Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit tanuljak ha pilóta szeretn...

Mit tanuljak ha pilóta szeretnék lenni?

Figyelt kérdés
Gimnázium után hova menjek továbbtanulni? Hallottam olyat, hogy például ha privat uton csinalok egy helikopter jogositvanyt, akkor felsooktatas nelkul dolgozhatok cegnel.
2015. jún. 13. 23:40
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

A vadászpilóta képzés az egyszerubb és keményebb. Hivatásos katona leszel és kiképeznek 4 lépcsoben ingyen.

Ha utasszállító pilóta akarsz lenni az legalább 10 lépcsos képzés, egyenként kb. 2M Ft-ért.

2015. jún. 14. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Nem lesz egyszerű dolgod...

Én utasszállítókat akartam vezetni ez volt a gyerekkori álmom. És ez olyannyira nem álmodozás volt, hogy neki is álltam egy vitorlázó tanfolyamnak, kérlek szépen B vizsgás vitorlázórepülőgép-pilóta vagyok.


Utasszállító: vitorlázó->motoros PPL->motoros CPL, eddig biztos. A vitorlázót ki lehet hagyni az elején csak nem érdemes. Valamennyi órát átkönyvelnek a motoros kiképzéshez, annyival is olcsóbb lesz a motoros, plusz legalább lesz egy kis gyakorlatod. A vitorla "ára" megáll egy B kat autós jogsi árában, ha megelégszel egy B vizsgával. Na ilyen ember nincs. Túl vagy a B vizsgán, jön a C, aztán az ezüstkoszorú (D). Így azért már százezrek belemehetnek, igaz, idáig eljutni egy-két év a nagy átlagnak, vagy még több, eloszlanak a költségek. Vitorlázni nagyon időigényes, hétvégéid fognak belemenni, reggeltől-estig tart az üzemnap.

Miért nincs C vizsgám? Leginkább pénzhiány, aztán jött az egyetem, időhiány is, továbbá van egy ordító szakadék a vitorla és a motoros között. Vitorla mindenképp megáll egy milla alatt még egy D+vontathatóival is.


Motorost két milla alatt nem szalajtasz. Ha előtte vitorláztál és beszámítanak X órát a kiképzésbe, akkor is csak pár százezret tudsz lecsípni. Ez még csak egy motoros PPL, vagyis magánpilóta engedély. (Private Pilot Licence.) Vezethetsz vele egy Cessnát vagy Zlint, ami nem olcsó százezres nagyságrendben vam a bérleti díja és azért kell vele repülni, hogy rutinban maradj. Én öt év kihagyás után nem tudom mit kezdenék most Góbéval. Biztos jobban menne, mint egy full kezdőnek, de egyedül nem mernék pl leszállni.


Meg amúgy is kell PPL-en nyomni, hogy gyűjts elég repült órát, hogy nekiállhass a CPL-nek (Commercial Pilot Licence-kereskedelmi-pilóta szakszó).


Akkor jön a CPL-lel egy kis rabszolgamunka, légifotózás, sétarepültetés, stb. Kevés pénzért sok munka. Szorgalmasan küldözgeted a CV-idet a légitársaságoknak, amik nagyon protekciós helyek. Egyszer majd az egyik talán behív állásinterjúra. Az ATPL-t (Airline Transport Pilot Licence) már nem lehet magánúton megszerezni, azt a légitársaság fizeti. Fizeti a f....szt. Le fogják vonni a fizetésedből a kiképzés költségét. Némelyik cég még kér tőled NVFR-t, IFR-t, ME-t, egyáltalán csak hogy szóba álljanak veled. (Éjjelrepülési engedély, műszerrepülési engedély, többmotoros gépre való engedély.) Ezek sem olcsók, bár azért egy PPL-nél, CPL-nél kevesebbek.


Persze vannak cégek, amik csinálnak ZeroToHero képzéseket és egy szál PPL-lel, sőt néha semmilyen repülős képesítéssel (!!!!) beballagsz hozzájuk és kiképeznek egy Boeing/Airbus első üléséig. hadd ne mondjam hányszoros túljelentkezés van ezekre...


Jó ötlet volt még Magyarországon a Nyíregyházi Főiskolára menni, ott ingyen (illetve állami ösztöndíjas képzésben) kaptál CPL-t, NVFR-t, IFR-t, ME-t és ATPL elméletet. Na az tényleg qrwa jó volt. Állami támogatott formában pedig Vikrot papa és Hoffmann Rózsa néni megszűntették. (Jelzem, előtte is évi hat-hét embert vettek fel, az orvosi egyetemeknél komolyabb volt a ponthatár.)


Helikopter... Külön műfaj. PPL (H), CPL (H) kell hozzá, repülőn töltött valamennyi időt beszámítanak. Ez brutális összegekbe kerül egy PPL(H)+CPL(H) kombó egy panellakás ára körülbelül. A helikopterpilóták pedig vagy mennek az OMSZ-hez száz valahány ezer forintért (!!!!) mentőhelikopterezni vagy éhenhalnak Magyarországon.


A katonai teljesen más, jelentkezel a Honvédséghez, ezerből kettő bent marad eü. alkalmasságin, egy pedig ebből még kihullik pszichón. Ha viszont bent maradtál, akkor az állam ingyen kiképez, vadászgépre, teherszállítóra vagy helikopterre, ahova kerülsz. Nem lehetetlen, nehéz, de megéri megpróbálni. Egyik haverom, akivel együtt kezdtem vitorlázni most megy ki az Államokba a NATO képzés keretein belül :-)


Ne haragudj, a kedvedet nem akartam elvenni, de talán kezded érteni, miért mondom azt, hogy legyen egy diplomám és majd hétvégente sárkányrepülök vagy siklóernyőzök :-/ :-)

2015. jún. 16. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

Előző válaszhoz írnék néhány kiegészítést illetve helyesbítést, közben eltelt azért hét év is...


Kezdem azzal, hogy kb 150 órás PPL pilóta vagyok, éjszakai és műrepülő jogosítással, jelenleg készülve egy ATPL elméletre / CPL-re, tehát nagyjából átlátom az egészet.


"A vitorlázót ki lehet hagyni az elején csak nem érdemes. Valamennyi órát átkönyvelnek a motoros kiképzéshez, annyival is olcsóbb lesz a motoros, plusz legalább lesz egy kis gyakorlatod."

Vitorlázót simán ki lehet hagyni. Én is azzal kezdtem, annyi különbséggel, hogy még B vizsga előtt felhagytam vele különféle okok miatt, majd aztán csak 15+ év után tértem vissza a repüléshez, de már motorosra. Tényleg ad egy biztos "stick and rudder" repüléstechnikai alapot, de rengeteg motoros pilótát, oktatót ismerek, akik soha nem vitorláztak előtte... Nekem a sok évnyi Flight Simulatorozás adott inkább egy biztos alapot, már az első gyakorlati órán tudtam, mi hol van a gépben, mi mire való stb., 4 óra után már szólóztam. Tudtommal ma már semennyi időt nem számolnak el a PPL képzéshez, tehát pénzt nem nagyon spórolsz vele. Ha TMG-vel kezdesz (pl. Falkén), az más tészta, ott ugye motort is használsz, az után már elég lehet kevesebb óraszám is a PPL-hez.


"Vezethetsz vele egy Cessnát vagy Zlint, ami nem olcsó százezres nagyságrendben vam a bérleti díja és azért kell vele repülni, hogy rutinban maradj."

Ez még ma is túlzás, nem hogy hét éve. Egy C150-es óradíja (naftával együtt) kb 30ezer ft, C172 50ezer ft. Való igaz, a rutinhoz nem árt gyakran repülni, de az abszolút minimum, hogy megtartsd a PPL-ed érvényességét, az kétévente egy egyórás ellenőrző repülés. Vagy 12 óra az elmúlt egy évben, ebből min. 1 óra oktatóval.


"Az ATPL-t (Airline Transport Pilot Licence) már nem lehet magánúton megszerezni, azt a légitársaság fizeti."

Ez nem így van. Lehet magánúton, zsebből fizetve full ATPL-ig jutni: beiratkozol egy pilótaiskolába, ahol kb két év alatt nulláról végigvisznek ATPL-ig. Bőven tízmilliós nagyságrend a végére, de ha van rá keret... Hozzáteszem, hogy külföldről beszélek, nem vagyok biztos abban, hogy otthon jelenleg létezik ilyen integrált magániskola, ahol ATPL-ig lehet tanulni.

2022. okt. 20. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!