Ideiglenes (provizórikus) villamos?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem két ok jut eszembe amiért ez még nem történt meg:
-Túl drága lenne, nem érné meg meg mert nem lenne annyi bevétel belőle
-Az ideiglenes vágányokon autók nem tudnak közlekedni mert gondolom az úttest felett mennek (de ez csak tipp)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az ideiglenes vágányokat is olyan szigorú előírások betartásával kéne megépíteni, mint az állandóakat.
Az egész város forgalmát újra kéne szervezni.
Kihasználtsága nem biztos, hogy jobb lenne, mint a felcsúti kisvasúté, a jegyeknek húzósnak kéne lenniük, hogy a beruházás legalább nullszaldós legyen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Az ideiglenesnek ennél sokkal olcsóbbnak kell lennie."
Ugyanúgy ki kell építeni neki a hálózatot, nem lenne olcsóbb.
Ez nem úgy működik hogy lelöksz pár sínt meg "lámpaoszlop tartja a felső vezetéket". Rengeteg előírás, szabályozás van aminek meg kell felelni.
"Az biztos hogy turistavonzó attrakció lenne."
Azért némileg több kell a turisták bevonzásához mint pár villamos. Nem nagyon van olyan város, ahova csak villamosozni lejárnának az emberek.
Másrészt 1-2 nosztalgia járat miatt nem érné meg kiépíteni a hálózatot mert a büdös életben nem térülne meg.
"nem a nyereségességnek kell az elsődleges szempontnak lennie hanem a múltidézésnek, szórakoztatásnak"
Hát azért elég drága múltidézés és szórakozás lenne. Pont annyira lenne értelmes mint Felcsútra kisvasutat építeni.
"Nem mellesleg ha egy ilyen attrakció fellendíti a városba látogató turisták számát"
Ezzel csak pár gond akad:
1. Külföldi turista nem fog idejönni 1-2 régi villamos miatt.
2. Az átlag embert nem érdeklik a villamosok.
3. Az átlag magyar pár éve még "nosztalgia" villamosokkal utazott minden nap, inkább újaknak örülnének.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utolsó!
Szegeden a bengálikat 2011-ben állították le véglegesen. Gyerekként volt szerencsém rajtuk utazni mindennap télen-nyáron, hát nem volt kellemes (télen inkább). Volt mikor hidegebb volt a villamoson mint a szabadban. De én már nem járok tömegközlekedéssel inkább ülök be a Suzuki vagy ülök fel a biciklire mint, hogy ugyanúgy kelljen utaznom mint régen. Gondolom ezzel nagyon sok helybéli így van, idegenek meg tényleg nem mennek sehova 1-2 villamosért, Szegeden régebben nagyobb attrakció volt a komp átkelés mint az összes helyi tömegközlekedési eszköz.
Gondolom ezért nem lenne értelme ideiglenes villamos síneket lepakolni, főleg, hogy a közutak így is le vannak terhelve, nem hiányozna még pár kieső főútvonal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!