Olyan lehet hogy ugyanarra a helyre két jegyet adnak el?
Holnap estére az egyik nemzetközi IC-re vettem helyjegyet neten keresztül belföldre , tudom hogy ezen a vonaton mindig nagyon sokan vannak, de nem volt időm hamarabb megvenni. Na mindegy lényeg az hogy ablak mellett szeretek ülni ezért be is írtam hogy oda adjon de egyszer sem adott már oda mindig azt írta, hogy pozíció folyosó. Ezért hagytam próbálkoztam kicsit később amikor már csak fülkés kocsiba középre adott helyet, és addig meddig szórakoztam vele amíg hirtelen adott egy ablak melletti helyet gyorsan kifizettem. Viszont kíváncsiságból elindítottam még egy helyfoglalást és azt írta hogy adatfeldolgozási hiba miatt helyközpont nem elérhető.
Lehetséges hogy valami rendszer hiba miatt most kiadott egy olyan helyet amit már kiadtak?
Sok csodát tud a MÁV, de olyat, hogy egy helyre, egy viszonylatra két jegyet adjanak el, még nem láttam, pedig jó pár éve vonatozom. Néha előfordulnak ilyenek, jön két-három felháborodott utas, hogy márpedig nekik ugyanoda szól a jegyük, de a végén mindig kiderül, hogy vagy a kocsiszám, vagy a vonat száma, vagy a dátum eltér, csak a pénztárnál ezt elfelejtették megnézni (mer' olvasni csak a hülyék szoktak, mint tudjuk).
Az adatfeldolgozási hiba bármi lehet. Nekem is dobta már ki véletlenszerűen, újra próbálkozva rögtön működött. Van egyébként egy algoritmusa a helyek elosztásának is, ezt nem ismerem fejből, de úgy tudom, ahhoz van köze, hogy a helyek látszólag össze-vissza számozottak. A helyszám első 1 vagy 2 számjegye azonosítja a fülkét (vagy termesnél azt az üléscsoportot, ami egy ablakhoz esik), az utolsó határozza meg, hogy azon belül hol ülsz. Ha megnézed, rendesen szét vannak szórva a helyek, a szomszédos számok még véletlenül sincsenek egymás mellett. A rendszer viszont a csoportokon belül emelkedő számsorrendben adja ki a helyeket, így biztosítva, hogy fokozatosan teljen meg a fülke, ne az legyen, hogy az ablaknál egymás nyakában ültök, az ajtónál meg marad három szabad hely.
Én javarészt csak olyannal találkoztam, hogy az utas fogta magát és átült egy másik helyre (ami akkor szabad volt).
Ameddig nem mutatta fel a jegyét, akadékoskodott, hogy márpedig odaszólt, de aztán kiderült, hogy mégsem.
(ja és ezt azért írom, mert valaki az én helyemet foglalta, a kalauz meg hiába kérte tőle a jegyét, ő amennyire tudott - hárított).
Bocsi de ez kicsit morbid ,hogy hiába kérte a jegyvizsgálló a jegyét...
Ha te helyedet nem adja át akkor pedig az aki ott ül 2600 ft potdijjat köteles fizetni
Szia!
Épp most száltam be Ferihegyen a Bp.ről Szegedre közlekedő Móra IC-re, hely- és pótjeggyel.
A helyemen már ült egy utas, akinek persze máshova szólt a jegye, de mivel az ő helyén is ültek már, átült az enyémre. Az érdekesség az, hogy mindkét utas ugyanarra a helyre, kocsira, járatra kapott jegyet (megnéztük mindhárman), csak az egyikőjük online, a másikójuk pénztárban vásárolta meg a jegyét.
A jegykezelő nem foglalkozott vele, barátságos volt és igazából mindenki talált magának helyet a vonaton, így nem volt gond. Annyit tudtunk meg,hogy egy szerveren fut az Elvira, így elvileg ez nem történhetne meg. Persze a múltban régebben volt rá példa.
Zárásként idézem a jegykezelő utolsó mondatát:
"Lényeg a szeretet." :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!