Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Pentszentlőrinc-Vecsés-stb...

A Pentszentlőrinc-Vecsés-stb vonalról miért a Nyugatiba mennek a vonatok, miért nem a Keletibe?

Figyelt kérdés
Látszólag lenne sín összeköttetés, így nem értem ezt, hogy miért nincs a Keletibe (is) menő alternatíva
2015. dec. 28. 19:00
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

"Látszólag lenne sín összeköttetés"


Nézd meg jobban.

2015. dec. 28. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Látszólag. De azok a vágányok használhatatlan állapotban vannak és amikor még rendben voltak, akkor is teherszállításra voltak csak rendszeresítve. Rendszeres személyforgalomra alkalmatlanok a vonalvezetésük és szűkös kapacitásuk miatt.
2015. dec. 28. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

én is erre gondoltam hogy nem elég jó ott a sín, vagy csak teherre használták eddig is


pedig szerintem kéne az oda mint átjáró

2015. dec. 28. 20:51
 4/7 anonim ***** válasza:
Nem a vonat dolga,hogy városon belül mindenfelé járjon.
2015. dec. 28. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

1. Az 1850-es években épült ez a vonal, tehát mondhatni hagyomány.

2. A Keletinek nincs kapacitása erre, mert az összes nemzetközi vonat oda megy, ellenben a Nyugatival, ahol még így, a ceglédi vonatokkal együtt is kihasználatlan a pályaudvar.

3. az összeköttetés alatt nem tudom, mire gondolsz. A Köki utáni Ferencvárosi kiágazásból a Keleti felé nem lehet közvetlenül elfordulni.

2015. dec. 28. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Utolsó: Kőbánya-Kispestről a Ferencváros felé tartó vágányoktól északra, azokkal párhuzamosan, de a töltés mellett, az utcaszinten haladt egy vágány Kőbánya-Hízlalóra. Ezt gyakorlatilag elbontották. (Ez a Fertő utcánál lévő volt állomás.) Hízlalóról egy jobb ívvel csatlakozik a ma is meglévő vágány a Ferencváros és Köbánya felső közti pályához. De nem tudna átjárni onnan vonat a ma is használt Ferencváros - Budapest-Keleti vágányokra, hanem egy külön e célra létesült, szintén csak nyomokban megmaradt bal ívvel csatlakozhatna be a Kőbánya felső és Budapest-Keleti közti pályába.


Rendszeres személyforgalomra ez az irány elvileg alkalmassá tehető, de rengeteg a probléma.


1. A Keletiből kiszorulnának más vonatok vagy jobb híján alá kellene építeni vágányokat.

2. Csúcsidőben eléggé tele van Köki kezdőponti vége és nem lenne jó keresztbejáratni még több vonatot. Ugyanígy Keleti bejáratán is gond lehet ugyanez.

3. A szintbeni átjárók kiváltása, főleg a villamosé elèggé drága lenne.

4. Miközben a cél a vasút városon belüli szerepének erősítése, pont egy elég erős tengelyen (Köki-Nyugati) kellene vagy ritkítani, vagy a Kökitől kifelé eső szakaszon sűríteni, ami viszont nem feltétlen indokolt.

5. A Keleti viszonylag kiesik, pont a szűkebb értelemben vett belváros legszélén van, míg a Nyugati beljebb van.

6. Az időmegtakarítás minimális volna a most hivatalos verzióhoz képest, mely szerint a Pillangó utcánál épülne átszállópont az M2 metróhoz.

2015. dec. 28. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

tényleg tényleg, a villamos kereszteződést el is felejtettem hogy ott van :S

na igen, így már érthetőbb az egész

2015. dec. 30. 00:48

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!