Nem lett kicsit túltolva a 3-as metrón a klíma kérdés? Én most Tarlós álláspontjával értek egyet, hogy egy föld alatt közlekedő járműre nem létszükséglet a klíma.
Igen, a 3-as metrón meleg van, mert hiányzik a visszatáplálás, és a fékezésből hő lesz. De ez egy rövidtávú probléma, remélhetőleg most már tényleg eljön a felújítás pillanata, menni fog a visszatáplálás.
Meg amúgy is, a sajtónak ez az egyetlen támadási pontja? Hogy nincs klíma? Szerintem sokkal érdekesebb kérdések is felmerülnek, de most már mindenki csak azzal foglalkozik, hogy "mé' nincs klíma, bezzeg Tarlós kocsijában van klíma".
Én pedig azzal értek egyet, hogy a tömegközlekedés egy szolgáltatás és a szolgáltatásnak illene tükröznie a kor elvárásait.
2017-ben olyan országban, ahol a nappali hőmérséklet meghaladja a 30°C-t ott bizony kell klíma a járművekre, akár föld alatt megy akár nem.
Ha már demagógok vagyunk, akkor szerintem Tarlós Istvánnak sem szükséges szép új szolgálati autó, jó lenne neki egy kombi Wartburg is, abban sincs klíma mert nem szükséges :D
" eljön a felújítás pillanata, menni fog a visszatáplálás. "
Biztos vagy te ebben?
Valahogy az a metrókocsi nem tudja, hogy föld alatt megy, és ott hűvösebbnek illene lenni. Naponta érzem az álló hőséget, amit a nyitott ablakok sem enyhítenek. Az elmúlt kánikulában váltóruhát hordtam magammal, mert mire elértem az úticélomhoz, átizzadt a rajtam lévő.
# 1, # 3
2-es és 4-es metróban szoktatok járni? Sokkal hidegebb van, mint a 3-asban. Mert nem fűtik a fékezéskor az ellenállások az egész metró területét. Igen, magukon a szerelvényeken a 2-esen/4-esen van klíma is, de én amikor lemegyek a peronszintre, nem szoktam meleget érezni.
Őszinte leszek, mostanság nem metrózom - szerencsére. De elég sokáig metróztam napi szinten ( akkor még a kettes metró új szerelvényei is csak tervben voltak ) és g3tzimeleg volt nyáron az alagútban. Amikor kint 30 fok van akkor a kintről szellőztetett metróban miért lenne hűvösebb? Faraghatjuk a fingot napestig, a lényegen nem változtat: ugyanolyan ökörség volt klíma nélküli kocsikat venni, mint klíma nélkül megrendelni a Combinot.
Amúgy ma jött le a HVG Tarlós interjúja, nem rajta múlt, a csúti törpe nem adott több pénzt normálisra.
Fogjátok már fel hogy ez nem a pénzen múlik. A típus ami alapján "felújítva" lettek (kb. amiket kaptunk) a 81-717.6-osok nem rendelkeznek elég erős kocsiszekrénnyel hogy klímát lehessen beszerelni. Ez nem pénz meg Tarlós kérdése, ezek a vonatok így készülnek. Nem politikai meg utas oldalról kéne nézni a dolgokat hanem ismerni kéne magát a járművet nem csak okoskodni.
"Fogjátok már fel hogy ez nem a pénzen múlik."
Pedig mindenki ezt nyilatkozta.
"A típus ami alapján "felújítva" lettek (kb. amiket kaptunk) a 81-717.6-osok nem rendelkeznek elég erős kocsiszekrénnyel hogy klímát lehessen beszerelni."
Én meg tökön is szúrom magam, ha ez így van. Az egy kocsira jutó klímának a tömege nincs 500kg, ha ennyit nem bírnak el a kocsik pluszban akkor a reggeli hering partys üzemmódnál ketté fognak törni? ( ugyanis akkor több a kocsikon az utas, mint a tervezett max létszám)
"Ez nem pénz meg Tarlós kérdése, ezek a vonatok így készülnek."
Hát az a baj, hogy ezek a vonatok hulladékok, ezt már tudtuk a tender idején is, de akkor sem volt már korpa komolyabb szerelvényre. Persze az nem pénz kérdése, hogy nincs pénzed komolyabb jármű megvásárlására... :D
"egy föld alatt közlekedő járműre nem létszükséglet a klíma"
Most nem azért mondom, de ültél te valaha metrón? Konkrétan szauna az egész.
"De ez egy rövidtávú probléma, remélhetőleg most már tényleg eljön a felújítás pillanata"
Nem azért mondom, de nincs olyan hogy a "felújítás pillanata". Ha fel is újítják az nem egy pillanat lesz, hanem évekig tartó szakaszos munkafolyamat, ami elnézve eddig hogy alakult a Budapesti metrók sorsa, nem lesz rövid idő.
"Meg amúgy is, a sajtónak ez az egyetlen támadási pontja?"
Nem azért mondom, de figyeled te a napi híreket? Mert én marhára nem azt látom, hogy a klíma lenne az egyetlen és még csak nem is a fő probléma.
"2-es és 4-es metróban szoktatok járni? Sokkal hidegebb van, mint a 3-asban."
Nem azért mondom, de a 3-as metrón sem elsősorban a megállókkal van probléma. A probléma ott kezdődik hogy belépsz 100-ad magaddal egy 30+ fokos konzervdobozba.
Na meg leakadhatnál az egész visszatáplálás témáról. Amit te hajtogatsz, az csak egy kis szelete a tortának. Aminek szintén szelete kellene legyen a klíma is, hogy megfelelő minőségben biztosítva legyen az utazás. És itt nem csak arról van szó, hogy most nincs klíma, hanem hogy előreláthatólag újabb 40-50 évre ránk tukmálják a balkáni színvonalat.
"Hát az a baj, hogy ezek a vonatok hulladékok, ezt már tudtuk a tender idején is"
Azt tegyük hozzá, hogy nem is volt olyan hogy "tender", csak felújítás címszóval lepasszolták az oroszoknak a melót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!