Ahol megéri trolihálózatot kiépíteni ott (nagy forgalmú szűk utcák kivételével) nem lenne érdemes inkább villamost járatni?
Mint megszállott villamos-barát téged támogatlak, de mint egy nagyon szegény ország polgára, az előttem szólónak sdok igazat.
Hihetetlem, hogy mennyi villamosvonalat szűntettek meg. számoltak fel az elmúlt 50 évben. Kanada 11 államának legalább 50 városában járt villamos, ma csak Toronto-ban (Van még egy-két létesítmény, ami határeset, pl. Ottawa-ban, Montreal-ban). Vancouver-be működik egy nosztalgia villamos, csak a nyári időszakban, és csak a hétvégén üzemel. Az Olimpia idejére azonban kölcsönöztek a brüsszeli társaságtól egy-két hipermodern szerelvényt, és a Játékok ideje alatt minden nap és hajnaltól éjszakáig tartó üzemidőben lehetett rajta közlekedni. De ez csak egy példa volt. Szóval a modern kor nem a villamosoknak áll, igaz vannak pozitiv példák is, mint pl. a LUAS. Dublinban megszűnt a villamos közlekedés, de pár éve átadták az új gyorsvillamost.
Mint elöttem is leírták a troli infrastruktúrája jóval olcsóbb.
Viszontn em feltétlen kell a villamosnak külön pályán menni. Régen a király utcában is villamos járt ott ahol most a 70-78as troli jár. Ahol troli van oda akár már holnaptól lehet villamost rakni mert csak a pályát kell lefeketetni mert az eletromos része amúgy is már ott van (betápálálás stb) viszont nem éri meg. Meg íveket át kéne építeni hozzá. De tény hogy egy villamoskocsinak a duplája az élettartama mint egy trolibusznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!