Szerintetek a 2010-es valsag utan fejlodott a budapesti tomegkozlekedes?
Villamosvonalakat tartanak karban, újítanak fel.
Van utastájékoztatás (a Futár). Néha rossz, de csak néha és legalább van.
Vannak végre új buszok, jönnek új villamosok és trolik is.
Ha kitöri egy részeg az utasváró oldalát, már van rá esély, hogy pótolják, nem marad úgy az idők végezetéig.
Van menetrendtábla a megállókban, ha tönkreteszik, kiszedik, akkor pótolják.
Emellett talán pontosabb és gyorsabb is lett a közlekedés.
Igen, történt fejlődés, szerintem ez nem is kérdés, de azért érdemes értékelni is, hogy ez-e a maximum, amit a 21. században Közép-Európában várnánk.
Mert ugye "vakok között félszemű a király" elven nekünk már az is hatalmas előrelépés, hogy lett Futár, holott Berlinben pontosan ugyanez a rendszer 10-15 éve működik. (PONTOSAN ugyanez, tehát azt is el lehet mondani, hogy egy elavult technológiát sóztak ránk.) És még így is csúszott, mert anélkül Magyarországon nincs projekt (a 4-6 villamos még mindig nincs bekötve).
Új buszok? 100 új buszból 99 NEM BKV tulajdon, tehát egy külsős cég vett buszt, ami most épp Budapesten jár. Ezzel végül is annyira nem is lenne gond, de azért érdemes végiggondolni, hogy ennek mi az ára. Mivel a külsős cégnek is meg kell vennie a buszt, nyilván olyan áron fogja végezni a fuvarozást, hogy neki is megérje, tehát ezáltal nekünk, utasoknak és adófizetőknek többe kerül a szolgáltatás. De az tény, hogy az átlagos utas jobban örül az új busznak. (De pl. a hibrid busznak semmi értelme nem volt, az egyszerű parasztvakítás.)
Nincs elektronikus jegy, még mindig csak előkészítik, immár 4-5 éve. És még egy darabig biztos eltart, ha 1 éve teljesen lecserélték a jegy- és bérletértékesítési rendszert (csak ugyanolyan papír alapúra). Vagy csak szerettek volna valamire költeni?
Budapesten még mindig nincs egymásba integrálva az összes szolgáltató, hanem van BKK, MÁV-START, Volánbusz, egymástól csaknem elszigetelve, külön díjszabással, egymástól független menetrenddel, nincs közös utazástervező sem. Ez miért van még mindig így?
Magyarország legnagyobb forgalmú vasútvonalára (3-as metró) nem jutott semmi az elmúlt 5 évben, csak éppen annyi, hogy ne kelljen leállítani. Pedig égető fontosságú a téma.
Végre megépült az 1-es villamos hosszabbítása, tök jó, de miért is nem Kelenföldig? Azt is már elég régóta készítik elő, aztán mégsem sikerült megoldani. Lesz fonódó is, de az kicsit későn kezdődött el. A 3-as villamos felújítása körül is voltak botrányok.
Megint van egy szép kis térkép, amire rá van írva, milyen fejlesztések lesznek középhosszútávon, vajon abból mennyi fog megvalósulni?
Szóval tény, hogy volt előrelépés, és értem én, hogy a 20 év Demszky után (amikor tényleg csak a hanyatlás volt) örülni kell minden apróságnak, de azért nem azt kellene viszonyítási alapnak venni.
Tényleg nem minden fekete-fehér. Elég csak arra gondolni hogy anno a 4-es metró beszerzéseket a Fidesz állíttatta le, meg hátráltatta ahol tudta, és most büszkén adták át hogy ők megcsinálták...
Ha a Demszky korszakot nézzük akkor ahhoz képest mérföldekkel vagyunk előrébb, ha azt nézzük hogy ugyanezek nyugaton már 15-20 éve lejátszódtak akkor még bőven van hova fejlődnünk. De legalább már az irány jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!