Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a véleményed az Ikarus...

Mi a véleményed az Ikarus 280-as buszokról?

Figyelt kérdés

2015. aug. 15. 20:26
 1/9 anonim ***** válasza:
67%
Az, hogy ha nem muszáj akkor a fäszom sem utazna vele. Régi bár tény, hogy a többszörösét bírja a mai új daraboknak. :D
2015. aug. 15. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
85%
Én azokkal utazom a legszívesebben.
2015. aug. 15. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
48%
Lassan múzeális darabok. Komfort még okés, ha nem hosszú távon kell menni velük, viszont sokat esznek, füstölnek... szóval városba " éppen ideális ".
2015. aug. 15. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
93%
#3: Sokat esznek? Éppenhogy az újabb típusok esznek többet, akár jóval többet...
2015. aug. 15. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
85%

"#3: Sokat esznek? Éppenhogy az újabb típusok esznek többet, akár jóval többet..."


Nominálisan igen az újak többet esznek. Fajlagosan, egy utasra vetítve kevesebbet. Az IK280 22 tonna össztömegű lehet, egy Volvo 7700 meg 28 tonna. Gyári adat szerint is 20 utassal több fér egy Volvora, hát még hering üzemmódban :D

Azt is sokan elfelejtik, hogy az új buszok légkondicionáltak és a klímakompresszor a főtengelyről hajtják ékszíjjal. Egy csuklós buszra méretezett ThermoKing aggregát hűtőteljesítménye 35-55kWatt között van. Ehhez az áram is a főtengelyről jön és a kompresszor is onnan megy.

Egy 160kWattos Rába motorra csapjunk már fel egy 250A-300A-os generátort és egy 30kWattos klímakomresszort, annak is meg fog jönni az étvágya :D

Hát így eszik többet az új busz.


A Volvo7700-ak beszerzésénél pl majdnem könyörgött a Volvo, hogy ne azzal a motorral rendeljék a buszt, mert nyáron gyakorlatilag folyamatosan max terhelésen fog menni... Áááá, nekünk jó az. A haszonjárműveknél az alulmotorizáltság sajnos egy olyan probléma, ami hosszú távon jelentős költségekhez vezet.


</OFF>

Én bírom a 200-as családot, bár már a nagyolvasztóban a helyük. Azért néha még jó velük nosztalgiázni :D

2015. aug. 16. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
96%

Alapvetően szerettem régen, meg most is elviselhetőek, de ez leginkább nosztalgia. Elég tágas, és gyerekként, tinédzserként megvoltak a jó helyek benne, a forduló része, a végében lehetett állni társasággal, vagy a 2-es, 4-es ülések.


Viszont a mai világban a klíma hiánya elfogadhatatlan, nagyobb cuccal szenvedés le-fel szállni rá, a műbőr ülésekbe télen nyáron beleizzad az ember segge, az ablakok zörögnek, az egész busz tud úgy hullámozni, hogy a plafont lefejelem ha a végében állok.

2015. aug. 16. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
97%
#5: Ez rendben van, de a klímával nem felszerelt újabb típusoknak is nagyobb a fogyasztásuk, mint a 200-oknak (elég csak a Ik400-okra vagy a Rábákra gondolni).
2015. aug. 16. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
92%

Hangos, dobál össze-vissza, kevés rajta az ülőhely.


Viszont nem jól szigetelt az utastér, ezért nem fülledt, oxigénhiányos, 0 fok felett (tehát amíg hűvös van de nem cudar idő) pedig azt is díjazom, hogy nem 25 fokban kell álldogálni nagykabátban, tömegben, levegőtlenségben, mint amúgy a legtöbb új buszon.

2015. aug. 16. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
90%
Szeretem, a kedvencem.
2015. aug. 16. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!