Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ideiglenes (provizórikus)...

Attilav kérdése:

Ideiglenes (provizórikus) villamos?

Figyelt kérdés
Felmerült bennem az ötlet hogy a villamosüzemmel nem rendelkező városokban ideiglenesen ki lehetne építeni provizórikus vágányokat az úttesten, a felső vezetéket tartanák a lámpaoszlopok, az áramot pedig ideiglenes transzformátor állomás biztosítaná. Ideiglenes villamos vágányépítésre számtalan példa volt a fővárosban a 60-as 70-es években a metróépítéskor. Miért ne lehetne időszakosan, provizórikus felépítményű vágányokkal mondjuk nosztalgia célból ideiglenes villamosüzemet létesíteni? Szerintetek hülyeség? Olyan városokban ahol már egyszer volt villamos, pl Pécs Szombathely lehetne egy rövidebb szakaszon ideiglenes jelleggel járatni nosztalgiavillamosokat, többek között régen ott üzemeltetett kocsikat. Jó turistacsalogató attrakció lenne.

2016. nov. 30. 17:23
 1/6 anonim ***** válasza:

Nekem két ok jut eszembe amiért ez még nem történt meg:

-Túl drága lenne, nem érné meg meg mert nem lenne annyi bevétel belőle

-Az ideiglenes vágányokon autók nem tudnak közlekedni mert gondolom az úttest felett mennek (de ez csak tipp)

2016. nov. 30. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Az ideiglenes vágányokat is olyan szigorú előírások betartásával kéne megépíteni, mint az állandóakat.

Az egész város forgalmát újra kéne szervezni.

Kihasználtsága nem biztos, hogy jobb lenne, mint a felcsúti kisvasúté, a jegyeknek húzósnak kéne lenniük, hogy a beruházás legalább nullszaldós legyen.

2016. nov. 30. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Rengeteg pénz és nem oldasz meg ezzel a világon semmilyen problémát. A nosztalgiavillamosozásban nincs sok pénz.
2016. nov. 30. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Olvastam a Pécsi villamos újraindításának tervét, kb 90 milliárdba került volna ezért lemondtak róla. Ez egy végleges villamosüzem ára. Az ideiglenesnek ennél sokkal olcsóbbnak kell lennie. Az biztos hogy turistavonzó attrakció lenne. Egy ideiglenes nosztalgia villamosüzem létesítésekor nem a nyereségességnek kell az elsődleges szempontnak lennie hanem a múltidézésnek, szórakoztatásnak. Nem mellesleg ha egy ilyen attrakció fellendíti a városba látogató turisták számát az a szállások és vendéglátóhelyek bevételén is meglátszik tehát áttételesen lehet nyereséges egy ideiglenes villamosüzem.
2016. nov. 30. 21:07
 5/6 anonim ***** válasza:

"Az ideiglenesnek ennél sokkal olcsóbbnak kell lennie."

Ugyanúgy ki kell építeni neki a hálózatot, nem lenne olcsóbb.


Ez nem úgy működik hogy lelöksz pár sínt meg "lámpaoszlop tartja a felső vezetéket". Rengeteg előírás, szabályozás van aminek meg kell felelni.


"Az biztos hogy turistavonzó attrakció lenne."

Azért némileg több kell a turisták bevonzásához mint pár villamos. Nem nagyon van olyan város, ahova csak villamosozni lejárnának az emberek.


Másrészt 1-2 nosztalgia járat miatt nem érné meg kiépíteni a hálózatot mert a büdös életben nem térülne meg.


"nem a nyereségességnek kell az elsődleges szempontnak lennie hanem a múltidézésnek, szórakoztatásnak"

Hát azért elég drága múltidézés és szórakozás lenne. Pont annyira lenne értelmes mint Felcsútra kisvasutat építeni.


"Nem mellesleg ha egy ilyen attrakció fellendíti a városba látogató turisták számát"

Ezzel csak pár gond akad:

1. Külföldi turista nem fog idejönni 1-2 régi villamos miatt.

2. Az átlag embert nem érdeklik a villamosok.

3. Az átlag magyar pár éve még "nosztalgia" villamosokkal utazott minden nap, inkább újaknak örülnének.

2016. nov. 30. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Utolsó!


Szegeden a bengálikat 2011-ben állították le véglegesen. Gyerekként volt szerencsém rajtuk utazni mindennap télen-nyáron, hát nem volt kellemes (télen inkább). Volt mikor hidegebb volt a villamoson mint a szabadban. De én már nem járok tömegközlekedéssel inkább ülök be a Suzuki vagy ülök fel a biciklire mint, hogy ugyanúgy kelljen utaznom mint régen. Gondolom ezzel nagyon sok helybéli így van, idegenek meg tényleg nem mennek sehova 1-2 villamosért, Szegeden régebben nagyobb attrakció volt a komp átkelés mint az összes helyi tömegközlekedési eszköz.


Gondolom ezért nem lenne értelme ideiglenes villamos síneket lepakolni, főleg, hogy a közutak így is le vannak terhelve, nem hiányozna még pár kieső főútvonal.

2016. dec. 1. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!