Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Monori vonatbalesetnél hova...

A Monori vonatbalesetnél hova lett a személyvonat mozdonya?

Figyelt kérdés
Azt írták, a személyvonat követte a City-t, csak a City lelassult, a személy belerohant. De a képeken csak a vagonok vannak egybecsúszva.
2008. okt. 9. 10:15
 1/7 anonim ***** válasza:
15%

Hát ezaz, én is ezt akartam megkérdezni :))))

Bocsi az offért...

2008. okt. 9. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
66%
Vannak olyan motorvonatok amik egybe vannak építve, vagy a szerelvény hátulján volt, mert úgy is tud közlekedni, hogy az egyik végén csak az irányító rész van, a motor meg a szerelvény másik végén. Így nem kell a végállomáson megcserélni ha vissza indul a szerelvény. Régen ezért kellett tolatgatni, meg kivinni a szerelvényt az állomásról.
2008. okt. 9. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
67%
Ez már az új vonat, aminél a mozdony vezető fülkéje egyben van a személyszállító kocsikkal. Úgy kell elképzelni, mint a metrónál az első kocsit. A híradások is arról szóltak, hogy a mozdonyvezető, amikor látta, hogy az ütközés elkerülhetetlen kiszaladt a fülkéjéből és figyelmeztette az utasokat.
2008. okt. 9. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Azon az oldalon, ahol ütközött ún. vezérlőkocsi volt, a mozdony a Pilis felőli végén volt. Úgy hívják, hogy ingavonat:

[link]

2008. okt. 9. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

"Ez már az új vonat, aminél a mozdony vezető fülkéje egyben van a személyszállító kocsikkal. Úgy kell elképzelni, mint a metrónál az első kocsit."


Nem teljesen mondanám ezt így. Ez egy olyan technológia, amit már a gőzösöknél is alkalmaztak, persze nem így. Az igaz, hogy ez a típusú vezérlőkocsi (BDt 400-as sorozat) kb. tíz éves.


Ehhez a típushoz kell egy V43-as sorozatú mozdony, abból is a 2000-es pályaszámú (papagáj), és a mozdonyt megfelelően beüzemelve (D12 lezár, 811-est kezel, vezetőasztal kiüzemel stb.) a vezérlőkocsiban található vezetőállás szolgálhat a mozdony "harmadik" vezetőállásaként, gyakorlatilag teljes értékű vezetőállás. Ilyenkor toltmenetben a mozdonyon nem teljesít szolgálatot senki, kulcsrazárva üzemel a vonat végén, a mozdonyvezető a vezérlőkocsiból vezet. Nagyon hasonló a vezérlőkocsiból való vonattovábbítás a mozdonyos üzemhez képest, de persze van pár dolog, amire figyelni kell (fázishatárok pl.).


"Régen ezért kellett tolatgatni, meg kivinni a szerelvényt az állomásról."


Ma is, az országban nem olyan sok helyen használnak vezérlőkocsis üzemet. Ez nem feltétlenül jó, bár nem feltétlenül baj.

2010. nov. 29. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Vezérlőkocsi volt azon a végén. Ez úgy műkszik, hogy ha egyik oldalt vezérlő, másik oldalt mozdony van, akkor ha menne visszafelé, nem kell a mozdonynak körbejárni, elég a mozdonyvezetőnek csak át kell mennie. A mozdony ettől függetlenül még a szerelvény része, mert a vezélőkocsiban nincs motor, így a mozdonyból nyeri az energiát.
2022. aug. 31. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Tudom, tanuljak meg beszélni...
2022. aug. 31. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!