Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek is a HÉV-ek a...

Szerintetek is a HÉV-ek a legelhanyagoltabbak? Fognak velük kezdeni valamit?

Figyelt kérdés

Szerintem messze a HÉV a legrosszabbak... (Mondjuk nekem főleg a hétvégi kirándulóforgalomban van összehasonlítási alapom.)



A MÁV-nál pontos, halk, tiszta FLIRT motorvonatok suhannak, alig érezni, ahogy megy, a zónázó ripsz-ropsz eléri az úticélt. [(Jó-jó, itt számít a hétvége, amikor a posta BHV-k egy része pihen és több vonalra jut FLIRT :D) A közeljövőre vonatkozóan pedig sok tervük van, aminek kivitelezése már most folyamatban van. Most, hogy itt az előző beszerzés utolsó FLIRT-je, mindjárt jön a következő első darabja, és a tender a további motorvonatokra.]

A BKK minden évben egy rakás új autóbuszt vesz, villamoskocsikat újít fel, most vett újakat, a villamospályákat sorra újítja fel.



A HÉV meg hangos, télen túlfűtött, nyáron nem elég a szellőzés, pattog, az embernek kiszakadnak a szervei, négy ember a négyes helyen baromira nem fér el, de legalább a menetidő is egy vállalhatatlan katasztrófa.

Elvileg egy egység (?) próba-felújítását elkezdték már jó ideje, de azóta semmit se tudni róla...

Tűzoltásszerű karbantartások folynak a vonalakon, de...


Szerintem ma egy elővárosi vasútvonalnál (amik a HÉV-ek) vállalhatatlan a 60 km/h, de pl. az is, hogy csak mindenhol megálló személyvonatok vannak. Ehhez jön hozzá a nem létező kényelem.


Legalább pontos... Személyesen ezt az egyetlen előnyét tudnám megnevezni.



2015. aug. 30. 13:17
 1/7 anonim ***** válasza:
96%
Igen, szörnyen elhanyagolt. Ráckevéről jöttem, rengeteget héveztem, egy vagyonért kirázza a lelkemet, megáll minden bokornál és lassú.
2015. aug. 30. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
95%

Egyetértek, valóban elhanyagoltabbak a HÉV-ek más közlekedési módokhoz képest. Az oka egyszerű: nincs gazdája. A fővárosi BKV az üzemeltetője, de a főváros szeretnè (joggal), hogy az agglomerációs települések vagy az állam állja a fejlesztési és üzemeltetési költségek egy rèszét. Persze valahogy nem állnak sorba a települések a kasszánál, míg a kormány politikai játszmákra használja a BKV finanszírozási problémáit. Így a BKV jelenleg csak a továbbüzemeltetés minimális feltételeit biztosítja.


Új járműbeszerzésről nincs hír, de a házi járműfejlesztés sem halad. Tehát most csak a szokásos fővizsgás felújítások mennek.


A fejlesztési tervekben benne vannak a vonalak: a H5, H6, H7 vonalak az M5 metróvonal részei lesznek (majd egyszer), míg a H8, H9 vonalak az M2 vonallal lesznek összekötve. De most ugye az M3 vonal felújítása viszi a kasszát.

2015. aug. 30. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

M5 és M2-HÉV összekötés majd-majd-majd :( :(


A 40 perces rázkódás Szentendréig a napokban megdöbbentett.

Nem tudom eldönteni, a menetidő vagy a rázkódás sajnálatosabb számomra...

A posta BHV legalább nem dobál és sötétített ablakai vannak.

2015. aug. 30. 20:30
 4/7 A kérdező kommentje:

Szerintem jobb lenne, ha átvenné a vonalakat a MÁV...

A MÁV most MINDEN elővárosi vonalát fejleszti, na jó, a 150-est nem, de annak meg kilátásban van a fejlesztése.

2015. aug. 30. 21:11
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Pedig még a szentendrei a legjobb...
2015. aug. 30. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

2:

"de a főváros szeretnè (joggal), hogy az agglomerációs települések vagy az állam állja a fejlesztési és üzemeltetési költségek egy rèszét."


Azzal nem értek egyet, hogy joggal (mielőtt elfogultsággal vádolnának, nem az agglomerációban lakok). Ugyanis az önkormányzatok sokkal kevesebb adót szednek be az ott lakók után (lakásokra nincs is mindenütt adó), mint amennyit a cégek, és rajtuk keresztül az ott dolgozók után (lásd pl. iparűzési adó). Ezek az agglomerációs települések meg tipikus alvóvárosok, ahonnan Budapestre jár be a többség dolgozni, egy részük nyilván HÉV-el, aminek következtében az utánuk befizetett helyi adók többsége is a fővárosba kerül. Emellett ráadásul Budapesten pénzt is költenek. Nyilván van pár kivétel, pl. Budaörs, ami gazdaságilag erős, így még olyanok is vannak, akik oda járnak dolgozni, de arra pont nincs is HÉV.


Szóval a lényeg, hogy mivel Budapestnek van bevétele azokból, akik bejárnak dolgozni a HÉV-el, ezért teljesen jogos, hogy Budapest fizesse, és az is jogos lenne, hogy ne mostohagyerekként kezelje.

2015. szept. 24. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Elavult, piszkos, túlzsúfolt és veszélyes.


Elavult.:

Teljesen igazad van... rázkódik, lassú és rettentően hangos.


Piszkos.:

Olyan dolgokat láttam .... áhhhh. Pl.: Hányást láttam az egyik széken, majd kb 1 hét mulva ugyan abban a kocsiban utazva még mindig látszódott a hányás nyoma :O.... Előttem köpték le a kisgyerekek az üveget, majd azzal játszottak, hogy hogyan tudják szét kenni. Persze az anyukájukat kicsit sem érdekelte .... és én ritkán utaztam.


Túlzsúfolt.:

Sok esetben ha nem az induló állomáson vagy a legelső megállónál szálsz fel akkor egész végig állnod kell .... de sokszor még ez sem elég. Az örs vezér téren ha nem pattansz fel rögtön a Hévre, ahogy megérkezik sokszor már ott sem tudsz leülni.


Veszélyes.:

1 év hévezés alatt 2 verekedés láttam és rengeteg kisebb konfliktust és párszor nekem is beszoltak, plusz hihetetlen dolgokat hallotam.

Pl.: Egy nagy roma csapat a 40 perces hév utat azzal töltötte, hogy kibeszélték, hogy az elmult napokban milyen sok ember raboltak ki és most is csak rabolni mennek fel Pestre...

2017. dec. 4. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!