A cégek miért nem támogatják az autós útiköltségtérítést?
Jelenleg a lakóhelyemtől elég messze járok.Sajnos busszal, mivel a kocsit csak 9 forinttal fizetnék.
Pedig ez egy komoly multicég, nem kisvállalkozás.
A cég kifizeti a bérlet 86 százalékát.
70 kilométeres a bérletem.
Viszont autóval csak 50 kilométer, mivel a busz bemegy mindenféle faluba, illetve kicsit kerülővel megy.
A cégnek miért nem mindegy, hogy azt a pénzt xy volántársaságnak utalja, vagy nekem rakja egy benzinkártyára?
Mellesleg, ha a kocsis utazásomat térítené az kevesebbe kerülne a cégnek, mivel kevesebb a kilométer is.
Vagy, meglehet beszélni a munkáltatóval, hogy térítse a benzint rendesen?
Az a helyzet, hogy átfogok kerülni egy másik pozícióba, ahol szellemileg még jobban kell teljesíteni, mint a jelenlegi helyemen és a korán kelés, hosszú utazás eléggé kifáraszt.
Ezt úgy lehetne megoldani,hogy amennyibe kerül az a 86%-os buszbérlet a cégnek,azt a dolgozó kérésére vagy benzinkártyára,vagy egyszerően pluszként a fizetés mellé utalják.
És aztán hogy kinek mennyit fogyaszt a kocsija,senkit nem érdekel,az a lényeg,hogy a dolgozó időben,frissen ott legyen a munkahelyén,és rendesen végezze a munkáját.
Sokszor én sem értem,hogy tök egyszerű dolgokat miért nem lehet megoldani.
Ez a cégek felöli görcsösen ragaszkodó busz,meg vonatbérletes vircsaft még mindig a szockommcsi sablonos rendszer maradéka.
"Ábel, a bérleted kizárt, hogy neked többe kerülne, mert a munkáltatód fizetné a min. 86 százalékát. Törvény szerint."
Itt most nem konkrétan arra gondoltam, hogy én fizetném, hanem arra, hogy a bérlet költség szempontjából többe kerülne függetlenül attól ki fizeti.
Arra akartam utalni, hogy a munkáltatómnak kedvezőbb a 9FT-os üzemanyag támogatást adni, mint a bérlet támogatást.
"vagy egyszerően pluszként a fizetés mellé utalják."
Bérként ezt nem tudod kifizetni, hiszen akkor minden adóterhét is ki kéne fizetned!
Az utazási költségtérítés amúgy nem opcionális, hanem törvény írja elő és KÖTELEZŐ a munkaadóra nézve. 9 ft kmenként (ami NEM az üzemanyagra van, ez hatalmas tévedés. Ennyi a kocsi amortizációa a törvényhozók szerint...) vagy 86%-a a tömegközlekedésnek.
Üzemanyag-kártyát kafatériaként nem tud adni jelenleg a munkaadó, csak külön adóztatva, ami már nagyon nem éri meg.
ma 20:37
b...meg már rég vettem volna a helyedben egy kis robogót
Én pl. úgy vagyok, hogy egy olyan helyen élek amely autópályán közel van a megyeszékhelyhez (20 km) míg tömegközlekedéssel nevetséges a közlekedés.
A busz hétköznapokon megy csak és egy nap 3x, reggel, délben, délután. Nem a megyeszékhelyre visz, hanem egy másik faluba ahol át kell szálni, 35 km-es buszbérlet szükségeltetik. Ráadásul vagy indokalatlanul sokat kellene rá várni vagy el se érnem az utolsó buszt esetleg reggel jó eséllyel nem érnék be időben (8:30-ra lehet legelőször bejutni)
Nekem van kocsim, egy kis fogyasztású Suzuki és megyei matricám is, sajnos még nincsen munkahelyem, de ha lesz és lesz lehetőségem az utazási térítésre akkor vagy a benzin pénzt kérem vagy a szomszéd faluból induló buszjáratokra kérek bérlet támogatást, odáig meg megoldom úgy szintén kocsival. Én úgy vagyok, hogy havi 5000 ezret nem sajnálok azért, hogy kihagyjam a szopatást, így is szívtam eleget a helyi buszjárattal gyerekkoromba meg addig míg nem lett jogsim.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!