A Monori vonatbalesetnél hova lett a személyvonat mozdonya?
Hát ezaz, én is ezt akartam megkérdezni :))))
Bocsi az offért...
Azon az oldalon, ahol ütközött ún. vezérlőkocsi volt, a mozdony a Pilis felőli végén volt. Úgy hívják, hogy ingavonat:
"Ez már az új vonat, aminél a mozdony vezető fülkéje egyben van a személyszállító kocsikkal. Úgy kell elképzelni, mint a metrónál az első kocsit."
Nem teljesen mondanám ezt így. Ez egy olyan technológia, amit már a gőzösöknél is alkalmaztak, persze nem így. Az igaz, hogy ez a típusú vezérlőkocsi (BDt 400-as sorozat) kb. tíz éves.
Ehhez a típushoz kell egy V43-as sorozatú mozdony, abból is a 2000-es pályaszámú (papagáj), és a mozdonyt megfelelően beüzemelve (D12 lezár, 811-est kezel, vezetőasztal kiüzemel stb.) a vezérlőkocsiban található vezetőállás szolgálhat a mozdony "harmadik" vezetőállásaként, gyakorlatilag teljes értékű vezetőállás. Ilyenkor toltmenetben a mozdonyon nem teljesít szolgálatot senki, kulcsrazárva üzemel a vonat végén, a mozdonyvezető a vezérlőkocsiból vezet. Nagyon hasonló a vezérlőkocsiból való vonattovábbítás a mozdonyos üzemhez képest, de persze van pár dolog, amire figyelni kell (fázishatárok pl.).
"Régen ezért kellett tolatgatni, meg kivinni a szerelvényt az állomásról."
Ma is, az országban nem olyan sok helyen használnak vezérlőkocsis üzemet. Ez nem feltétlenül jó, bár nem feltétlenül baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!