Az 5-ös metrót milyen nyomvonalon indítanátok?
Több lehetséges nyomvonal is van. Alapvetően az 5-ös hév meghosszabbításáról van szó. Az egyik belvároson vezetne át a Boráros térig, onnan a H7 vonalán Csepelig. (H7 és a H5 összekötése.) Ezzel az a baj, hogy nagyon sok megállója lenne kis távolságra egymástól, ami hosszabb menetidőt jelentene, előnye a belváros érintése. Egy másik megoldás a budai meghosszabbítás, a Szent Gellért térig, Petőfi híd budai hídfő, és onnan Dél-Budáig (Albertfalva, Budafok). Ennek az előnye a Petőfi híd budai hídfő elérése É-ról (Pest érintése nélkül! - jelenlegi rendszer egyik legnagyobb hibája szerintem).
Ti melyiknek örülnétek jobban?
Esetleg ezektől eltérő nyomvonalnak?
Ezen nyomvonalak együttes létesítésének?
A Liszt Ferenc Airport elvileg - bár ezt szerintem mi már nem éljük meg - az M3 távlati végállomása.
Óbuda vasútállomást pedig az 1-es villamos meghosszabbításaként kéne "bekötni" a hálózatba, mert a jelenlegi 218 nagyon szegényes megoldás.
Filatorigát-re szerintem egy buszos megoldás lenne a legjobb, ami kiviszi az embereket a villamosokig (1,17,19,41), illetve a helyi infrastruktúrát fejlesztené, mert jelenleg azon a területen semmi sem jár, és nagy a népsűrűség, konkrétan egy lakótelep található rajta.
A többit érinti több nagy villamos, metró így nem hiszem, hogy akkora égető szükség lenne rá.
M1 Vigadó térig történő meghosszabbítása szerintem túl költséges - akkor már vigyék tovább. A másik irányt fontosabbnak tartom (Marcheggi híd), persze ha megépül a P+R.
Igazából, kérdező, értem amit a nyomvonalról mondasz. Ugyanakkor itt két szempontot kell figyelembe venni. Egyrészt, valóban nem árt, ha új területeket feltárunk. Másrészt viszont, a hévet többnyire külvárosi vagy agglomerációból érkező ingázók használják, akik szeretnének a lehető legrövidebb időn belül eljutni a belvárosba. Én azért írtam azt az útvonalat, amit, mert igyekeztem azt a szempontot szem előtt tartani, hogy az ingázók lehetőség szerint minél több ponton tudjanak átszállni a már meglévő metróhálózatra, illetve egyéb tömegközlekedési eszközökre. Én azt mondom, hogy az ingázók gyors bejutása a belvárosba egy rendkívül fontos dolog.
Persze ha ezen túl is nézünk fejlesztéseket, és elvonatkoztatunk a majdani 5-ös metrótól, akkor szerintem ami nem maradhat ki a meglévő hálózat fejlesztéséből, az a P+R parkolók létesítése. Elég rossz látni, hogy az autósoknak kevés lehetősége van átszállni a tömegközlekedésre. Lehetne arról vitatkozni, hogy hol lenne nagy szükség magas kapacitású (és ingyenes!) P+R parkolókra, de én mindenképpen a metró és hév vonalak mentén hoznék létre ilyet. Én e szempontból picit előrébb gondolkodok, mint akik csak a meglévő forgalomra tervezek. Ha elég P+R létesül a metró és hév vonalak mentén, és sok autós teszi le az autót a város szélén, és vált tömegközlekedésre, akkor szerintem alapvető dolog, hogy a különböző metró és hév vonalak minél több helyen keresztezzék egymást, hogy gyors legyen az átjárhatóság. Hosszú távon ez szerintem elkerülhetetlen, ha a város forgalmát csökkenteni akarjuk.
Én is ingázó vagyok, külvárosi, hévet (H5) rendszeresen használom, valamint az 1,4,6,M3-at - és általában nem Pest a célom, mégis egyelőre így a leggyorsabb/legkényelmesebb: átutazva Pesten Budáról elmegyek Budára.
De az se lenne rossz ötlet, ha a H7-et Pest alatt vinnék a Nyugatiig, a H5-öt meg Budán végig. Persze így mindkettő elvesztené a pusztán "helyi érdekű vasút" elnevezést. :)
Én a következőket tartanám jónak:
1. Első lépésként a ráckevei hévet kötném be a csepeli hév vonalára a Közvágóhídnál. Így a ráckevei hév is a Boráros térig menne.
2. Következő lépésként kéregvasútként a Fővám térig vinném az egyesített vonalat (és nem az Kálvin->Astoria felé, mert azzal visszafelé a 2-es metrónak állítanánk felesleges párhuzamot, odafelé meg a 4-esnek).
3. Utolsó lépésként a Kossuth térig vinném szintén kéreg vasútként, közte pedig mindössze 1 megállót tennék.
Így igaz, hogy az észak-déli tengely 2 átszállással járna, de gyors átszállásokkal, és a megoldás is olcsó lenne, sokkal olcsóbb, mint az a megalomán terv, amely szerint bevinnénk a Kálvin-Astoria felé, majd átvinnénk a Dunán a 2-essel párhuzamosan.
Később persze le lwhetne vinni a Közvágó-Boráros között, illetve bekötni a Kossuthtól valamely 3-as metró megállóba, de ezek már csak akkor, ha megvan a többi.
Először is a két déli hév vonalat be kéne hozni legalább a fővám térig.
De az ideális az lenne, ha átszállás nélkül mindez össze lenne kötve a szentendrei vonallal.
Aztán meg kéne egy budai É-D gyors hév villamos kégegvasút metró akármi. 10-es úton be, át budán, aztán budafok, onnan akár érdig.
Persze ahol lehet használja a már meglevő vasúti pályát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!