Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi ez az új vonatjegy? Meg,...

Mi ez az új vonatjegy? Meg, hogy kódolvasóval ellenőrzi a kalauz a jegyet?

Figyelt kérdés

Új vonatjegyet adnak mostmár amin vonalkód van.

Jött a kalauz kezel i a jegyet és a jegyen lévő kódot egy kódolvasóval olvastatta le.

Kérdeztem,hogy mi ez az új jegykezelés és azt mondta,hogy a kódból olvassa ki,hogy érvényes e a jegy ,milyen kedvezmény van,honnantól hová szól a jegy stb.


Ezt az egészet nem értem.


Azért nem ,mert ugyanúgy a jegyen rajta van minden ami eddig is,hogy honnan hová,kedvezmény,érvényesség stb. és ott a kód is.


Ha rajta van minden adat a jegyen akkor miért kell még külön kód is,hogy abból is kiolvassák az adatokat?


Lassabb a kalauz munkája is mert így kb 20 másodpescig vacakol azzal a kódolvasóval.


Ráadásúl a jegy mellé nyugtát is adnak mostmár pedig a jegyen rajta van az ár,adószám ,minden. A pénztár is lassabb.


Mi ez az egész?



2016. ápr. 16. 19:34
 1/8 anonim ***** válasza:
25%
A MÁV is munkaerőhiánnyal küzd, így ezután olyanokat is fel tudnak venni kalauznak, akik nem tudnak olvasni.
2016. ápr. 16. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
53%
Arról nem beszélve, hogy így tuti nincs baki.
2016. ápr. 16. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%
Dehát ugyanúgy van baki, mert a képernyőről le kell olvasnia azokat az infókat amiket a jegyről beolvasott az kódolvasó.
2016. ápr. 16. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
64%

Rendszeresen nem, de a napokban többször vonatoztam. Pénztárnál váltott, s automatából vett jeggyel is. Ezek egyikén sem volt sem vonalkód, sem QR-kód.

Van viszont az interneten vásárolt, s saját nyomtatón kinyomtatón QR-kód. Ilyent a telefon kódolvasójával szokták ellenőrizni.

2016. ápr. 16. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Koplárovics Béci ***** válasza:
64%

"Ha rajta van minden adat a jegyen akkor miért kell még külön kód is,hogy abból is kiolvassák az adatokat? "


Betűt bármikor hamisítok, a vonalkód - ha kódolt a rajta lévő szöveg - akkor a kód ismerete nélkül nem.

2016. ápr. 16. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
11%

Nem tudom miről beszélsz, de a következő szokott lenni a felállás:


Adott egy külföldi cég valami semmirevaló legújabb digitális szarral, amit el kéne valahogy teríteni. Hol lehet elteríteni? Ahol egy iparilag nullára leépített kenő-alamizsnákból vergődő ország kitartott bábjai alkalmasak erre. 20-szal megy a vonat, 30 km oda-vissza napi 5 óra késéssel, bevárással, csatlakozással, jegyért sorbanállással, ahogy kell. Szakad bele a töltés az árokba... Mit kell csinálni technokrata fejjel? Megvenni a 185. féle digitális szart. Miért? Mert erre kapják a kenőpénzeket, amiből élnek. Közel 30 évet leingáztam. Azt az embertelen utaskínzást, meg azt a vasútrombolást, amit az állomásoktól kezdve a járműveink szándékos tönkretételén át (0ft karbantartás), a vagongyáraink szétdózerolásáig ezek az akasztófáravaló kutyák kenőpénzek fejében fütyülve elvégeztek, arra nincsenek szavak. Amiket meg kellett volna lépni az elmúlt évtizedekben (külön szintű vasút x vasút kereszteződések, második vágányok, háromszoros járatsűrítés, de legalább üléselrendezés-normalizálás), arra még gondolat sincs, de az abszurditás minden fokozatát előadják hónapról-hónapra. Bekamerázott díszburkolatos autóparkolók a szemközti kocsma autóforgalma részére, liftek és mozgássérült beemelők trilliárdokért, ahelyett, hogy pár lapát földdel megemelnék azt a kva peront, micsoda álbulik ezek valakiknek. Az utasért annyit sikerült tenni, hogy visszahozták ezt a középkori üléselrendezést, ahol a népek egymástól nem tudják a lábukat hová tenni, maga alá feszítve lábgörcsöt kap az ember, kéne azoknak az utolsó férgeknek naponta órákat abban ülni, akik szerint azt úgy kell. Ezt az egész aznapra váltandó jegyvételi kínszenvedést is rég el kellett volna már törölni mindenestül! Az ember kifizet, mondjuk egyszer százezret, kap valami akármit, és jó idejig dolga nincsen. Aztán amikor utazik, a kalauz kihúz belőle alkalmanként x km egységet, azt kész, vagy ezer milló félét ki lehetett volna találni, de nem ez az örökös és örökös seftelés. Csak azért is dafke. A kalauz is végigérne ötször ugyanannyi idő alatt. Ehelyett vedd meg már a menettértidet is két ízben. Azt már nem értik persze ezek az állatok, hogy az öt perc az nem öt perc, amikor emiatt megy el a vonatod. A bérletárak ma már megfizethetetlenek, pláne ezért az egyetlen szál napi néhányszor menő semmiért... Akinek erre pénze van, az magánhelikopterrel jár. Annyit sikerült fejlődni, hogy most már a pénztáros kisasszony életénél is 10-szer bonyolultabb automaták vannak, csak mert ez is buli vkiknek, ahelyett, hogy rég eltörölték volna az egészet ezek a börtönbe való utolsó szemétládák.

2016. ápr. 16. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

6-os, kár koptatnod a billentyűzetet, mert ez alapvetően hazai fejlesztés, a szoftveres része mindenképp.


A koncepció az, hogy elektronikus jegyrendszerre álljanak át hosszú távon. Ezért egy jegy érvényességét (pl. hogy nem kezelték-e már aznap egy másik vonaton, ugyanabban a relációban) egy adatbazissal kommunikálva állapítják meg,,ahol tárolják az ellenőrzés tényét. Az alapkoncepció igazából nem rossz, de a megvalósítás az elég gyatra lett. Pl.az offline működés még nem megoldott, lassult az ellenőrzés is és több papírt használnak fel, tök feleslegesen. (A nyugta adható lenne a jeggyel egy bizonylatban is, mint eddig...) Továbbá a csoportos helyjegyfoglalásokat egyesével küldi tovább a helyfoglaló rendszernek, ami emiatt nem csoportként,hanem x fő egyedül utazó utasként érzékeli a kérést és ezért dobálja szét a családokat külön kocsikba.

2016. ápr. 17. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Szerémi Attila válasza:

Azért, mert míg sima eredeti, fizikai jegyből az eladó illetve a jegyeladó gép csak egyet ad, a digitális jegynél semmi nem gátolna meg téged, hogy megoszd a jegyeket másokkal.


Ezért kell a digitális leolvasó, mert az megjegyez minden kódot, ami fel lett használva, és rögtön szól, ha ugyanaz a kód már másodszor kerül beolvasásra. Még akkor is, ha másik ellenőr a vonat másik végében, másik leolvasóval olvassa ve, mert a leolvasókészülékek kommunikálnak egymással.

2018. júl. 21. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!