Hogyan lehet olcsóbban utazni volán busszal?
Ha vetetsz bérletet, nem tudod használni, mert az csak az igazolvánnyal együtt érvényes.
Ha a buszhoz nem ragaszkodnál, akkor a vasútra megvásárolható az 50 százalékos kedvezmény. MÁV-Start kártya 6 hónapra 20 ezer forintba kerül, és ez idő alatt annyit utazol féláron, amennyit akarsz. A gyorsvonati pótjegy alól is mentesít a kártya. Gondold át, hoy ragaszkodsz-e a buszhoz. Ha a célvárosban nincs vasút, akkor egy legközelebbi helyig érdemes utazni, onnan pedig busszal.
a heti 220km (440km)-t hogy érted?
Napi szinten 40-50 (80-100) km, Vagy heti 1X 220 (440)km?
Munkába járás, vagy egyéb ok?
Ha napi szinten munkába utazol, akkor a munkáltatódnál dörömbölj a bérlet támogatásért.
Ha nem munkába utazáshoz, akkor is vehetsz bérletet.
Ha heti 1X-i 220km-es alkalom, tényleg érdemes vonatban gondolkozni mávstart kártyával.
A telekocsi is jó megoldás, ha van akkorra fuvaros.
Érvénytelen jeggyel, bérlettel utazni nem jó dolog. 1X fognak meg és máris többet fizetsz, mint a havibérlet.
Ha munkaügyben utazol, akkor a munkáltatód bizonyos feltételek teljesülése esetén köteles utazási költségeid nagy részét állni.
Ahogyan fent említették, vasúton törzsutasnak lenni, főleg ekkora távon eléggé megéri, fontold meg mindenképp.
Trükközni viszont baromság, elég gyakoriak ahhoz az ellenőrzések és bizony ha túl kreatívan oldod meg a dolgot, könnyen a bíröság előtt találhatod magadat.
"Bár nem engem kérdeztél, de a telekocsi több okból sem jó."
Nem mindig opció, de ha van lehetőség, akkor érdemes élni vele.
"Az indulási idő és hely nem kiszámítható, nem rendszeres."
Fent van a világhálón - kell ennél több? Ránéztél valaha az Oszkár oldalára? Van egy sejtésem, hogy nem, vagy ha igen, akkor az sem, most lehetett (mert akkor, nem írnál ekkora marhaságot).
Üzleti felhasználók is vannak a telekocsis oldalakon, de ritka (ott, viszont lehet, menetrendszerűségről beszélni). A másik: ez, még mindig, nem a többség. Van aki, a napi ingázáshoz veszi fel az utasokat, vagy éppen arra van dolga.
"A másik, hogy az sem emberbaráti szeretetből működik,"
Ez nem alapítvány, úgyhogy ezt kár felhozni, bár van aki, teljesen ingyen visz. Amúgy a tömegközlekedésre is rá lehet ezt mondani - az sem, emberbaráti szeretetből működik.
"hanem a költségmegosztáson túl a profitra is "utaznak"" Már aki. Ez már, nagyon úgy néz ki, hogy valamibe beleakarsz kötni.
"Tehát sok a vesződség a szervezéssel, és nem is biztos, hogy olyan olcsó. Aki meg menetrendszerűen telekocsizik, az végképp a profitra hajt."
Tehát a szervezést le lehet egyhamar tudni, a világhálón keresztül. Van egy olyan érzésem, hogy te (mármint a # 9-es kommentelő), nem tapasztalatból beszélsz, csak beleszeretnél kötni ebbe a telekocsiba - csak tudnám, minek? Miért fáj az neked, ha másnak jó származik belőle? Nehogy azt ród fel, hogy pénzt kérnek érte, mert semmi sincs ingyen, a tömegközlekedés sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!