Melyik Budapest legforgalmasabb metró/hév/villamos/troli/buszjárata?
Szerintem:
M3, H5 (Szentendre), 4-6, 70?, 7?
M3 vitathatatlan
De a többinél szét kell választani a kérdést: hogy egy adott maximális forgalmú szakaszon áthaladó napi embertömeg, vagy a teljes hosszon megforduló összes ember együttvéve. Mert hiába forgalmas egy járat, ha a másik kihasználatlan meg 20 kilométerrel hosszabb vonalon mégis csak több emberrel kerül kapcsolatba.
A csepeli HÉV is megüti a szentendrei zsúfoltságát, akár le is előzi. Nem véletlenül ott kötöttek ki a 4-ajtós vagyis "városi" és nem "elővárosi" kiszerelésű kocsik. Bár a vonal hossza miatt a Szentendrei HÉV-vel bizonyára darabra több embernek akad dolga, azokkal is hosszabb ideig. És ne feledjük, hogy a gödöllői és a ráckevei HÉV-ek amennyivel forgalmatlanabbak annyival hosszabbak is. Lehet, hogy Erzsébetnél kevesen járnak vele, de ha beleadjuk, hogy vki Ráckevéről Szentmiklósig jár, akkor máris más a helyzet...
Villamosnál 4-6, akárhogy számítjuk.
Troli: hát erre azt kell mondjam, régen, amikor még megyényi ember lakott km2-enként, és még panelek sem voltak, akkor a 33-73-76 nem ilyen 81-méretű forgalommal, hanem a 4-6-tal volt versenyben. Több volt a troli folyómétere az Izabellában, mint köztük az üres rész... Vagy amikor az 1-es villamost még 75-ös trolinak hívták, az se volt kutya. Most a 73-76 vagy a teljesen hasonló 70-78 attól függően előzi vagy nem a 81-et, hogy egyben számítjuk-e őket, és a teljes vonalhossz forgalmát összedjuk, vagy csak az Örs előtti rövidke egy-két megálló extrém forgalmát nézzük.
Busz: Ha a 7-es családot jó tágra vesszük akkor azok, ha darabokra bontjuk, akkor nem feltétlen. Vannak még durva járatok másfelé is, mint pl.: az összekötött 6-9, a 86, 161-féleségek, 23, 3-as család, 196, 20-30 (főleg a 30 Újpesttől kifelé), 148-151 (plusz az a pár ezer gyalogos, aki föl se fér rá), 159, 136E vagy a szólók közül a 21-es hegyijárat is lenne vagy egy háromkocsis villamos forgalomra... A 3-as villamos megalkotása előtt a Zalkáig járó 32-es busz volt az egyik legdurvább.
Konkrétakat nem tudok mondani, mert minden azon múlik, mit hogyan számolunk. Sőt az sem mindegy, hogy egy adott vonalon áthaladó forgalomnál az egész napot összeadjuk, vagy csak a reggeli csúcsforgalmi maximumot nézzük. Pl. biztos, hogy a 3-as metró Nyugati és Deák közötti szakasza összességében forgalmasabb, de a reggeli csúcsforgalomban a Lehel tér - Nyugati szakasz durván felülmúlja, mert utána már ürül ki a nép... Vasárnap meg szinte kihasználatlan Újpest felé.
Metró:M3 ez nem vitás bár az M2 is versenybe van.
Hév:H5 is stimmel bár csucsba a H7-nek nagyobb szokott lenni hiába rövid.
Villamos:1,4-6,47-49 csucsba az 50-es is durva tud lenni
Troli:81-es és 83-as ez nem kérdés. Bár a 80A-n is szokott ilyen 81-es méretű meg 83-as méretű forgalma lenni.
Busz:30(különösen Ujpesti szakaszon),133E(budai szakasza),136,
Attól, hogy rövid egy HÉV-vonal, még lehet kiemelkedő forgalma. Anno épp ezért tettek ide gyorsvasútat (ui. akkor még ez volt hivatalosan, nem HÉV), és nem villamost. Bár igaz, hogy akkor ellentétes irányú volt a forgalom: Csepelre jöttek dolgozni. Ez változott az évtizedek folyamán, ettől függetlenül a csúcsidei terhelés ma is hasonló.
Villamosnál senki nem említette a 2-es villamos forgalmát, ami szintén jelentősnek mondható. Nem véletlen közlekedik csúcsidőben 2-3 percenként. Rendszerint tömve is van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!