Mik azok az elővárosi vonatok? Mi a fő jellemzőjük. (Már azon kívül, hogy elővárosiak, mert az olcsó és primitív vicc volna! )
Mit kell ezen értetlenkedni? Pedig, a szövegben, ott van a magyarázat - elővárosi forgalomban (agglomerációban) is részt vevő személyvonatokat hívjuk ennek. A vonatok kialakítása is olyan, hogy erre a célnak megfeleljen - kellő számú ülőhely, van poggyásztartó is (főleg az emberek feje feletti részen), illetve az ajtó kialakítása is, ennek a célnak felel meg. Ezen felül, kerékpárt is lehet szállítani rajta.
Városi vonatnak, inkább a metró az (bár vannak olyan városok, ahol létezik igazi városi vonat - az elővárosi vonat, némi módosítással), ahol kevesebb az ülőhely, több az ajtó, nincs poggyásztartó és kerékpárt sem szállíthatsz rajta.
Vagyis - a forgalomtól függ, hogy milyen maga a vonat, viszont van, amikor az elővárosi vonat is, részt vesz a városi közlekedésben. Budapesten ez lenne az 5-ös metró, ami a Szentendrei-, Csepeli- és a Ráckevei HÉV-ek összeköttetéséből jönne létre (csak kérdés, mikor lesz belőle valami). Ennek a fordítottja lesz a 2-es metró, ami ki fog járni Gödöllőre (is), csak jussunk el odáig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!