Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lenne arra lehetőség ill...

Lenne arra lehetőség ill kapacitástartalék, hogy a hármas metrót továbbvezessék a Kőbánya-Kispestre érkező vasútvonalakon a külső kerületek feltárására?

Figyelt kérdés
2010. márc. 4. 18:02
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A kérdés elég zavaros, de megoldható lenne. Frankfurtban láttam eddig csak a következőt: A vonat(!) északról jön, ilyen elővárosi vonat amúgy. Egyszercsak lemegy a föld alá, át a város alatt, metróként fuknkcionálva megy tovább, majd valahol Frankfurt déli részén lesz a végállomása. Ugyanez, ha délről jön, akkor északon van végállomás.

Plusz van egy központi pályaudvar, 4-5 vágánnyal, ahol a vonatok szinte váltják egymást, ugyanazon a vágányon 3-4 irányból és irányba mennek vonatok. Ilyet simán lehetne nálunk is csinálni.

2010. márc. 4. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Eredeti tervek szerint Káposztásmegyerre kellett volna kivinni, de nem épült meg, van helyette 14-es villamos.
2010. márc. 4. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Az a gyanúm, hogy a négyes metró csak akkor fog továbbmenni a köki-nél ha elromlik a fék. :-)
2010. márc. 5. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

A két vontatási erndszer teljesen eltérő. A nagyvasút 25000V feszültségű, váltakozó-feszültségű, felsővezetékes, míg a metro 800 V alsóvezetékes, egyenfeszültségű rendszerű. teljesen más többek közt a biztonsági berendezések kialakítása is. Ilyenformán maximum a sínek lefektetését lehetne "megúszni", ami ebben az esetben talán a legkisebb költség volna. A nyomtáv persze azonos (1435 mm) tehát, ha kiépítenék a megfelelő infrastruktúrát, akár megoldható lenne. Ez azonban belátható, nem is olyan egyszerű! (csak egy apró probléma: teljesen elzárt vontatási területet kellene kialakítani, hiszen az erősáramú berendezések megközelíthetetlenségét feltétlenül biztosítani kellene)


maci

2010. márc. 5. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
a 3-mas metrót a reptérig akarják meghosszabbítani de nem Kökiről hanem A Határ úttól az 50-es villamost kiváltva felszín alatti vezetéssel. Én ezt hülyeségnek tartom, szerintem pedig kökiről lenne jó mert ott van egy lakatlan sáv (egy darabig) és ott simán lehetne felszínen ami hát sokkal olcsóbb. Északon pedig Kápmegyerre tervezték anno ami hát félig valósult meg mert elvbe a 14-es villamos vonala metró szerkezetű (állítólag csak nem tudom hogyan). De ami szerintem még nagyon fontos lenne egy metró vagy hév-szerű valami építése Örsről vagy Kökiről Rákoskeresztúrra MERT EMBEREK KERESZTÚRON NINCSEN KÖTÖTTPÁLYA, NINCS VILLAMOS NINCS METRÓ NINCS HÉV NINCS TROLI NINCS SEMMI ja de van regeteg busz amivel az Örs cirka 30-40 perc :(
2010. márc. 5. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

A Deák téri földalatti múzeumban legalább 35 éve láttam a 3-as metró vonaltervét. Aszerint az akkor még csak rajzasztalon létező Káposztásmegyeri Lakótelep (Erre utal a Járműtelep utca elnevezés)és a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér (Ferihegy 2 terve akkor még csak a Holdban volt) között. Pár évvel később a 4-es metró tervét is megcsodálhattuk, amit az elvtársak amá létező Újpalotai lakótelepet határoló Kiserdő és és Rózsavölgy között. (A belterületi részt nagyjából oda tervezték, ahol jelenleg is fúrnak: Bosnyák tér - Thököly út - Rákóczi út - Köztársaság tér - Rákóczi tér - Kálvin tér - "Dimitrov" tér - Gellért tér - Bartók Béla út - Móricz Zsigmond körté, viszont a Kosztolányi tér felé folytatva.)

Egyedül a Kelet-Nyugati metróról gondolom, hogy az 950-es tervekhez képest "kitolták" a végállomást, A Hingária körútról, további egy megálló beiktatásával a Fehér útig (Az átadáskor, alig egy hónap híján 40 éve még Fehér út volt a végállomás neve.).

A 2 és 4. vágánypár viszont - egy szakember bácsi mondta ott, azért létesítették, hogy oda fusson be az a vonal, amelyik a Jászberényi úttal és a vasúttal párhuzamosan futott volna, de, hogy az elvtársak hogyan gondolták, azt az a bácsi sem tudta megmondani.

2010. márc. 5. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

03.04. 18:11: Azt mondták akkor, amikor a 14-es villamos üzembehelyezték, hogy csak ideiglenes, de ha már felépült a híd, ki kell használni. A kihasználással, gondolom, mindenki egyetért.

03.05. Idézlek (Mert az óra percet közben elfejetettem):

"Az a gyanúm, hogy a négyes metró csak akkor fog továbbmenni a köki-nél ha elromlik a fék. :-)" Van benne valami, de hadd igazítsalak ki (Csak azért, hogy a nem budapestiekben nehogy rosszul memorizálódjon): a KÖKI-re a hármas metró megy, a négyes metró....Majd ha Thürmer Gyula lesz a szakminiszter /Miniszterelnököt azért ne csináljunk belőle.)

2010. márc. 5. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Valóban, igazad van. A KŐKIre tényleg a hármas megy nem értem miért négyest írtam? Ez azért ciki mert én is Budapesten élek már 16 éve, Ráadásul míg budára nem költöztem rengeteget jártam vele a KÖKIre.

Köszi a kiigazítást. :-D

2010. márc. 5. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!