Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mitől fonódó a jelenleg...

Mitől fonódó a jelenleg építés alatt álló, "fonódó" villamoshálózat?

Figyelt kérdés

Eddig is - évtizedek óta - egy sor fonódó hálózat létezett:

2 - 24

3 - 62

12 - 14 (sokáig közös végállomásuk volt a Lehel tér, de a 12-es vonalát alaposan megkurtították.)

28 - 37

62 - 69

a 18, 19, 41, 47, 48, 49 pedig párokban hosszabb, együttesen rövidebb szakaszokon fonódnak.


2015. nov. 18. 20:40
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Így van. De ettől az új budai hálózat még ugyanúgy egy eddig csak részelemeiben létezett fonódó hálózat lesz, így helytálló az elnevezés. Egyébként az egész a Bem rakparti (újbóli) összekötés ötletéből indult ki és csak néhány éve, a projekttartalom meghatározásakor született meg az elnevezése.


A másik elmélet az az, hogy a Margit híd alatti fonódó vágány a keresztapa, de nyilván nem az a lényegi eleme a projektnek, így a jelző nem arra utal.

2015. nov. 18. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
8%
Attól fonódó, hogy a Margit-hída alatt az észak és dél felé majd valamikor közlekedő villamosok egy "sávban" fognak járni.noha a 4 sín meglesz. (A híd alatt nics elég hely a normál vonal kialakításához)
2015. nov. 18. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
80%
Kettes, pont egy órával előtted írtam le, hogy NEM a fonódó kialakítású 50 méternyi vágány miatt lett fonódó a neve a projektnek, hanem a több tíz kilométert kitevő fonódó (felül-oldalt-alul összekapcsolódó,középen szétváló) hálózati- és járatstruktúra miatt. A te verziód már csak azért sem lehet igaz, mert a projekttartalom meghatározása idején már használták a kifejezést, míg az, hogy fonódó vágányzat lesz a hídfőben, csak e folyamat végén vált véglegessé.
2015. nov. 19. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Nem egyszerű(en) nagyképű, demagóg „PR”-ról van szó, hogy hasra essen mindenki, akinek nem annyira bonyolult az észjárása, mint annak, aki ezt az elnevezést bedobta a köztudatba???

A magyarok ugyanis nagyon szeretik ugyanazt (a legtöbbször bóvlit) más néven eladni, hátha úgy nagyobb a hatása!

- „Divatba jött” az „intermodális” kifejezés is, holott az a csomópont megoldás már 50-60, sőt akár 100 évvel ezelőtt is létezett, tehát egyszerűen parasztvakítás.

- Attól, hogy az USA-ban meghonosodott „mass-transport” tükörfordítása (tömegközlekedés) helyett, az arra magukat illetékesnek tartók átnevezték a kevésbé egyértelműen fordítható „public transport” (lehet nyílt, nyilvános, tehát bárki – a publikum - számára hozzáférhető közlekedés is) kifejezés fordítását („közösségi” közlekedés), az utazásnak ez a módja megjelenési formájában, kényelmében, megbízhatóságában semmit sem változott! (Legfeljebb annyiban, hogy az utazóközönség még durvább lett, amitől az nem is közösség, hanem valóban csak tömeg!)

2015. dec. 12. 01:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!