Mi lenne, ha a repülőgépek, miután leszálltak a várostól 20-50 km-re, szépen elgurulnának egy belváros közeli helyre egy szép, nagy széles úton és ott szállnának ki az utasok?
Mi lenne? Agyrém...
Brutál drága lenne a repjegy és totálisan semmi értelme nem lenne.
Amúgy ha lenne egy elég széles út a városban a repülőnek akkor ugyan miért szállna le 50 km-rel arrébb és gurulna odáig ahelyett, hogy leszálljon a városban?! (mint pl. a JFK Long Islandon)
Viccelsz?
20-50 km hosszan kiépíteni egy 80 méter széles (hogy két gép elférjen, ha épp szembe gurulnak egymással) iszonyatos teherbírású betonutat? (aszfaltban pár gurulás után nyomvályú lenne) Az összes légvezetéket fel kéne emelni 15 méter magasra, vagy beásni a földbe. A gép többet enne gurulás üzemmódban, mintha minden egyes utasnak külön taxit fizetnének. A futóművek, gumik sokkal hamarabb elhasználódnának. Magyarul nem érné meg, nem lehetne kivitelezni.
Mennyibe is kerülne egy 50 km hosszú betonpálya, ahol 40-50 km/h sebességgel gurulgatnának a gépek, és mennyibe egy gyorsvasút, ami két-három gépnyi embert elvisz háromszor olyan gyorsan, huszad annyi üzemanyaggal.
Most ülj le, és kicsit gondolkozz már el4
Ahogy írják, a repcsiknek kicsit masszívabb gurulóút kell, mint az átlag utak, és csődbe mennének a légitársaságok annyi lenne a fogyasztásuk. Ráadásul sokkal kontrollálhatatlanabb a ki-be csekkolás.
Busz, metró, gyorsvasút hálózat sokkal gazdaságosabb.
Nem olyan hülye ötlet ez, csak finomítani kell rajta egy kicsit. A kérdező nem gondolta végig eléggé, de én kitaláltam a tutit.
Betonút helyett irányonként 1 vágány kéne, arra 2 kocsi, olyan felépítményekkel, amire rá tud gurulni a repülőgép (elülső kocsi viszi az orrfutót, a hátsó a főfutót), aztán ROLA jelleggel, villanymozdonyokkal lehetne behúzni a városba a repcsiket. Az modjuk kérdés, hogy marad vízszintesben a gép. Valami hidraulikus egyensúlyozó rendszer kell a kocsikra, vagy esetleg a pilóta oldaná meg a csűrőlapokkal :)
Ugyanennek a megoldásnak köszönhetően nem kellene szárnyfesztávnyi hely sem a két vágány között, csak a fele. A szembejövő gépek párhuzamosan billennek egyet, így a szárnyak egymás felett suhannak el :D
Mivel síneken közlekednek, a repülőket át lehetne minősíteni nemzetközi expresszvonattá, ez jócskán leegyszerűsítené a becsekkolást, és megtévesztené a terroristákat is.
A forgalmat Budapesten pl. simán rá lehetne terhelni az építés alatt álló ferihegyi gyorsvasútra. Csak kicsit át kell alakítani a nagyobb űrszelvényre, meg a Nyugatit is, de ott simán beférne egy közepes gép még a csarnokba is. Sztem Gustave Eiffel is erről álmodott :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!