Mi az oka, hogy ennyire megbízhatatlan a hazai vonatközlekedés?
A Budapest környéki elővárosi közlekedésben például óriási potenciál lenne, de a MÁV-val egyszerűen nem lehet előre tervezni, annyira általánosak a hosszas késések.
Én pl. a Kőbánya alsó-Nyugati távon szoktam néha igénybe venni az elővárosi vonatokat, s alapesetben 10 perc alatt beérne a belvárosba, de simán előfordul, hogy csak 30 perc alatt teszi meg ezt az utat, mert éppen elromlik a sorompó, vagy mindig ki tudnak valamit találni.
De mi ennek az oka? Miért ennyire színvonaltalan a hazai vasúti közlekedés?
Van azért pénz a felújításra is, konkrétan Mészáros Lőrinc igen sok pénzt lenyúl a felújításokért. Ő, ill. a vele szövetségben lévő cégek a fő vasútépítők jelenleg.
Ami, ugye, jól meghatározza, hogy mire elég a pénz, mekkora a haszonkulcsuk.
Egyébként a kérdésre válaszolva: a pénztelenség arra is kihat, hogy a jelenlegi kormány éveken át egy forintot sem emelt a vasutasfizetéseken (az első években konkrétan csökkentette az alacsonyabb kereseteket), idén volt először érdemi emelés. Így rengetegen elhúztak külföldre, szinte minden munkakörben kevés a dolgozó (kivéve a vezetők), a meglévőknek meg ennyire futja.
Öreg pálya, öreg felsővezeték, öreg biztosítóberendezések, öreg vontatójárművek, öreg kocsik.. (a "néhány" új mozdonytól és motorkocsitól eltekintve)
Ha minden öreg és rosszul karbantartott, akkor miért lenne megbízható?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!