Mikor fog végre újra járni a 44-es villamos?
A négyes metró meghosszabbítását törölték a napirendről, így ami eddig akadály volt a vonal újranyitásának szempontjából, lényegében teljesen eltűnt. A sínek egy része még megvan, bár elég rossz állapotban, de anyagilag nem olyan megterhelő a főváros számára újraépíteni a vonalat, mint a metrót kivinni a Bosnyák térig.
Most jön rengeteg új CAF villamos, így a felszabaduló Ganz villamosokat ki lehetne adni a 44-esre.
Az egész pályát újra kellene építeni. A külső szakaszokon sok helyen ráaszfaltoztak, a Dózsa György út-Keleti pályaudvar közötti pályát pedig teljesen elbontották.
Emellett a 44-es villamos a 4-es metróhoz hasonlóan csonka vonal. Tehát jelentős költségen ki kellene építeni Újpalotáig, hogy a buszjáratokat kiváltsa, vagy megint építenek valamit, amivel párhuzamosan fenn kell tartani további a buszt, mert ha nem, akkor a jelenlegi átszállásmentes Újpalota-Dél-Buda autóbusz-kapcsolatot csak 2 átszállással tudná kiváltani.
A meglèvő pálya már használhatatlan, tök újat kell helyette építeni. Ráadásul forgalmi szempontból pont a leglényegesebb lakótelepi rész előtt van a külső vège, míg a belső pont a belváros előtt, azaz a meglévő szakaszon való újraindítás csak többletátszállásokat szülne.
Ergo a kérdést a Rákóczi úti és újpalotai vonalak kiépítèsével együtt kell kezelni. Erre vonatkozóan előtanulmányok már vannak, de ha az M3 metró felújítása viszi a bankot, akkor 2020 előtt nem lesz rá pénz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!