Traxx villanymozdonyból miért hoztak 25 darabot mikor elég lett volna kb 10 db is?
Ezt azért kérdezem,mert azt ígérte a trakció,hogy a 25 traxx mozdony elsősorban személyszállító vonatokat fog továbbítani 160-al.
Nade,csak az 1-es vonal 160 km/h-ra megengedett sebességű vonal és csak azon a vonalon dolgoztatják a traxxokat személyszállító vonattal ahová elég egy nap 5 db is,mert Budapestről egy nap alatt kétszer meg tudják járni Sopront v Szombathelyet. Ráadásul ott van a taurus is nem csak a mávos hanem gyeseves osztrák piros,ezek járnak. A többi traxxot meg azt sem tudják hová rakják,mert az 1-esre elég kb. 5 db és teszemfel akkor 20 db -ot meg dobják tehervonatozni,mert máshol nincs megengedve a 160 és oda v43 elég. Ritkán Nagykanizsai gyorson lehet látni traxxot elvétve. Nade akkor miért hoztak ennyit,ha nem győzik a többit tehervonatoztatni?
A 100 és a 120-as vasútvonal hiába van felújítva 160-asra,ha biztber nincs hozzá.
Egy mozdonyvezetővel beszélgettem és mondtam,hogy azt ígérték,hogy 2018-ra meglesz a biztber a 100,120-as vasútvonalakon is kiépítve. Azt mondta a mv,hogy csak 30 éve dolgozik a mávnál és már sokat ígértek és nem lett semmi belőle,na ez is így lesz,hogy 10 év múlva sem mennek 160-al a vonatok sem a 100 sem a 120 sem a 30a vonalon. Ez a felújítás csak arra volt jó ,hogy sok volt a lassújel és felújították ezután alig van lassújel és huzamosabb ideig folyamatosan 120-al mehet a vonat. De itt nem lesz 160 -ad közlekedés.
Akkor miért rendeltek 25 traxxot?
Inkáb a távolsági vonat kocsiparkjait fejlesztenék abbol a pénzből.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Komolyan? Sok a 25? Éppen Sziliből (V43, 431..) nem kéne már ennyinek lenni, mint amennyit még mindig forgalomban tart a MÁV és szükség lenne egy modern mozdonyparkra, ahelyett, hogy egy 54 éves típus alkossa a flotta igencsak túlnyomó többségét. Pusztán annyi a bajod, hogy nem használják ki a 160-at? Mert szerinted, ha marad a 120 vmax akkor további 50 évig üzemeltessenek Sziliket?
Egy tök egyszerű példa: Felénk csak Flirt jár, de van reggel olyan személyvonat amikor már utas is van bőven, ami egy időben jellemzően Szili volt. Soha nem tudta tartani a menetrendet, Traxxal érdekesmód megy.. azért nem mindegy a menetdinamika.
Ha meg egyszer véletlenül tényleg beérnek a GSMR-ETCS2 projektek akkor tényleg nagy bajban lesz a MÁV, mert se kocsi, se mozdony nincs a 160-hoz elég. És akkor azt mondod, hogy sok a Traxx. Ha teszem azt csak az üzemük utolsó 15 évében használják ki a 160-as képességüket, akkor nem is kellettek volna?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ja, a tehervonatoztatás: Az csak egy tipikus MÁV-os üzemeltetési probléma. A keréktárcsák kopnak, azokat elég jól tervezhetően cserélni kell, kéne.. No ez nem sikerült, ezért szép lassan elérte a mozdonyokat a 80 km/h-s lekorlátozás. Akkor kezdtek el látványos mértékben tehervonatozni.. Ez nem a Traxxok, hanem az alkalmatlan üzemeltető kérdésköre, elvileg már folyamatosan javulnak meg, de közben van amelyik éppen eléri ezt az állapotot.
Mindenesetre ennek ellenére se egy régóta korszerűtlen sorozatot kéne tákolgatni még évtizedekig..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Valószínű készülnek a 160 km/h-s sebességre.
A MÁV tervezetei szerint 2020-ra 100,120 vonalak lesznek képesek erre a sbességre ,és erre kell a 25 TRAXX mozdony.
Valószínű még a Flirtek,illetve a TAURUSOK is részt fognak venni ezeken a vonalakon a személyszállításban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!