Milyen jól körülírható paraméterek esetén érdemes egy vidéki városban (pl. Szolnok) villamos vagy trolibuszhálózatot kiépíteni? Nem elsősorban a tőke meglétére, a beruházás megtérülésére gondolok, hanem műszaki, infrastruktúrális evidenciákra.
Utasforgalom, vonal hossza, település szerkezete illetve csak villamos, vagy tram-train lenne jobb (vonat - villamos, vagyis vasútra kijáró villamos).
Szolnokot passzolom, de Kecskeméten tram-train lenne az elképzelhető. Az első tram-train, viszont a villamos hálózatáról híres Szegeden lenne (az elővárosaival együtt - Hódmezővásárhely, Makó, stb). Tram-trainról részletesebben: [link]
A troli egyszerű: új hálózatot már sehol sem éri meg kiépíteni, mert néhány éven belül elég fejlett lesz már az elektromos busz, mint technológia. Szóval meglévő hálózatot érdemes lehet bővíteni, újat építeni aligha.
A villamosnál pedig kell egy kellően hosszú erős utasáramlási folyosó a városon belül, ami a legtöbb magyarországi településre nem igazán jellemző, a legnagyobb városainkat kivéve. Krekonexnek viszont abszolút igaza van abban, hogy a helyközi utasáramlatokat tramtrainnel nagyon hatékonyan lehet teríteni a városokban, így bár elsőre hülyén hangzik a "hódmezővásárhelyi villamos" kifejezés, kimondottan jó megtérülésű fejlesztések lehetnek ezek. Többek között Szolnokon is.
Nyíregyházán, Szombathelyen, Pécsett is jártak anno villamosok. Mindenki álmodozik a visszaállításukról, de - sajnos - semmilyen realitás-alapja nincs.
Pécsnek lett volna esélye az EKF kapcsán - a tervekben szerepelt is - csak aztán a pénz "felszívódott" így nekik is csak egyetlen villamosuk van - kiállítva...
Szolnokon sincs több esély rá mint Nyíregyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!