Lenne arra lehetőség ill kapacitástartalék, hogy a hármas metrót továbbvezessék a Kőbánya-Kispestre érkező vasútvonalakon a külső kerületek feltárására?
A kérdés elég zavaros, de megoldható lenne. Frankfurtban láttam eddig csak a következőt: A vonat(!) északról jön, ilyen elővárosi vonat amúgy. Egyszercsak lemegy a föld alá, át a város alatt, metróként fuknkcionálva megy tovább, majd valahol Frankfurt déli részén lesz a végállomása. Ugyanez, ha délről jön, akkor északon van végállomás.
Plusz van egy központi pályaudvar, 4-5 vágánnyal, ahol a vonatok szinte váltják egymást, ugyanazon a vágányon 3-4 irányból és irányba mennek vonatok. Ilyet simán lehetne nálunk is csinálni.
A két vontatási erndszer teljesen eltérő. A nagyvasút 25000V feszültségű, váltakozó-feszültségű, felsővezetékes, míg a metro 800 V alsóvezetékes, egyenfeszültségű rendszerű. teljesen más többek közt a biztonsági berendezések kialakítása is. Ilyenformán maximum a sínek lefektetését lehetne "megúszni", ami ebben az esetben talán a legkisebb költség volna. A nyomtáv persze azonos (1435 mm) tehát, ha kiépítenék a megfelelő infrastruktúrát, akár megoldható lenne. Ez azonban belátható, nem is olyan egyszerű! (csak egy apró probléma: teljesen elzárt vontatási területet kellene kialakítani, hiszen az erősáramú berendezések megközelíthetetlenségét feltétlenül biztosítani kellene)
maci
A Deák téri földalatti múzeumban legalább 35 éve láttam a 3-as metró vonaltervét. Aszerint az akkor még csak rajzasztalon létező Káposztásmegyeri Lakótelep (Erre utal a Járműtelep utca elnevezés)és a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér (Ferihegy 2 terve akkor még csak a Holdban volt) között. Pár évvel később a 4-es metró tervét is megcsodálhattuk, amit az elvtársak amá létező Újpalotai lakótelepet határoló Kiserdő és és Rózsavölgy között. (A belterületi részt nagyjából oda tervezték, ahol jelenleg is fúrnak: Bosnyák tér - Thököly út - Rákóczi út - Köztársaság tér - Rákóczi tér - Kálvin tér - "Dimitrov" tér - Gellért tér - Bartók Béla út - Móricz Zsigmond körté, viszont a Kosztolányi tér felé folytatva.)
Egyedül a Kelet-Nyugati metróról gondolom, hogy az 950-es tervekhez képest "kitolták" a végállomást, A Hingária körútról, további egy megálló beiktatásával a Fehér útig (Az átadáskor, alig egy hónap híján 40 éve még Fehér út volt a végállomás neve.).
A 2 és 4. vágánypár viszont - egy szakember bácsi mondta ott, azért létesítették, hogy oda fusson be az a vonal, amelyik a Jászberényi úttal és a vasúttal párhuzamosan futott volna, de, hogy az elvtársak hogyan gondolták, azt az a bácsi sem tudta megmondani.
03.04. 18:11: Azt mondták akkor, amikor a 14-es villamos üzembehelyezték, hogy csak ideiglenes, de ha már felépült a híd, ki kell használni. A kihasználással, gondolom, mindenki egyetért.
03.05. Idézlek (Mert az óra percet közben elfejetettem):
"Az a gyanúm, hogy a négyes metró csak akkor fog továbbmenni a köki-nél ha elromlik a fék. :-)" Van benne valami, de hadd igazítsalak ki (Csak azért, hogy a nem budapestiekben nehogy rosszul memorizálódjon): a KÖKI-re a hármas metró megy, a négyes metró....Majd ha Thürmer Gyula lesz a szakminiszter /Miniszterelnököt azért ne csináljunk belőle.)
Valóban, igazad van. A KŐKIre tényleg a hármas megy nem értem miért négyest írtam? Ez azért ciki mert én is Budapesten élek már 16 éve, Ráadásul míg budára nem költöztem rengeteget jártam vele a KÖKIre.
Köszi a kiigazítást. :-D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!