A muzeális célra félretett járműveket miért nem képesek megfelelően tárolni?
Figyelt kérdés
Rengeteg járműtípus merült a feledés homályába, mert azt az egyetlen félretett példányt is hagyták addig rohadni, amíg menthetetlenné nem vált, és nem maradt más, mint a szétvágás. Miért kell ezeket a járműveket a szabadban tárolni és főleg miért kell alkatrészbányának használni? Nem kéne különösebben költeni rá, ha nem nyúlnának hozzá és legalább egy fedett helyen lenne tárolva. Így amikor eljön az ideje, sokkal kevesebbet kéne költeni a felújítására. De ha már nincs hely vagy pénz arra sem, hogy ne a szabadban legyen félreállítva, miért kell hozzányúlni és szép lassan mindent kiszerelni belőle? Akkor legyen félreállítva egy alkatrészbánya is, de nem a muzeális célra leállított járművekből kéne kiszedni az alkatrészeket. Most sok példát tudnék mondani, de hirtelen a 100-as pesti trolikat emelném ki. Félre lett téve kettő is, a 100 és a 156. Mindkettő alkatrészbányának lett használva és végül a 156 is menthetetlenné vált. Oké, hogy van most egy 156-osunk, de ez már csak utánzat.... Másik példa a debreceni 9-301-es ziu, amely 2007 vége óta mozdulatlanul áll a szabadban, egyre eszi a rozsda, az oldaljelzői már nincsenek meg, sem az elején a ziu felirat. Hogy ki és miért szedte le, rejtély, de tűnögetnek el róla a dolgok. Szóval kinek mi a véleménye erről? Miért ilyen katasztrofális a helyzet a félreállított kocsik esetében és miért hagyják őket teljesen leamortizálódni?2015. jún. 5. 10:41
1/5 anonim válasza:
Azért, mert a tömegközlekedési vállalatoknak sokszor a napi működéshez szükséges járművek kiállítása sem megy. Ilyen helyzetben pedig egyáltalán nem jut idő és pénz arra, hogy a muzeális járművekkel foglalkozzanak. Attól pedig mindegyik irtózik, hogy magángyűjtők kezébe adják, pedig ott legalább némi esély lenne rá, hogy fennmaradnak.
És hogy ki lopja le az oldaljelzőt és a ZiU-feliratot? Az, aki majd interneten vagy apróhirdetésben több tízezres áron árulja.
2/5 A kérdező kommentje:
Én akkorse értem, ha pénz nincs rendbeszedni, legalább ne szedjék szét, vagy tárolják zárt helyen... Vagy még ez is az anyagiakon múlik?
2015. jún. 5. 11:01
3/5 anonim válasza:
Minimális gazdasági, logisztikai ismereteid lennének, de ha ez nincs akkor reális közeli képed a magyar "állami" nagyvállalatok működéséről, fel sem merülne benned a kérdés
4/5 A kérdező kommentje:
Nos lehet hogy szerinted alapműveltség lenne, de nem a szakterületem és szerintem nem is elvárható egy átlagembertől, hogy ennyire belelásson ezekbe. Ezért tettem fel a kérdést...:)
2015. jún. 5. 13:02
5/5 anonim válasza:
Nem tudok érdemben válaszolni, de bennem is felmerült az a kérdés, hogy egy nagy múltú közlekedési vállalat hogy nem képes annyira becsülni a múltját, hogy legalább a ritka típusokból félretegyen egyet a jövőre. A Jászkun Volán is selejtezte és összevágta DUD-614-et, ami talán az ország egyetlen ráncajtós, de Classic pofás 280-asa volt. Ugyanígy sokáig gondolkoztak azon, hogy eltegyenek-e 260-ast, amiből természetesen semmi nem lett, de az ősi Volvókat is inkább szétvágták. Tényleg ennyivel jobban megéri a MÉH-be leadni működőképes buszokat, mint gyűjtőknek eladni, vagy még inkább felújítani és akár rendszám nélkül is félrepakolni a telep sarkában?... A saját múltjukat és hitelességüket rombolják ezzel a vállalatok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!