A Szent Gellért tér vagy a Fővám tér metróállomás a kevésbé forgalmas? Melyiket kéne megszüntetni a kettő közül?
Szokott lenni évi egykét alkalommal utasszámlálás, igaz az eredményeket nem szokták publikálni. Viszont nyilván az egyik se lesz bezárva, úgyhogy alapvetően felesleges a kérdés.
Pusztán a játék kedvéért: Ha csak az átszállásokat nézzük a Gellért kapcsolatait megadja a Móricz is (133 helyett 33 kompromisszum), a Fővámon a kettes villamos csak itt kap M4 kapcsolatot (szubjektív, de személy szerint nekem az többször volt már hasznos mint a Gellért). Ha egyszer esetleg meglesz a fonódó rakparti déli ága a Gellérttől 'lefelé' az Infopark és a Kopaszi mellett épülő BudaPart komplexumhoz, akkor lehet fontosabbá válok a Gellért is.. Hogy a helyi forgalom.. nem tudom, azt látom minden nap, hogy egyik se túl kihasznált. Az biztos, hogy nem optimális ez a sűrű megállás, de ha már megépültek sok milliárdért akkor nem lesznek bezárva. Feltételezem, hogy az EU-s finanszírozási szerződés szerint pár évig még nem is nagyon tehetnénk meg pénzvisszafizetés nélkül.
Ahogy az előttem lévő írja :)
Inkább a Móricz Zsigmond körtér / Újbuda központ-nál kellett volna másképp csinálni. Összevonni a megállót egy megállóvá a kettő között, a 4-6 villamost Pest - Újbuda központ - Móricz - Pest útvonalon körbevinni és a sofőrök pihenőidejét gyors sofőrcserével megoldani Móriczon. Egy nagyobb buszfordulót létrehozni ott.
A Szent Gellért, Fővám szerintem sem gáz, elvégre csak a Duna két partján van + mindkettőnél van egy nagy egyetem.
Újbuda központ, Móricz viszont tényleg ökörség, gyalog hamarabb át lehet érni, mint metróval.
Ilyen szempontból szerintem is összevonható lett volna a Móricz és Újbuda központ megálló. De hát ez már így marad.
Így is 400+ milliárdba került, amiből 100-150-et elsikkasztottak, plusz ha kicsit építészetileg is visszafogottabbak akkor még 50-et lehetett volna spórolni különösebb tartalmi veszteség nélkül.
Kijött volna az egész 200 milliárdból, amiből 150-et az EU támogatott, és akkor relatív olcsón lenne egy metrónk.
Csak hát ugye nagy zsíros bödön volt ez mindegyik kormánynak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!