Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi az oka annak, hogy néhány...

Mi az oka annak, hogy néhány InterCity, illetve nemzetközi vonat egész kicsi településeken is megáll?

Figyelt kérdés
Merthogy papírforma szerint az ilyen vonatok csak nagyobb városokban állnak meg.

2015. dec. 23. 16:15
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Általában a határhoz közeli nagyobb városok és a határ között van ilyen, ennek az az oka, hogy el tudják látni a város és a határ közti falvakat is, és ahhoz ne kelljen külön vonat, mert valószínűleg nem érné meg. Szerintem ezért :)
2015. dec. 23. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

A pécsi IC-k pl. azért állnak meg Pincehelyen, mert így is, úgy is meg kellene állniuk forgalmi okokból (ugye ott egy vágány van csak, be kellene várni a szemből érkező vonatokat).

Aztán vannak olyan kérdéses helyszínek is, mint mondjuk Püspökladány: igaz, hogy két (vitatható fontosságú) vonal kezdőpontja az állomás, de azokhoz érkezési és indulási idő alapján nem csatlakozik az IC. Ilyen esetekben inkább a politikai lobbi lehet erős, hiszen -az utóbbi példánál maradva- a szomszédos Karcag lakossága nagyobb, egy másik vonalon fekvő Hatvan pedig sokkal jelentősebb vonalakhoz nyújtana csatlakozást, még sincs InterCity ezekben a városokban.


Szóval vagy forgalmi ok, vagy politika áll a háttérben rendszerint.

2015. dec. 23. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

1. Forgalmi ok: ha egyvágányú pályán így is-úgy is vonatkeresztezés miatt várni kell, sokszor a le- és felszállást is engedélyezik.


2. Egy-két kisebb jelentőségű állomás lehet adott esetben fontos átszállópont két vonal között.


3. Ahol meg akarnak spórolni egy személyvonatot, ott bizony a távolsági szegmensből kell személyt csinálni. Rossz esetben ez IC vonat. Ezért lehetett tavaly Harkakötönyből a császárvárosba közvetlen vonattal utazni.


4. És tényleg ne legyünk naívak, olykor mindenféle ostoba, de legalábbis okvetetlenkedő politikus is beleugat a menetrendszerkesztésbe.

2015. dec. 23. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Valamelyik okostojás kitalálta a spórolásnak ezt az elmebeteg formáját. Ezt főleg a Bp-Belgrád vonatokkal csinálják. Az Avala amit Eurocity vonatnak hirdetnek Kunszentmiklós és a határ között mindenhol megáll. (Tavaly Kecskemét felé ment ugyanúgy személyvonatként) Szerintem ez kimeríti a vicc kategóriát.
2015. dec. 25. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Igen,én is pont az Avala EC-t és a Rába IC-t néztem leginkább (bár utóbbi Ausztriában áll meg 5-10 percenként),ill még pár vonat is megáll kisvárosokban,településeken.Hülyeségnek tartom ezt a részét a dolognak,ugyanakkor valamennyire érthető,hogy így nem szükséges plusz vonat.

Viszont ezeken a szakaszokon ugyanúgy kell pót-és helyjegy?

2015. dec. 25. 17:58
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Szerencsére most már a csak ezen szakaszon utazóknak nem kell pót- és helyjegy, viszont ha a normál IC/EC szakaszon kezded meg az utazást, akkor a teljes km-re számol pótjegyet. Pl. nézd meg a Bp.-Biharkeresztes viszonylatot. Ha végig a nemzetközi IC-vel mész, drágább, mintha Biharkeresztesig belföldi IC-vel mész, és ott átszállsz ugyanarra a nemzetközi "IC"-re, ami onnan Biharkeresztesig mindenütt megáll. Az első esetben végig IC-nek számolják, a.második esetben viszont úgy számolják, hogy te a személyvonati szolgáltatását veszed csak igénybe a 2. vonatnak.
2015. dec. 30. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!