Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hétvégén miért indítanak...

Hétvégén miért indítanak dupla Flirt-szerelvényt vagy 7 kocsis ingát olyan vonalon, ahol alacsony a kihasználtság?

Figyelt kérdés

Az ott lakók vagy autóval mennek egy tópartra, vagy otthon maradnak, vagy a közeli városba ugranak be de a nap folyamán elosztva, kiránduló meg akad, de elosztva és nem olyan sok.

Konkrétan a 70-es vonal kapcsán fogalmazódott meg bennem a kérdés, de már nem idén! Jó, szombat reggel a 8-as, 9-es zónázón vannak azért akár egész sokan, szombat és vasárnap estefele is, de vasárnap reggel illetve a holtidőszakokban pangás...

Tavaly egyszer arrébb akartunk mennyi egy, a zenéjét bömböltető utastárs miatt, a Flirt-egység végefeléről el kellett menni az elejefelé, hogy találjunk egy üres 4-est, de ez már csúcsforgalomnak számított.

Ugyan egész évben kedvelt kiránduló célpontokhoz megy, de pont ezért is oszlik meg az embermennyiség. Nyáron meg szerintem az emberek inkább tópartra mennek.

Csak mert innen csoportosíthatnának át Flirt egységet a Velencei-tóhoz pl. Vagy ott így is 3 egységgel közlekedik minden?

Vagy "pihentethetnék" a motorvonatokat (bár nem tudom, hogy mennyit spórolnak azon, ha két üres egység helyett egy kevésbé üres egység jár - logikailag valamennyit igen).


2015. júl. 2. 14:08
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem ismerem a 70-es vonal kihasználtságát hétvégén, így lehet, hogy igazad van, de lehet, hogy nem, mert pl. te sem látod, hogy egy másik szakaszon mennyien utaznak.


A felújított Bhv (piros csíkos) ingákról: azokat több szenvedés szétszedni, aztán újra összerakni, mint hogy ezt minden héten eljátsszák.


A FLIRT-hez: elvileg igen, a Velencei tó felé már 3 részesek járnak, és egyébként a legtöbb viszonylaton már nem okoz gondot a kapacitáshiány FLIRT kapcsán. Persze lehetne több régi szerelvényt kiváltani, hiszen azért még mindig nem tartunk ott, hogy mindenhol FLIRT járna...


Hogy mennyit spórolnak, jó kérdés, gondolom nem szignifikáns. Azzal viszont rengeteget tudnának spórolni, ha több Bhv-s inga helyett FLIRT menne. Az viszont semmiképp nem jó megoldás, hogy állni hagyják a FLIRT-eket, mert nem azért lettek megvéve, és azért lenne hova menniük.

2015. júl. 2. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

"A felújított Bhv (piros csíkos) ingákról: azokat több szenvedés szétszedni, aztán újra összerakni, mint hogy ezt minden héten eljátsszák."


Akkor egy kérdés kipipálva. :)

Szili + sok-sok Bmx szerelvénynél is így van?


"Hogy mennyit spórolnak, jó kérdés, gondolom nem szignifikáns. Azzal viszont rengeteget tudnának spórolni, ha több Bhv-s inga helyett FLIRT menne. Az viszont semmiképp nem jó megoldás, hogy állni hagyják a FLIRT-eket, mert nem azért lettek megvéve, és azért lenne hova menniük."


Ez igaz.

Akkor mondjuk a 120a-n (most mondtam valamit, nem tudom ott hétvégén mi jár) leállítani egy ingát és helyette más vonalról felesleges Flirt-egységek?



Amúgy úgy tudom, jön +21 Flirt és az 50 db 300 fős motorvonatra is nemsokára kiírják a tendert.

2015. júl. 2. 15:22
 3/9 A kérdező kommentje:

Egyébként ritkán utazom a 70-es vonalon, de évente több, mint egyszer és kb. mindig más időpontban. Több éve érlelődik bennem a fenti kérdés.

Nem hinném, hogy a zónázón kintebbi szakaszon több utas lenne.

2015. júl. 2. 15:25
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

"Szili + sok-sok Bmx szerelvénynél is így van?"

Azok nem közlekednek vezérlőkocsis üzemben, szóval nem, ott amúgy is szívás folyton körbejárni... De ha motorkocsival közlekedik, akkor megint csak nem érdemes szórakozni vele.

Csak gondolj bele, hogy vannak ezek a vonatok, ha nincs semmi hiba, akkor jó darabig bármiféle megbontás nélkül tudnak közlekedni. Ha ki akarnak belőle venni x kocsit, akkor mozdony le, tolatás, x kocsi le, mozdony vissza, ez mondjuk péntek este. Aztán vasárnap este visszafelé. Minden szerelvénynél. Szerintem nem igazán kifizetődő.

2015. júl. 2. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy én sem látok bele a MÁV logikába, sokszor csak tippelni próbálok. Lehet, hogy 2 helyett 1 FLIRT (ami ugye felezés, az meg elég drasztikus tud lenni) már nem lenne elég, de a 2 meg még soknak tűnik.
2015. júl. 2. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Pont azért kérdezek, hogy ezeket a dolgokat megértsem. :)


Egyébként engem nem éppen zavar, hogy van egy privát négyesem, sőt, körülöttem meg üres négyesek vannak. :)

Csak foglalkoztatott már, hogyan gazdaságos vagy sem.

2015. júl. 2. 15:37
 7/9 anonim ***** válasza:
Egy motorvonatnál pont az a probléma (a számos előnye mellett), hogy nem lehet apró lépésekben csökkenteni a kapacitását. Egy Flirtöt lehagysz, az mínusz 33-50 százalék férőhely. És egy dunakanyari hétvégi vonaton rengeteget számíthat ez, ha hirtelen megszállják a környéket a kirándulók. Ráadásul a vasút üzemeltetésének nagy része fix költség, a plusz egy Flirt egység hozzácsapása a vonathoz marginális többletköltséget jelent, ha az egy vonat leközlekedtetéséhez kapcsolódó költségeket figyeled.
2015. júl. 2. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Azt is vett figyelembe hogy egy-egy kihasználatlannak tűnő vonat szerelvénye kihasznált lehet visszaútban.
2015. júl. 3. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

A kirándulók irányába szoktam én is menni. Nem hinném, hogy a másik irányban annyival többen lennének.


Egyébként értem.

Bonyolult szétszedni, összeállítani, nem gazdaságos, az új jármű meg inkább menjen, mint álljon.

2015. júl. 3. 08:57

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!