Budapestről hova tűnt az a rengeteg Ikarus 280-as és 435-ös?
Nem is olyan régen, kb 4-5 éve mér rengeteg volt belőlük a városban.
Aztán azóta valahogy suttyomban kezdtek eltünedezni. Mostanra eljutottunk odáig, hogy nagy-nagyon ritkán lehet csak mutatóban egy-egy példányt látni. Mindenhol Van Hoolok, Mercedesek, Manok és Volvók járnak.
Az Ikarusokat már leselejtezték és szét is vágták őket?
Főleg dél-Pesten mozgok. Itt nem nagyon látni Ikarust. A dél-pesti buszgarázs udvarán se Ikarusok sorakoznak. (A 412-eseket leszámítva, azokból még akad.)
Én azért sajnálom őket. A 435-ösöket nagyon szerettem. De igaz, hogy az utóbbi időben eléggé el voltak hanyagolva. Az utastérben is lógtak a burkolatok, rozsdásodtak itt-ott és borzasztóan mocskosak voltak.
Igen, nagyon sok Ikarus selejtezve lett az elmúlt években. A tervek úgy szóltak a közelmúltban, hogy 2018-ban már nem lesz magaspadlós kocsi forgalomban. Ez ha nem is biztos, hogy megvalósulhat, de az új buszok vásárlásával (+szolgáltatás kiszervezésével) sok Ikarust sikerült selejtezni.
Reálisan nézve akár tegnapra szükség lenne legalább(!!) 500 új alacsonypadlós buszra a fővárosi közlekedésben, hogy elfogadható legyen a flotta állapota. Nemhogy az Ikarusoknak nem kéne már futnia (persze szeretjük, mégis legyünk reálisak), de már a 150 BKV-s csuklós Volvó, vagy a mindenhonnan összekukázott, igencsak sokféle típusú és adott márkákon belül is sokféle kialakítású használt busznak se..
Ahol lakom, ott is kevés Ik-t látni már - selejteztek sokat -, de szerencsére még futnak. Csörög-zörög, de műkszik.
Ha megfelelően szervizelés lenne, akkor nem lenne gond az új/félúj buszokkal sem. Az viszont tényleg nem egy nyerő megoldás, hogy többféle márka/típus fut.
"suttyomban kezdtek eltünedezni"
Azért az túlzás hogy suttyomban, elég nagy hírverést csináltak az összes új/használt busz beszerzésénél.Én mondjuk alapvetően nem bánom.
Hát én arról a nagy hírverésről akkor valahogy lemaradtam... Csak az tűnt fel, hogy egyre ritkábban látok Ikarust az utakon, pár éve pedig tömegével voltak.
De ha néha volt is hír a médiában buszbeszerzésről, azt nem nagyon tették hozzá, hogy ja és a régi Ikarusok meg mennek a zúzdába.
"De ha néha volt is hír a médiában buszbeszerzésről, azt nem nagyon tették hozzá, hogy ja és a régi Ikarusok meg mennek a zúzdába."
- Miért, mit gondoltál, mik helyett veszik az új buszokat, ha nem a régi Ikarusok helyett?
Eddig azt hittem, hogy a 3-as metrót azért nem lehet felújítani, mert nincs annyi busz tartalék állományban, amivel ki lehetne váltani a metró forgalmát.
De akkor ezek szerint ez csak mellébeszélés volt a BKV/BKK részéről. Hiszen annyi tartalék van ezek szerint, hogy ha egy új beszerzés van, egy régi de még működőképes busz azonnal mehet a selejtbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!