Ami Hortobágy EC vonat Bécs-Debrecen között közlekedik, Kőbánya-Kispesten miért tartózkodik 15 percet?
16.48-kor startol Bécsből 3s 22.41-re va Debrecenben,tehát a menetidő 5 óra 53 perc,és nagyon jó,hogy közvetlen vonattal elérhető Debrecen Bécsből ilyen rövid idő alatt,ráadásul nem megy be fejpályaudvarba,hanem Kelenföld-Köki vasúton jön rá a 100-as vonalra és ezáltal is rövidebb a menetidő. Gratula a menetrendszerkesztőknek.
Viszont az a kis hiba benne,hogy Kökin 15 percet áll. Ha nem 15 percet állna ott ,hanem csak 2 percet mint az összestöbbi állomáson akkor 5 óra 53 perc helyett csak 5 óra 39 perc lenne a menetidő Debrecenig ,ugyanis egy ilyen magas rangú vonaton az is cél,hogy minél gyorsabban elérjen a vonat egyik várostól a másikig.
Egyedül Szolnokon áll még 7 percet ,de ott azért mert a vágányzári menetrend úgy van megcsinálva,mivel Szolnok -Szajol között egy vágányon halad a forgalom mi dkét irányba,Szajol felől meg kell,hogy érkezzen egy vonat ami Mezőturról jön és úgy van az EC menetrendje hozzáigazítva ,hogy csak utána mehet. De Köki és Cegléd közti szakaszon sehol nincs vàgányzár,mindenhol mind a két vágányon mehet a forgalom és megnéztem a menetrendben,hogy mielőtt elindulna az EC Kökiről Debrecenbe,semmi vonatnak nem kell előtte haladni,bevárni sincs semmit,a többi vonathoz igazítva nyugodtan mehetne tovább 2 perc tartózkodás után.
Ehelyett áll egy negyedórát de miért? csak úgy?
Legjobb lenne szerintem ,ha ott is ahogy megérkezik le-felszállnak és menne,ezzel ahogy már írtam még rövidebb lenne a menetidő.
Nem.
Nincs gépcsere,ugyanaz a "1047" sorozatú gép hozza Hegyeshalomtól Debrecenig a vonatot.
Mozdonyvezető váltás viszont van Kelenföldön. Mégpedig,hogy Hegyeshalomtól Kelenföldig hogy milyen vezér hozza nem tudom,de Kelenföldttől Debrecenig Debreceni vezér hozza le aki úgy megy fel Kelenföldig Debrecenből,hogy önköltségbe Zuglóig valami délutáni vonattal zuglóból 173 busszal kimegy kelenföldre a Hortobágy EC-ért és úgy hozza Debrecenig.
Mostmár nem csak v43,v63,hanem 1047-ből is van vizsgájuk a Debreceni vezéreknek meg TRAXX-ra is.
Nem-nem, ott nem mozdonycsere miatt áll a vonat. Egyszerűen azért, mert az 1-es és 100a vonalak menetrendi struktúrájába csak így fér bele a vonat a struktúra megbontása nélkül. Egyszerűen azért kell VALAHOL a két vonal között 15 percet ácsorognia, mert máskülönben belerondítana az ütemes menetrendbe.
Jövőre már más lesz az ütem az 1-esen Wien Hauptbahnhof teljes átadása miatt, akkor már lehet, hogy jobb lesz a helyzet e téren is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!