Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ahol megéri trolihálózatot...

Ahol megéri trolihálózatot kiépíteni ott (nagy forgalmú szűk utcák kivételével) nem lenne érdemes inkább villamost járatni?

Figyelt kérdés
2010. márc. 11. 16:08
 1/4 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül. Nem tudom, hogy többet fogyaszt-e egy troli, de az biztos, hogy nem kell síneket lefektetni (kisebb beruházási költség), és kevésbé akad fenn egy rossz helyen parkoló autó miatt.
2010. márc. 11. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Bizony ám, a sínfektetés eléggé meredek dolog... Egyrészt elvesz két sávot az útból, tehát legalább négysávosnak kell lennie - de erre a kérdésben is kitértél. Másrészt a villamos egy vaspályán gördülő, legalább húsztonnás jármű, aminek komoly alapozás kell, hogy el ne süllyedjen. Ha az út alapozása nem elegendő ehhez, akkor marad a trolibusz, hiszen az gumikerekes és jóval könnyebb is. Ezen kívül a kereszteződések lámpaprogramját is meg kell változtatni a villamosok miatt, külön jelzőberendezést kell nekik kiépíteni - no és ott a pálya és a váltók óriási költsége. A trolibusznál ezek nincsenek meg. Ráadásul - ha emlékeim nem csalnak - a villamos nagyobb embertömeget tud kiszolgálni, tehát olyan helyekre érdemes kiépíteni, ahol ezt a képességét ki is lehet használni. Ha valahol nincs erre igény, mert a trolik szállítási kapacitása épp elég, akkor oda felesleges azért villamosvonalat építeni, hogy félig legyenek a szerelvények.
2010. márc. 11. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Mint megszállott villamos-barát téged támogatlak, de mint egy nagyon szegény ország polgára, az előttem szólónak sdok igazat.

Hihetetlem, hogy mennyi villamosvonalat szűntettek meg. számoltak fel az elmúlt 50 évben. Kanada 11 államának legalább 50 városában járt villamos, ma csak Toronto-ban (Van még egy-két létesítmény, ami határeset, pl. Ottawa-ban, Montreal-ban). Vancouver-be működik egy nosztalgia villamos, csak a nyári időszakban, és csak a hétvégén üzemel. Az Olimpia idejére azonban kölcsönöztek a brüsszeli társaságtól egy-két hipermodern szerelvényt, és a Játékok ideje alatt minden nap és hajnaltól éjszakáig tartó üzemidőben lehetett rajta közlekedni. De ez csak egy példa volt. Szóval a modern kor nem a villamosoknak áll, igaz vannak pozitiv példák is, mint pl. a LUAS. Dublinban megszűnt a villamos közlekedés, de pár éve átadták az új gyorsvillamost.

2010. márc. 12. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Mint elöttem is leírták a troli infrastruktúrája jóval olcsóbb.

Viszontn em feltétlen kell a villamosnak külön pályán menni. Régen a király utcában is villamos járt ott ahol most a 70-78as troli jár. Ahol troli van oda akár már holnaptól lehet villamost rakni mert csak a pályát kell lefeketetni mert az eletromos része amúgy is már ott van (betápálálás stb) viszont nem éri meg. Meg íveket át kéne építeni hozzá. De tény hogy egy villamoskocsinak a duplája az élettartama mint egy trolibusznak.

2010. márc. 12. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!