja a régebbi ZF-nek köszönhetően...) és sokkal erőteljesebb a belső világítása, fényereje egy LEDes Moduloéval vetekedik. Belső összkomfortja jóval magasabb, mint egy Conectoé, a belső kialakítás sokkal design-osabb, és a klíma is hatékonyabb egy C2-ben, mint a Conectoban.
A conecto gagyi török kaki.
Kettő komoly bajuk van így mostanában a fővárosi C2k-nek, a csukló kicsit nyikorog, valamint az ajtajai gyakran nagyokat csapódnak, egy kis ajtómechanikai gond akadt szerintem... De úgy gondolom, ez semmi az olcsó, ronda Conectok kasztnihullámzás, ablakkocogás, kapaszkodórecsegés, stb. problémáinak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!