1/8 anonim válasza:
Mert a sarga meg a kek szin mar foglalt volt.
3/8 anonim válasza:
Budapesten éppenségel piros.
'49-ben adták át az első (70-es) trolibuszvonalat állítólag Sztálin 70. születésnapjára. Milyen színű lehetett volna, ha nem vörös?
4/8 anonim válasza:
Az újak Ferrari-pirosak. Tényleg undorító! ;-)
5/8 anonim válasza:
Ízlésekről lehet vitatkozni, csak nem érdemes.
Túl nagy választék amúgy nem volt, kék a busz, sárga(-barna) a villamos, zöld a HÉV. A lila, rózsaszín nyilván túl merész vagy gyermeteg lett volna, a barnának politikai konnotációi voltak, a fekete ocsmány, a tiszta szürke meg jellegtelen lehetett a kor közízlésének. A piros viszont egy friss, új szín, akkoriban kitűnő politikai marketinggel.
6/8 anonim válasza:
Látom, nem értitek a 4. választ, s egyébként is csak találgattok. Pedig a jó megoldás olvasható itt. Szovjet segítséggel és járművekkel indult újra a troli. Vörös, mint a kommunisták.
7/8 anonim válasza:
Gondolom még azért is, hogy az egységsugarú utas meg tudja különböztetni az autóbusztól. Nem is olyan régen pl. a Keletinél volt 73-as busz és troli is (utóbbi most is van).
8/8 anonim válasza:
lehet nem tudtátok, de eredetileg az is sárga volt, még amikor az újraindulás előtt Budán közlekedett :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!