Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egyedül a metró versenyképes...

Egyedül a metró versenyképes az autóval? Egyedül a metró hatására ülnének át az autósok tömegközlekedési eszközre?

Figyelt kérdés
2016. márc. 19. 14:35
 1/10 anonim ***** válasza:
88%
Nem, a metro hatasara sem fognak.
2016. márc. 19. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
81%
Honnan vetted, hogy átülnének?
2016. márc. 19. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Koaxk Ábel ***** válasza:
100%

Én vidéki vagyok de Budán dolgozom, abban igaza van a kérdezőnek, hogyha a budapesti tömegközlekedést nézzük, akkor talán a metró a legkomfortosabb, legkevésbé kellemetlen tömegközlekedési eszköz. Én legalábbis így gondolom.


Ha nem az agglomerációban élnék hanem közvetlenül a fővárosban és a munkahelyem pl metróval könnyen megközelíthető lenne, lehet, hogy letenném az autót.


Jelenleg viszont, vonatoznom, metróznom, és buszoznom kellene mindennap, hogy eljussak budára. Így inkább a drágább, de kényelmesebb megoldást választom.


Amíg nem jelent megélhetési gondot az a többletköltség ami az autóval járás "luxusát" biztosítja, addig jelenlegi helyzetemben nem sok esélyt látok, hogy letegyem az autót.

2016. márc. 19. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
72%
Nem, nem jól szervezett a tömegközlekedés rengeteg időt vesz el az átszállásoknál a várakozás. Ha több dolgot kell elintézned autóval egy délelőtt 5-6 helyre eljutsz Budapesten. Tömegközlekedéssel ez lehetetlen akkor 2-3 nap kell. Kivétel ha kimondottan a belvárosban van dolgod mert akkor a magas parkolási díjjak, a parkolóhelyek hiánya, meg a dugók miatt a metró a legjobb választás napijeggyel.
2016. márc. 19. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
A magyar valóság az, hogy bármilyen tömegközlekedési eszköz versenyképes az autóval, mert ha csak a fenntartási költségeket nézzük, az is többszöröse egy budapesti bérletnek, nem is beszélve az üzemanyagról. A legtöbb embert nem is érdeklik a járművek, nekik csak egy eszköz, és akkor inkább már az olcsóbb megoldást választják. Ennek ellenére előbb fogok biciklivel járni, mint tömegközlekedéssel.
2016. márc. 19. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Városban, sebesség terén, különösen a reggeli csúcsidőben a bicikli is simán versenyképes az autóval, de még a metróval is, árban bőven veri mind a tömegközlekedést, mind az autót. (Kényelem terén pedig én elég igénytelen vagyok, meg megázni is szeretek az esőben, szóval szerintem ilyen értelemben én tudok reprezentatív összehasonlítási alapot nyújtani…)


A tömegközlekedési eszközök közül viszont én is a metrókat szeretem a legjobban.

2016. márc. 19. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Elsődlegesen nem az eszköz számít, hanem az eljutási idő, az ár és a kényelem (- bár kényelemben sose verheti az autót a tömköz, de ha nagyon kényelmetlen sok átszállással, az elriasztó. De lehet előnye is, például nem megy el idő parkolóhely kereséssel).


És eljutási időt ugye ajtótól ajtóig számolunk, tehát elsősorban az a tömegközlekedési járat sikeres amely minél hosszabb, minél gyorsabb és minél jobb kapcsolatokat ad. A metró legtöbbször eleget tesz ennek, és mivel szép vastag vonallal jelölik minden térképen, kellően közismert mindenki számára tehát tényleg ez bír a legkomolyabb reklámértékkel. De lehet sikeres elővárosi nagyvasút is, a váci vonalon az ütemes menetrend hatására elég sok autós váltott vonatra.

2016. márc. 19. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell ehhez metró, elegendő egy brutális dugódíj.
2016. márc. 20. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A gond ott van hogy tömegközlekedés, onnantól sokan inkább autba ülnek amivel akkor és oda mennek ahova akarnak,. még ha többe is kerül.
2016. márc. 21. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

Az ún. nehézmetró (nálunk M2, M3, M4) szerintem nem segít annyit egy nagyváros tömegközlekedésén, mint ahogy azt elsőre sejteni lehet.

Nagyon nehéz, költséges a kiépítése, fennakadásokat okoz a felszínen, a felszíni hálózatot pedig utána valamennyire át kell szabni. A legfontosabb az első, hogy költséges az építése.

A drága építkezés után létrejön egy szigetüzem, egy önálló üzem, nem köthető össze villamossal, HÉV-vel, nehezen (vagy sehogy) se használja más jármű.

Lassan létesülű, addig rövid vonalak, melyek csak átszállásra kényszerítik az utast.


Sokkal jobb megoldás az elővárosi vasutak összekötése a mélyben (Déli - Nyugati összekötése), ún. könnyűmetrók (talán olyan, mint nálunk a HÉV?). Nem olyan szigorú, zárt és a többitől eltérő rendszer, mint a nehézmetró. A csepeli, ráckevei és szentrendrei HÉV-ek összekötése egy alagútban ilyesmi lenne, lényegében HÉV - elővárosi nagyvasút keverék-jellegű lenne.

A villamosvonalak hosszabbítása, összekötése is jó megoldás, ha jól van megcsinálva, mentesít az átszállásoktól. Prágában hasonló van.

Így lehetne tehermentesíteni a 4-es, 6-os villamost is, hiszen például aki most a csepeli HÉV-ről arra száll át, annak nem kellene átszállnia.



Én személy szerint gyűlölöm a metrót. Lehet, hogy csak a hely tömegközlekedési adottságai miatt van így (mondjuk az egyik harántirányú ("körutas") járat mellett lakom), de nekem bármelyik metró csak több plusz átszállást jelent. Zsúfoltság, tolongás... Esetleg-talán 5 percet nyerek, ha a metrós útvonalat választom, de többet jelent nekem az a plusz fél óra, melyet egy adott járművön utazva merengéssel, olvasgatással, rejtvényezéssel tölthetek. Nem pedig tíz perc utazás - öt perc tolongás - öt perc várakozás - tíz perc utazás - öt perc tolongás - öt perc várakozás...



Egyébként az autó hétköznap nem tudom, mennyire versenyképes, sok helyen van dugó és amennyire tudom, marha nehéz parkolóhelyet vadászni - hacsak az irodaháznak (pl.) nincs sajátja...

2016. márc. 21. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!