Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem mennek a klímák az...

Miért nem mennek a klímák az arra képes BKK/BKV buszokon?

Figyelt kérdés

Mit gondoltok, mit lehetne annak ügyében tenni hogy a Bogdániról induló buszokon, melyek közül talán a legforgalmasabb a 9-es és a 86-os, be legyen kapcsolva a klíma, ha már ki van írva a buszra hogy ki ne merjük nyitni az ablakot mert kiszökik a hideg...

A BKK-val próbáltam már felvenni a kapcsolatot, de gondolom a válasszal megvárják a nyár végét.

Azért valóban szomorú hogy ebben a 30 fok (buszon 35+) melegben sem kapcsolják be... Vagy csak én gondolom így?



2015. jún. 30. 16:09
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

10


1/ Részben egyetértek részben más tapasztalataim vannak, tudtommal a régi buszokon igaz csak ez a hűtővíz-keringetéses elkerülhetetlen meleg-csinálás.

Egyébként a MÁV járatainál is érdekes ez, ott az új klímás vonat, de ha megkéred a kalauzt csak annyit mond hogy központilag kapcsolják be a mozdonyvezetők és ezzel le is van tudva...pedig azon ha megy a klíma, akkor az ám jól megy :)



2/ Szintén a 9-es járattal utazom végállomástól - végállomásig az elmúlt 2 évben minden munkanapon 4x (hogy miért 4x az szakmai titok)

és néha 86-ossal is a Batthyány térig


A téli fűtés pedig irreális, ha te megsülsz, akkor nagyon jó járatokon utazhatsz, vagy felétek hihetetlenül enyhe volt a tél.

A fent említett járatokon ahogy a kérdező is mondta igencsak hideg volt télen,

most épp annyira meleg, pedig itt már jár az új hybrid is, de hiába.


Télen egyébként, mikor én 4-7 óra között indultam nem hogy fűtés nem volt, de sok esetben a buszsofőr nyitva hagyta az ajtót miközben vártunk, hogy ne korábban érjünk a következőbe a kiirtanál. Álmosan egyébként is jobban vacog az ember.


Egyik-másik esetben a kíváncsiság végett vittem magammal digitális hőmérőt is, ha kint -5fok volt, a buszon épp csak 2-3,

de szó mi szó, gyakran télen sem volt meg a 10 fok különbség,

és az idei még enyhe tél volt.


Kértük mi hogy legalább 10-15 fokot hozzon össze a buszon, de nyugtázta azzal hogy "ez ilyen" pedig ismétlem, ezek új vagy újabb buszok, igen ritka itt pl. az IKARUS, azon nyilván hiába is várnánk el.

2015. júl. 1. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
37%

A 212-es busz egyik járatán utaztam június 18-án kedden a Boráros térről a Svábhegyre. A kb. 18.40-kor induló busz sokáig állt indulás előtt a tűző napon, a kocsi belsejében már a várakozás közben nagy volt a hőség. A buszvezető az első ajtónál (a megállóban) cigarettázott, nyilván azért szegte meg a dohányzási tilalmat, hogy ellenőrizhesse a jegyeket.


Reméltem, hogy indulás után - a légkondicionáló beindításával - csökken a benti hőmérséklet, mely egyébként légmozgás híján a kintinél jóval magasabb volt. Mivel Budára átérve sem volt semmi (sem hőmérsékleti, sem zaj) jele annak, hogy működne a szellőző, az első piros lámpánál odamentem a sofőrhöz, és megkértem, kapcsolja be a hűtést.


Ő ezt megtagadta, arra hivatkozva, hogy az utasok mindig kinyitják az ablakot, és így hiábavaló a hűtés. A kocsi hátsó felében valóban nyitva volt egy ablak, de attól még mindenhol máshol levegőtlenség és hőség uralkodott. Ezt elmondtam a sofőrnek is. Válasza: "Nehogy azt higgye, hogy nekem nem rossz ez a meleg." Mondtam, hogy ez nem érdekel, de az ötven utas, köztük a magam hőérzete igen, és ez rajta múlik.


Miközben panaszkodott, az ő ablaka teljesen ki volt nyitva, láthatóan eleve erre a hűtésmódra rendezkedett be, és nem az utasok által kinyitott utastéri ablak miatt tagadta meg a hűtés beindítását. Még egyszer kértem a légkondicionáló működésbe helyezését, hisz a magasan lévő utastéri ablakok kinyitása elég nehezen megoldható feladat, s nyomatékosításként hozzáfűztem, hogy ellenkező esetben kénytelen leszek panaszt tenni az ügyfélszolgálaton. Erre már nem is reagált.


Visszaülve helyemre papírt és tollat vettem elő, felírtam a szükséges adatokat. Ekkor már a Bocskai útnál jártunk.


Az Ortopédiai Klinikánál mégis beindult a hűtés. Már kezdtem örülni, hogy nem küzdöttem hiába, de örömem korai volt. Ekkor és az út során még egyszer vagy kétszer 10-15 másodpercig(!) működött a hűtés, az elviselhetőség határán tartva a hőmérsékletet. Feltételezem, hogy az üzemanyag-megtakarítás után járó prémium/részesedés miatt hagyta a buszvezető szenvedni a hőségben a busz utasait.


Sajnos - más-más sofőrökkel - ez rendszeresen előfordul, csak pár megállót utazva az ember jobban elviseli ezt a súlyos kellemetlenséget. Megengedhetetlen, hogy bármilyen alkalmazott a tőle függő emberek kiszolgáltatott helyzetével visszaélve saját hasznát helyezze a többség érdekei elé. Szeretném, ha olyan megoldást találnának, melynek köszönhetően sem ez a mai vezető, sem hasonló gondolkodású társai nem engednék ezt meg maguknak.


Szerencsére - ha jóval ritkábban is - kulturált hűtéshasználattal, udvarias, szolgálatkész buszvezetőkkel is találkoztam már.

Jó volna, ha a jövőben ez lenne a jellemző!

2015. júl. 1. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
Nem tudom, hogy ez arrafelé is divat-e, de itt most megnevezés nélkül nyilt titok a helyi volánnál, hogy a sofőrök üzletelnek a gázolajjal, konkrétan a visszafolyó ágra egy kannát biggyesztenek, ami itt meg is oldaható könnyedén, tekintve, hogy sok sofőr viszi a buszt haza és onnan is indul vele reggel. Aztán, hogy ez kivitelezhető-e az említett esetekben is azt nem tudom, de azzal hogy nem járatják a klímát gázolajat sporolnak...
2015. júl. 1. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
Nos, nem csodálkoznék én ezen sem, de ahogy tudom a BKK-sok garázsba viszik a buszokat nem haza, vidéken persze szokás a távolságit hazavinni azt tudom jól, de mondjuk a helyi járatosat ott sem nagyon.
2015. júl. 2. 08:57
 15/20 anonim ***** válasza:

A BKK-nak nincsenek buszai.

A BKV-nál nem jellemző a gázolajjal való spórolás, mert tudtommal ők havi fixet kapnak + némi extra, ha jól vezetnek, de gázolajspórolásért nem jár semmi. Szóval ott valószínű, hogy tényleg szar a klíma, ha nem megy.

Néhány szolgáltató sofőrjei viszont elvileg kapnak jutalékot a megspórolt gázolaj után. Nekik kevesebb az alapbérük, és ezzel tornázzák fel. Ez nem lopás, ez teljesen legális, így működik a cég. Viszont a BKK elvileg megrendelte a klímát is, így ő ellenőrizheti, hogy működik-e az szolgáltatója buszán, és ha ezzel problémát tapasztal, kötbért szab ki. Kérdés, hogy a BKK miért nem ellenőriz kicsi hatékonyabban.

2015. júl. 2. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 A kérdező kommentje:
A BKK és a BKV között nem sok különbség van, a BKV csődközelbe jutott, meg kellett menteni, megszületett a BKK ami át tudta venni..
2015. júl. 2. 18:08
 17/20 anonim ***** válasza:

"...szóval ott valószínű, hogy tényleg szar a klíma..."

- Ha az új HYBRYD-en sem megy az már elég gáz, mert garanciális egy jó darabig, de még tán azok is amiket tavaly előtt hoztak be :D


"...a BKK ellenőrizheti, hogy működik-e az szolgáltatója buszán..."

- Az úgy érdekes, télen a fűtés nem ment, több mint 3 hónapon keresztül több alkalommal és több szálon próbáltam felvenni a kapcsolatot velük, sokszor jeleztem hogy nincs fűtés tél közepén, de válaszra sem méltattak, most ugyan ez van a klímával...

2015. júl. 2. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
A fütési-hűtési problémák alapvetöen három okból adódnak: 1:/ az adott járművön karbantartási hiányosságok miatt a hűtés fűtés nem működik. 2./ A sofőr gázolajtakarékosság miatt azt nem kapcsolja be. 3./ A hülye utasok az ablakot kinyitják. A hülye utasokat a többiek általában lerendezik. Az első két esteben viszont a BKK-nak, mint megrendelőnek igenis lépnie kellene. A klímával kapcsolatban egyébkén tapasztalataim szerint az a legrosszabb, ha az ablakok be vannak zárva és a sofőr -akinél az ablak nyitva van- nem veszi észre, hogy a rossz klíma nem hűt, hanem fűt
2015. júl. 4. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim válasza:

Az újakról nem sokat tudok, de az Ikarusokban a motor hűtővizével mentek a radiátorok.


Nyáron azért volt szokás a forró hűtővizet ráengedni az utastéri radiátorokra, hogy a motor hűtése hatékonyabb legyen. Ugyanis 40fokban a külső hűtő kevésnek bizonyult. Emiatt előfordult, hogy az út közepén felforrt a hűtővíz és le kellett állítani a járművet.

Tudom, hogy embertelen, stb, de a gép működése fontosabb a komfortnál, ugyanis ha a gép lehal, vége az utazgatásnak.

2016. júl. 6. 04:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

Nem azért de itt mit vársz?

Mem fog ettől a kérdéstől bármi is megváltozni (és igen, a volvokon, merciken van klíma - amin utazni is szoktam [Újpesti járatokon])

2016. júl. 7. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!