A BKV dízeles buszai milyen arányban növelik a budapesti tüdőrák halálozás arányát, vagy számát?
1. Utasszámra vetítve, az autókéhoz képest, sokkal alacsonyabb (arról nem is beszélve, hogy nem rég volt az autógyártóknál levő botrány, ami a káros anyag-kibocsájtási értékekkel csaltak).
2. Dízel és dízel busz között is vannak különbségek - pl. ha van, akkor milyen szűrővel látják el a kipufogót, illetve az újabb EuroXY motorok, már a káros anyag-kibocsájtásban is,
3. Folyamatos haladás - két megálló között, ha zöldhullámot kap és nem vág be elé egy autós, vagy egy kerékpáros, aki miatt, vagy hirtelen fékeznie kell, akkor megint sokat tettek a környezet-védelemért.
4. A hibrid motor is, sokat számít (bár a Volvo hibridei, jobban melegednek, így egy kicsit, jobban rá kell kapcsolni a klímára - ami viszont dob a fogyasztásán).
5. Elektromos motorú járművek - maga a motornak, hiába 0 a káros anyag-kibocsátása, viszont Magyarországon, az elektromos áram előállításának többsége, még mindig, fosszilis alapú erőművekben történik.
Pask2, sokat jelentene - sok kritikát kapott, de azok, inkább politikai, mint technikai jellegűek.
" pl. ha van, akkor milyen szűrővel látják el a kipufogót, illetve az újabb EuroXY motorok, már a káros anyag-kibocsájtásban is, ..." sokkal kevesebb.
(csakhogy kiegészítsem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!