Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ma már az intercity vonat nem...

Ma már az intercity vonat nem luxusvonat? Lent hosszabban.

Figyelt kérdés

A belföldi ic-re gondolok.

Ezelőtt 15 évvel még luxusvonatnak mondtam de amikor ritkábban jártak kb. 3 óránként mentek Debrecenből Pestre,emlékszem,hogy reggel 6.58-kor ment Debrecenből és csak Hajdúszoboszlón és Szolnokon állt meg Pestig ,sehol máshol és 9.20-ra volt a nyugatiba. 2 óra 22 perc menetidő volt. Talán még 15 évnél is régebben volt de 20 éve nincs azért,de már akkor ezek a termes légkondis ic felíratú kocsik voltak. Persze,azok 1996-ban álltak forgalomba. Amúgy előtte bko fülkés gyorsvonati kocsik voltak az ic-ken de az most nem ide tartozik.)


Ma 2016-ban vagyunk és szerintem ma már az intercity nem luxusvonat egyáltalán,még az 1. osztály sem. De ez csak szerintem nem luxus már,nem tudom,hogy ki,hogy van vele.

Ma már óránként megy Debrecenből Budapestre,sűrübben mint a sima sebes,mindig tele van,ugyanúgy vannak rajta cigányok mint a sima vonaton,mivel zsúfoltig van,nincs nyugalom. Egy luxusosabb vonat jár még itt esetleg a 100-ason,a Hortobágy eurocity,az luxusosabb,szombaton utaztam vele ,a kocsik tényleg luxusosnak néznek ki és olyan csendben megy,hogy a 120-at is 30 -nak éreztem.


Kinéztem,mert gondoltam ,miért megyünk ilyen csigalassan és nem is mentünk lassan csak egyszerűen nem érezzük a gyorsaságot,annyira jól meg van az a kocsi csinálva.


Visszatérve az ic-hez.

Nem tudom miért de a Nyíregyháza-Debrecen-Budapest közötti ic-k mindig tele vannak ,zsúfolásig, nem csak péntek és vasárnap hanem minden nap. Az az érdekes,hogy Nyíregyröl elindul és alig van rajta utas,Debrecenben száll fel a rém tömeg aztán,Hajdúszoboszlón is van felszálló azért,Püspökladányban nem nagyon,Szolnokon és Cegléden szinte senki.


Mi a túró helyzet van,hogy Debrecenben száll fel mindenki majdnem és visszafelé ugyanott szinte majdnem mindenki?


Mostmár nem is szeretem az ic-t,mert ha van is helyem ,ott van körülöttem rémsok ember és inkább első osztályra veszek jegyet,ha mégis azzal kell mennem,mert bármennyire tele van a vonat,az első osztályon csak elvétve vannak,nyugalom van.


Úgyhogy én már nem is nagyon megyek ic-vel.

Ezért is van még az számomra,hogy az már nem luxusvonat.


Véleményeket kérek.

Szerintetek még luxusvonat vagy már álltalánosságban sem az?

Nektek mi a véleményetek az intercitiről,vele való utazásról stb?



2016. nov. 30. 17:15
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

A körIC-knél nem tartom kizártnak, hogy a másik irányban gyorsabb a Budapestre jutás Nyíregyházáról ( Tokaj-Szerencs-Miskolc).


Az IC alapból nem volt luxusvonat, csak egy a magyar átlagtól "modernebb", korszerűbb vonat ami kényelmesebb és gyorsabb eljutást jelentett. Persze egy mellékvonali 30-as Bz-s száguldáshoz képest a 120-as klímás IC első osztály tényleg luxusnak nevezhető, de ha a közlekedés többi ágát vesszük akkor nem. Igazából 2016-ban már a korábbi IC színvonalnak kellene lennie az alapnak a vasúti személyszállításban.


Amikor még vonatoztam 99%-ban IC első osztályon jártam. Egy időben a diákoknak máv klubkártyával elég olcsón kijött hétközben, illetve a másod osztály azt a pár fülkés IC kocsit leszámítva rettenetesen kényelmetlen volt. :)

2016. nov. 30. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Én se tartanám luxusvonatnak, és soha nem is volt az. Luxusvonat számomra az Orient Express, de nem egy sima IC. Viszont mást is kapsz, nagyobb kényelmet. De ezt jegyárban is meg kell fizetned. Emlékszem múltkor is lezárták az egyik vágányt a Nyugati pályaudvaron a biztonságiak, mert éppen akkor érkezett be az Orient Express. Egy IC érkezése miatt egy vágányt se fognak lezárni.

Igazából helyén kell kezelni az intercity vonatokat. Arra szolgál, hogy gyors eljutást biztosít a nagyobb és fontosabb városok között. A sebességet tényleg lehetne kifogásolni, mivel sok esetben egy autóval hamarabb megteszed az utat. Igazából Németországban sem számítanak az ICE-vonatok luxusvonatnak, csak azoknak tekintélyesebb a sebessége, mint egy magyar IC-nek.

Igazából az IC egyetlen plusz szolgáltatást nyújt a többi vonathoz képest: van előre foglalt helyed. Ez persze feláras, de összességében az intercity pót- és helyjegy nem sokkal drágább, mint a gyorsvonati pótjegy. Ezt a felárat viszont megéri kifizetni a garantál helyért, és a gyorsvonatnál rövidebb menetidőért.

Nem hinném, hogy meglepő lenne, hogy sokan mennek velük, hiszen hosszú távon ez a legkényelmesebb megoldás, ha valakinek nincs autója. Ha messzire akartam menni, én is mindig ic-vel mentem. Ha amúgy is meg kell venned a gyorsvonati pótjegyet, akkor már igazából ráfizeted azt a párszáz forintot a rövidebb menetidőért és az ülőhelyért. Tulajdonképpen nem annyira drága. Ha egyedül utazol, még akár olcsóbb is lehet, mint az autó.

Nem meglepő, hogy Debrecenben sokan szállnak fel, elvégre ez az ország második legnépesebb települése...

2016. nov. 30. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

"Szerintetek még luxusvonat vagy már álltalánosságban sem az?"

1. Soha nem is volt luxusvonat, csak magasabb komfort fokozatú.

2. Nem az IC luxus, csupán az átlag személy és gyorsvonat képvisel balkáni színvonalat.


"Ma már óránként megy Debrecenből Budapestre"

Mert manapság más világot élünk. A keleti régióból egyszerűen rengetegen járnak fel dolgozni, tanulni, sokkal nagyobb a városok közötti mozgás mint 30-30 éve.


"Debrecenben száll fel a rém tömeg"

Valószínűleg Debrecenben van a legtöbb csatlakozás, átszállási lehetőség. De amúgy a legtöbben Debrecen és Nyíregy között utaznak, tekintve hogy fél óra IC-vel a két város ami nem távolság és van/volt kedvezményes ic pótjegy.


"Szolnokon és Cegléden szinte senki."

Ezeken a városokon alapból sokkal több vonat megy át, jobban eloszlik a tömeg, vannak közvetlen járatok, sőt, sima személyvonattal sem vészes távolság Bp.


"Nektek mi a véleményetek az intercitiről,vele való utazásról stb?"

Régen szerettem, komfortosabb jóval, mint egy átlag gyorsvonat, 1 órával hamarabb beérek vele, és diákként nem volt vészesen drága...főleg hogy a gyorsvonati pótjeggyel a többi vonat is majdnem annyi mint az IC.

Manapság úgy vagyok, hogy inkább betársulok valakihez autóba, ott rugalmasabb az indulás-érkezés, házhoz is visznek, és feleannyiba kerül mint a felnőtt vonatjegy.

2016. nov. 30. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Hát azért az nem igaz, hogy üresen indul Nyíregyről. Bár tény, hogy Debrecenben szállnak fel a legtöbben. Valóban sokan utaznak vele a rövid menetidő miatt Nyíregy és Debrecen közt. Itt gondolkodhatnának valami fejlesztésen, mert bőven van potenciál a két város közti forgalomban.
2016. dec. 4. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

A Hortobágy tényleg jó, de azon lengyel vagonok járnak, emiatt tűnhet másnak.

Szolnokon azért nem szállnak fel sokan az IC-re, mert 7 perccel korábban megy el a gyorsvonat, mely csak eggyel áll meg több helyen, mint az IC, ezért onnan már nem nagyon éri meg.

2016. dec. 6. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Plusz azért ne felejtsük el, hogy a Hortobágy mégiscsak Bécsbe megy, még ha útja 90+ %-a belföldi is.
2016. dec. 6. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
100%
A Rózsa IC is elég jó (jobb mint a hazai IC-k), mivel azon meg Csehországból kölcsönzött cseh kocsik járnak :)
2017. jan. 8. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!