Budapest-Székesfehérvár vonalon miért késnek kétnaponta a vonatok 60-100 perceket is?
Budapest-Debrecen-Nyiregyháza vonalon sose késnek,nah jó 10 percet de nem annyit mint a fent emlitett szakaszon.
A Székesfehérvári vonal is 2 vágányos,ha a szemböl jövő k3sik ,nem kell bevárni és csak utána mehet tovàbb mert kétvágányos.
De a vonal nyári forgalmának zömét adó vonatok két egyvágányos vonalról érkeznek. Ha ott borul a ravatal, azt érzi az elővárosi szakasz is.
Megjegyzem a 100-as is tud azért borulni, mert ott meg pályaépítési munkák folynak, nemzetközi vonatok is érintik (külföldi késés) és egyvágányú vonalakról is érkeznek vonatai (bár arányaiban kevesebb, mint a 30a-n).
"Budapest-Debrecen-Nyiregyháza vonalon sose késnek"
Ez vagy orbitális irónia, vagy te külföldön laksz, ahol véletlenül pont van egy Budapest, egy Debrecen, egy Nyíregyháza, és feltételezhetően egy Szolnok is. Csak mert én alapesetben ezen a vonalon járok naponta, és bizony nagyon ritka az olyan eset, hogy ne lenne legalább 10 perc késés a vonaton.
Megjegyzem, a kérdést kiváltó eset az volt, hogy Kápolnásnyéken meghaladta a tilos jelzést egy vonat és így megrongálta az egyik váltót. Ez messze nem tipikus késési ok, de máskor tényleg az van, amit írtam: valahol valami kicsit félremegy, aztán ha sikerül valahol 10 perc késést összehozni, ügyes forgalomszervezéssel fel lehet azt tornászni annyira, hogy az egész vonal bedőljön. Mert a két egyvágányú vonal baromira zavarérzékeny.
Aztán ha még ezen felül a 30a-n félúton kvázi keresztbeáll egy vonat, azzal végleg meg lehet ölni a bulit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!