Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Dunántúli nagyvárosokban...

A Dunántúli nagyvárosokban miért nem terjedt el a villamosközlekedés?

Figyelt kérdés
2015. szept. 20. 00:03
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Gondolom méretük miatt annyira nem érte meg, dunántúéon csak pécs és Győr ami annyira a nagyobb aktegória.
2015. szept. 20. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
74%
Korábban voltak ott is (Pécs, Szombathely, Sopron), de rég megszűntek. Igazából a villamos akkor gazdaságos, ha hosszabb útvonalon nagyobb tömeget tud szállítani, minden másra meg ott a busz.
2015. szept. 20. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%
Elvileg Budapesten sem érné meg (az egész BKV/BKK),mert itt is évről évre veszteséges.
2015. szept. 20. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Kůrvára nem veszteséges a TELJES hàlózat. Nyilván egyes vonalak azok, de keresztfinanszírozás is van a világon.


Amúgy a Dunántúlon volt villamos, csak úgy alakult, hogy előbb megszűnt, mint a Tiszántúlon. De a földfajzi fekvèshez ennek semmi köze.

2015. szept. 20. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Más-más okok miatt.


A soproni villamos még az 1920-as években megszűnt gazdaságtalanság miatt.


A pécsit a 60-as években bontották el, leamortizálódott és nem akarták fejleszteni. Szombathely szintén, rádásul ez 1000 mm-es volt, így más villamosüzemekről sem kaphatott kocsikat.


Ebben az időszakban a megmaradt villamosüzemek is lépten-nyomon tünedeztek el - Szegeden, Miskolcon Debrecenben is sorra szűntek meg vonalak. Azt hitték a korlátlan közúti közlekedésfejlesztés akadálya a villamos, meg valami törvényszerűség, hogy a villamos ki fog halni.

2015. szept. 20. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem a mérethatékonysággal van a probléma, kapásból tudnék mondani Pesten olyan külvárosi villamosvonalakat, amelyeknél van forgalmasabb buszcsalád Pécsen, de biztos Győrben is, viszont anno úgy gondolták, hogy a villamosokat mindenütt ki fogják szorítani a buszok (mellesleg még Budapesten is megszűnt emiatt egy rakás villamos vonal, plusz HÉV vonalak és szakaszaik is sajnos), utólag meg már nagyon nem egyszerű visszaépíteni, mert egyszerűen nincs hely nekik. Mondjuk Pécsen simán lehetne, csak kéne építeni normális belső elkerülőt (tehát amivel a 6-os főút átmenő szakaszát lehetne elkerülni), a K-NY-i tengelyen máris lenne hely villamos vonalnak, amire ráadásul lehetne EU-s támogatást kapni, de ehelyett hitelből veszi a buszokat a városvezetés, miközben döngetik a mellüket, hogy milyen fa szagyerekek.
2015. szept. 24. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
elsőre reagálnék. Hát Győr nem sokat ér amúgy. A mi kis fos városunkban mindenki azt hiszi, hogy ott van az élet, a nagy lehetőségek, a középpont, a nagy ló***szt...
2015. nov. 16. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Utolsó, én is győri vagyok, de azért fosnak, nem fos, főleg a Belváros: Baross út, Káptalandomb... stb
2015. nov. 17. 00:13

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!