Mikor lesz a Ganz csuklósok utolsó napja a 19-es
villamoson?
2038 május 1-én 11:45-kor fog indulni a 1481-es és egyben utolsó Ganz Kelenföldről.
2016. nov. 12. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 A kérdező kommentje:
Az már biztos nem fog... Értelmes válaszokat, köszönöm.
Valószínűleg semmikor, ugyanis nem az a BKK célja, hogy egy vonal teljesen alacsonypadlós legyen, hanem, hogy a lehető legtöbb vonalon legyenek megfelelő időközönként alacsonypadlós járművek, hogy minél nagyobb területet szolgáljanak ki (könnyebb legyen a mozgáskorlátozottaknak a közlekedés).
2016. nov. 12. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 A kérdező kommentje:
Igen, ez így logikus, de sok helyen azt olvastam, hogy a 19-esen csak CAF lesz.
Jelenleg mindössze 23 CAF-ot adnak ki a 35-ből, ha elkészül a Budafok kocsiszín, ez várhatóan 31-32 is lehet. Hétvégén és csúcsidőn kívül szerintem ezzel a 17-es nagyrészt, a 19-es pedig teljesen CAF lesz, csúcsidőben viszont, ha minden igaz, a jelenlegi állomány nem elég arra, hogy a 19-esen teljes típuscsere legyen.
A 41-esen szintén a Budafok ksz. hiánya jelenti az akadályt.
2016. nov. 16. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
#3: Normális esetben ez kéne, hogy legyen a cél, mint ahogy Bécsben is van. A BKK mégsem így csinálja, a CAF-okat néhány vonalon járatja csak, állítólag azért, mert azokra a vonalakra kapta az uniós támogatást.
2016. nov. 18. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
És szerinted a BKK annyi pénzből gazdálkodik, mint a bécsi Wiener Linien?
2016. nov. 18. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
Alapvetően az a cél, hogy ahol vannak alacsonypadlós villamosok, ott alapesetben 30 percnél, ideális esetben 15-20 percnél ne legyen több ezen járművek követési ideje. Ennél ritkább esetben már kb. olyan a hatása "mintha nem is lennének a vonalon".
Budán gyakorlatilag a hűvösvölgyi vonalat leszámítva az összes gerincvonalon járnak CAF-ok, Pesten pedig a 3 legfőbb vonal közül 2-n járnak, Káposztásmegyerre kellenének még. Ha ezek megvannak, utána jöhetnek a közepesen forgalmas vonalak, vonalszakaszok, vagy ott, ahol nincs buszos alternatíva.
2016. nov. 18. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
A Ganz KCSV-k jók, de a 60-as években tervezték őket, és egyszerűen már régiek. A BKV-nak pedig még mindig nincs alternatívája, hogy ezeket a régi Ganzokat mikor és mivel fogja kiváltani.
2016. dec. 5. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
#7: Ez nem pénz kérdése: az adott számú ap. villamost el lehet osztani a vonalak között úgy, hogy minden vonalra jusson félóránként, forgalmasabb vonalakra 15-20 percenként egy ap. kocsi (ahogy pl. Bécsben van, illetve Bp.-en most már a buszok esetében), vagy úgy ahogy most Budapesten van: 3, 4, 6, 19 szinte full ap. vonal, a többi meg full magaspadlós. Régen a budapesti buszoknál is így volt, ott már rájöttek, hogy nem ez az ideális.
2016. dec. 6. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: