Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nektek mi a véleményetek az...

Nektek mi a véleményetek az úgynevezett SzuperHÉV-ről?

Figyelt kérdés

[link]

Szerintem: jónak jó, hogy felújították, bár ahogyan látom, a motor maradt a régiben.

Nem vagyok rosszmájú, de remélem azért, hogy lesznek új HÉV szerelvények (5 éven belül).



2015. okt. 21. 15:24
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Mivel nem biztosított rajta az akadálymentes le- és felszállàs, mehet a kukába. Erre érdemi pályázati forrásokat soha nem fognak kapni. Házipénztárból meg belátható időn belül nem lesz kifizetve néhány vonatnál többN.
2015. okt. 21. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
A tervezett 60 milliárdban a műszaki felújítás és a pályafelújítás is benne van. Aztán hogy mire lesz pénz, az kérdéses.
2015. okt. 21. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

300 kocsira 30 milliárd nem is tűnik vészesen soknak, kérdés hogy ez a végére is ennyi maradna e, és mennyi menne a politikusok zsebébe.


Igazából nem tudom mit gondoljak. Egyrészt mondható hogy felesleges és jó volt úgy is ahogy, de valamilyen szinten azért növeli a komfort érzetet, ha egy felújított, karbantartott járműre száll fel az ember. Egy teljes felújításra, akadálymentesítésre, új szerelvényekre meg úgy is masszív EU-s támogatás kell majd.

2015. okt. 21. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
42%
Arra jó ez is, hogy valami haver megszedje magát rajta. Ezek a HÉV-kocsik már vagy 10 éve roncstelepre valók, felújítani sem érdemes őket.
2015. okt. 21. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
72%

Szerintem belsőre jók, külsőre viszont átalakításra, egy kis modernizálásra szorulnának (tolókocsisoknak emelőberendezés, ledes lámpák, modernebb karosszéria, stb.

de én is inkább amondó vagyok hogy nem kéne felújítani, hanem hagyni az egészet és ha lesz rá pénz cserélni őket inkább (vagy inkább egy részét cserélni csak). akár még valamijen Flirt-változat is szóbajöhetne BKK-s kivitelben, és akkor még a hosszútávú "MÁV Flirt esztergomból a batthyányi térre" tervekkel is könnyen össze lehetne egyeztetni.

2015. okt. 21. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
24%

1: 60-80 évesek. Az, hogy a belsejétcelújítják nem lesz jobb.

2: Már alkatrészeket sem gyártanak hozá. Jó példa, hogy emiatt van tesco hazdaságos világítás már 2 hónapja.

3: Kevesebb lesz az ülőhely. 55 perces úton, a rángató szerelvényen egy élmény lesz.

4: Légkondi vagy ventillátor nem lesz. Nyáron még mindíg irradságfoltos lesz mindenki.

5:Tavaj volt több cik, hogy felújítást terbeznek szerelvényenként 90 millioért közben van árajánlat vadonatújakra 70 millioért szerelvényenként.


Smeddig sokkal drágább a ki3gészítőbérlet, mint a pesti, addig köbetelem az új szerelvényeket.

2015. okt. 21. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
42%
Bocsi a hibákért. Androidhoz nagy a kezem.
2015. okt. 21. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Nagyon rossz megoldás, ez csak díszítés, nem felújítás. Ha a motort nem cserélik, műszaki problémák ugyanúgy lehetnek, és ahogy még öregebbé válnak a szerelvények, még inkább lesznek, emellett így nem lesz gyorsabb 60 km/h-nál, ami még akkor is nevetséges manapság, ha ezt mindenütt el tudná érni a pályafelújítás után.


Én egyértelműen az új szerelvények vásárlását preferálom, ha most nincs rá pénz, akkor lehetne 10 év múlva is, több értelme van rendesen megcsinálni, mint kifesteni a szt. Olyan szerelvények kellenének, amelyek 120 km/h-ra képesek, és nyilván a pályát is ennek megfelelően kellene fejleszteni (több ennél már értelmetlen lenne a sűrű megállások miatt). Ez simán elvárható lenne, tekintve ezen vasútvonalak forgalmát.


Mellesleg ezzel a HÉV-metró összekötő projekteket is jó időre feladja a főváros, mondjuk azoknak én nem vagyok híve, szerintem annyit kéne fejleszteni ezen a téren, hogy 6-os HÉV-et összekötni a 7-essel, és kibővíteni az immár egyesített vonalat a Fővám térig, ezzel végül az összes HÉV-nek lenne átszállós kapcsolata a metró hálózattal.


6:

Mondjuk az ülőhelyben nem értek egyet, mert jelenleg nagyon rosszul kihasználhatóak az ülőhelyek, egy 4-es helyen 2-en vagy max. 3-an ülnek általában, mert a nagyon kicsi lábhely, így nem tudnak az ablak mellett egymással szemben ülni. A felújítás után kevesebb ülőhely lesz, de ugyanannyian le tudnak ülni, mert mind kihasználható lesz. Emellett sokkal több kapaszkodó lesz.

2015. okt. 22. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Mondjuk ennyiből én igazából csak az ülések cseréjét ejteném meg, mert jelenlegieknél tényleg 1-2 ember ül le a 4-es helyekre, vagy 3-an is el lehet férni de akkor már összegabalyodnak a lábak.


De vannak totál felesleges elemek, például az üveg poggyásztartó, én még kb senkit nem láttam oda pakolni amúgy sem, de legalább egy biztonsági üveg sokkal drágább mint a vasat újrafesteni.


De igazából tökmindegy, ha nem újítják az lenne a baj, ha újítják akkor meg az, ha újat vesznek akkor meg majd azok lesznek szidva.

2015. okt. 22. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
90%

6:


Milyen 60-80 éves szerelvények? Oszd el kb 2-vel!


Persze még a 32-40-45 év is sok, éppen ezért nem látom sok értelmét ennek a felújításnak. Talán 10-15 évvel ezelőtt még lehetett volna, de most már inkább új beszerzésen kéne gondolkodni. Ami viszont - szerintem - nem Flirt-szerűség kéne hogy legyen, hanem metró jellegű, vagyis olyan, ami egy későbbi metróüzemre is alkalmas.

2015. okt. 22. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!